چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 11:52

شرط توزیع سبد دوم کالای دولت

رییس اتاق تعاون ایران از پیگیری وزارت کار برای توزیع سبد دوم کالای دولت خبر داد و گفت: کار توزیع سبد دوم سهمیه‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد آغاز شده است.

بهمن عبداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: آخرین خبرها حاکی از ‌آن است که یک سبد کالای دیگر برای اقشار جامعه و کارکنان دولت پیش بینی شده و وزیر کار پیگیر این موضوع در هیات دولت هستند.

وی گفت: چنانچه اعتبار لازم در هیات دولت مصوب شود این سبد کالایی توزیع خواهد شد و متولی توزیع نیز اتحادیه‌های تعاونی خواهند بود.

عبداللهی همچنین با اشاره به آغاز توزیع سبد دوم سهمیه بگیران کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، گفت: در این سبد گوشت سفید مرغ نیز دیده شده و دولت برای آن تامین اعتبار کرده است که از طریق شبکه‌های توزیع از جمله اسکاد (اتحادیه سراسری تعاونی‌های مصرف کارکنان دولت) کار عرضه آن شروع شده است.

وی در ادامه با اشاره به روند انتخاب دبیرکل، رییس و نایب رییس اتاق تعاون ایران اظهار کرد: پیرو برگزاری جلسه مجمع اتاق در 15 دی ماه، اعضای هیات رییسه انتخاب شدند و طبق قانون اعضاء باید در اولین جلسه خود، رییس و نایب رییس، منشی و دبیرکل را انتخاب می‌کردند که این جلسه برگزار شد و بر این اساس بنده به عنوان رییس و آقای خلیل زاده نایب رییس انتخاب شدند.

عبداللهی ادامه داد: طبق مکانیسمی که در قانون جدید بخش تعاون پیش بینی شده دبیرکل جدید به پیشنهاد رییس هیات مدیره معرفی ‌شد که هیات رییسه نیز با وی موافقت کردند و بر این اساس آقای عظیمی به عنوان دبیرکل جدید اتاق انتخاب شدند.

عبداللهی درعین حال مهمترین دغدغه بخش تعاون را دستیابی بخش تعاون به جایگاه پیش بینی شده در قانون ذکر کرد و گفت: در قوانین بالادستی، بخش تعاون باید به سهم 25 درصد از اقتصاد کشور دست یابد ولی به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها و مشکلات این اتفاق نیفتاد و بخش تعاون از هدفگذاری صورت گرفته خود عقب ماند.

وی گفت: در هیات رییسه اتاق تعاون به دنبال تقویت و اعتلای جایگاه بخش تعاون هستیم و موانع و چالشهای پیش روی تعاونی‌ها و اتاق‌ها را مرتفع خواهیم کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137840
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما