چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 11:17

روزنامه‌های اصولگرا پنج پرونده فساد را در برابر نامه رحیمی قرار دادند + تصاویر

مبارزه با فساد در روزنامه‌های امروز شکل طنزآمیزی به خود گرفته است. روزنامه‌های اصولگرا پنج پرونده فساد جناح مقابل را ذیل خبر جلسه دیروز خود برجسته کرده‌اند و اشاره خاصی به نامه رحیمی نکرده‌اند. در مقابل روزنامه‌های اصلاح‌طلب نامه رحیمی را تیتر یک کرده‌اند. حذف یارانه پرمصرف‌ها به جای پردرآمدها و مذاکرات هسته‌ای دیگر مطالب مهم روزنامه‌های امروز است.

روزنامه‌های اصولگرا پنج پرونده را در برابر نامه رحیمی قرار دادند

روزنامه‌های اصولگرا در حاشیه خبر نشست خبري با حضور نادران، توكلي و زاكاني پنج پرونده فساد را مورد توجه قرار داده‌اند. جوان در بخش‌هایی از مطلبی با عنوان «مطالبه حكم فسادكرسنت و مهدي هاشمي» نوشته: عليرضا زاكاني با تأكيد بر اينكه موضوع محاكمه آقاي رحيمي مسئله اميدآفريني در جامعه بود، افزود: عناصر فاسد ديگري نيز هستند كه فساد‌شان قابل‌مقايسه با فساد آقاي رحيمي نيست و اسناد اين فسادها در دست ما نمايندگان مجلس هست. بنده عرضم اين است كه دستگاه قضايي در رابطه با پرونده كساني كه فساد قابل توجهي دارند بايد به همين شكل ورود كند.

زاكاني خاطرنشان كرد:كساني كه در موضوع كرسنت 850 هزار ميليارد دلار رشوه گرفته‌اند، امروز به عنوان واردكننده بنزين شناخته مي‌شوند و مدال مي‌گيرند و زماني كه الحاقيه 6 كرسنت در سال 84 امضا شد، هرچند ما اعتراض كرديم، اما همان اشخاص امروز مسئوليت گرفته‌اند و تصميماتي مي‌گيرند كه پنج سال ديگر معلوم مي‌شود چه اتفاقي افتاده است. متأسفانه كساني كه پرونده‌شان ننگ است براي نظام اسلامي، امروز مسئوليت مي‌گيرند.

بخش دوم اين نشست به پرسش و پاسخ رسانه‌هاي مختلف از سه نماينده مجلس فعال در عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادي اختصاص يافت.

عليرضا زاكاني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در ادامه اين نشست در پاسخ به سؤالي مبني بر چگونگي وضعيت تحقيق و تفحص از دانشگاه آزاد و اخذ مدرك محمدرضا رحيمي از اين دانشگاه اظهار داشت: تحقيق و تفحص از مراكز آموزش عالي و دانشگاه آزاد در دو نوبت انجام گرفت كه تحقيق و تفحص اول در سال 84 تا 85 انجام شد كه همه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي را شامل مي‌شد و به 1570 مورد رسيد و در 9 تيپ مختلف دسته‌بندي شد كه يك تيپ آن دانشگاه آزاد بود.

وي ادامه داد: در مورد دانشگاه آزاد 90 هزار صفحه گزارش و 13 جلد خروجي گزارش استخراج شد و مجموع اين گزارش‌ها 43 جلد بود كه در نهايت در يك جلد مكتوب شد اما به هر تقدير رئيس كميسيون وقت اجازه نداد تا اين مسئله از كميسيون عبور كند، بنابراين موضوع در كميسيون مطرح نشد و البته آقاي توكلي تذكر داد كه رياست كميسيون برادر زن آقاي جاسبي بود. زاكاني با اشاره به شبهه‌اي كه در مورد مدرك تحصيلي محمدرضا رحيمي وجود داشت، تأكيد كرد: راجع به مدرك آقاي رحيمي و اعتراضي كه به آن وارد بود، از گذشته جلسه‌اي با آقاي نادران و توكلي و مرحوم آقاي كردان برگزار شد و بنده راجع به مدرك تحصيلي او سؤال كردم و ايشان توضيحاتي را ارائه و بيان كرد كه در مورد موضوع مدرك آكسفورد دو مورد وجود دارد كه يكي مربوط به من (كردان) و مدرك ديگر نيز به آقاي رحيمي داده شد. وي خاطرنشان كرد: اين مدارك بر همين مبنا به عنوان مدارك دوقلو در مجلس پيگيري و مشخص شد آن مدرك بي‌پايه و اساس بود.

زاكاني در پاسخ به سؤال خبرنگاري در رابطه با پرونده كرسنت و نقش مهدي هاشمي گفت: در رابطه با پرونده كرسنت سه شخص مؤثر بودند؛ آقاي عباس يزدان‌پناه، آقاي علي ترقي‌جاه و مهدي هاشمي كه در پرونده كرسنت عباس يزدان‌پناه رابطه مستقيمي با مهدي هاشمي پيدا مي‌كند. در يك جلسه وقتي با شخصي صحبت مي‌كرديم و در رابطه با نقش عباس يزدان‌پناه بحث مي‌كرديم او گفت، عباس يزدان پناه مي‌توانست اطلاعات نابي بدهد و گفت من اسناد نابي دارم در رابطه با مسائل نفتي و گازي كه پليس انگليس در دفتر وي اين اسناد را كه مربوط به دوره قبلي وزارت آقاي زنگنه است، استخراج مي‌كند.

اين نماينده مجلس با اشاره به اينكه قبل از انتصاب زنگنه به ما گفتند كه درباره پرونده كرسنت صحبت نشود، افزود: آنها گفتند اين موضوع باعث سوء‌استفاده شركت كرسنت مي‌شود كه ما در پاسخ گفتيم ما فساد موجود در پرونده را مي‌گفتيم كه اتفاقاً عليه كرسنت است. از نظر بنده پرونده كرسنت وزن بالايي دارد كه بايد يك روز با رسانه‌ها در رابطه با ابعاد آن صحبت شود و گفته شود چه كساني با انجام آن خيانت‌ها چه مدال‌هايي گرفته و چه مدال‌هايي در حال گرفتن هستند. به نظر من اتفاقات در حال تكرار است و بايد مواظب باشيم كه بابك زنجاني‌ها تكرار نشوند.

وي افزود: وقتي اشخاص مؤثر در پرونده كرسنت به امارات رفتند به جاي اينكه براي رفتن به سكو از آب‌هاي ايران استفاده كنند، آنها به امارات رفتند و تحت حمايت اماراتي‌ها از راه آبي آنها به اين سكوها رفتند. به نظر بنده در راه رسيدگي به پرونده كرسنت موانعي وجود داشت، به طور مثال اسناد اين پرونده يك سال و اندي بدون دست خوردن باقي مانده بود و به بهانه‌هاي واهي كسي به اين پرونده ورود نمي‌كرد.

همچنين احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، در نشست تقدير از فعالان سياسي و رسانه‌اي پيشتاز در مبارزه با مفاسد اقتصادي، در پاسخ به سؤالي مبني بر آخرين وضعيت تبادل رانت واردات 650 ميليون يورويي اظهار داشت: ديوان محاسبات قصد تخصيص امتياز واردات 650 ميليون يورويي به تاجر خاص را محرز دانسته و برهمين اساس برخي از مسئولان ذيربط تعليق شده‌اند و همچنين كميسيون اصل 90 مجلس نيز به صورت مشابه اعلام كرد كه تبعيض و رانت در اين پرونده محرز است، بنابراين پرونده به شوراي رقابت رفت تا طي جلسه‌اي در اين مورد تصميم بگيريم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137811
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    آقاي رحيمي با اين بيان كه من چوب لجبازي احمدي نژاد مي خورم اين رسونده كه هركسي كه با قدرت مندان فساد قبل كه نظير سران فتنه و هاشمي  و  خاتمي  كنار بياد اگر هم فساد كنه در حاشيه امن  قرار داره و اگر با آنها در بيفته به سرغ كابينه منصوبانش ميرند تا ببيندند كجا فساد شده  و … رسدگي مي كنند 

    واقعا خوب گفتي رحيمي جان چون  اگر شما فساد داشته ايد قبل از مسئوليت در دولت احمدي نژاد بوده و آن  وقت به سراغتون نيامدند  و  اشتباه استراتيژيك  شما اين بود  كه حرص معاون اولي زديد و  از  حاشيه امني  كه  ديگر مفسدان  با خال راحت  در  آن  سير مي كنند بيرو آمدي  و  ندونستي اگه با احمدي نژاد هم صحبت هم  بشي مجرم شناخته  مي شي واي به حال اينكه خداي  نكرد مثل بعضي آقا زاده ها پول شويي كني در كرسنت  خوش بدرخشي  يا  مانند  شما در بيمه  ايران غوغا كني 

دیدگاه شما