چهارشنبه 8 بهمن 1393 - 2:31

حمله پزشک مرد به پرستار زن در بیمارستان شهید رجایی

دبیرکل خانه پرستار، به تشریح حادثه حمله رزیدنت مرد به پرستار زن شیفت شب در بیمارستان قلب شهید رجایی پرداخت.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر، اظهارداشت: شب گذشته در یکی از بخش های بیمارستان قلب شهید رجایی، حادثه ای برای پرستار خانم شیفت شب رخ داد که جامعه پرستاری را متاثر کرد.

وی در تشریح این حادثه، گفت: به دنبال انتقال نوزاد سه ماهه از اتاق عمل به بخش آی سی یو، برای این نوزاد کد زده می شود و بر همین اساس، پزشک مربوطه می بایست به سرعت خودش را بالای سر او برساند.

شریفی مقدم با اشاره به ایست قلبی نوزاد که در نهایت منجر به فوت او شد، افزود: رزیدنت بخش به جای اینکه به بررسی وضعیت نوزاد بپردازد، به سراغ پرستار مربوطه می رود و با او درگیری فیزیکی پیدا می کند.

دبیرکل خانه پرستار ادامه داد: به دنبال وقوع این حادثه و ضرب و شتم پرستار زن توسط پزشک مرد، جامعه پرستاری به شدت از این حادثه متاثر شده و خواستار رسیدگی به این ماجرا هستند.

وی با عنوان این مطلب که بیمارستان قلب رجایی الگو و سرآمد پزشک سالاری و اختلاف طبقاتی در بین جامعه پزشکی است، افزود: متاسفانه اختلاف در پرداخت ها در این بیمارستان، تا چند صد برابر است. همین مسئله سبب شده تا پزشکان احساس فرمانروایی در بیمارستان داشته باشند.

شریفی مقدم با اشاره به پرداخت های غیرمتعارف و نجومی به پزشکان، تاکید کرد: رزیدنت مربوطه به جای اینکه به وضعیت نوزاد رسیدگی کند، با هتک حرمت و فحاشی به پرستار زن، کاری کرده است که ذهن و روح جامعه پرستاری جریحه دار شود و موجی از انزجار و تنفر نسبت به این حرکت، ایجاد شود.

دبیرکل خانه پرستار با عنوان این مطلب که وقوع چنین حوادثی مسبوق به سابقه است، گفت: یک ماه قبل در یکی از بیمارستان های یزد مشابه این اتفاق رخ داد و چند ماه قبل نیز در بیمارستان شهدای تجریش تهران، یک جراح در اتاق عمل با ضربه مشت به شکم پرستار زده بود، ولی متاسفانه با فرد خاطی هیچ برخوردی نشد.

وی تاکید کرد: خانه پرستار ضمن پیگیری حادثه، در جهت دفاع از حیثیت حرفه پرستاری، خواستار برخورد سیستم های نظارتی، قضائی، انتظامی و وزارت بهداشت، با پزشک خاطی هستند.

شریفی مقدم همچنین از پرستار مضروب خواست تا موضوع را از مراجع قضائی پیگیری و دنبال کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137791
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کارشناس گفت:

    این هم شد خبر یک پزشک با یک پرستار در یکی از بیمارستانهای کشور با هم درگیری لفظی داشتند این یک امر طبیعی هست .

  2. یعقوب گفت:

    بله دیگه هر کی پول نداره آدم نیست…

  3. مندون گفت:

    چه ربطی داشت این توضیحات به خبر یعنی پزشک گفت من پول دارم پرستار میزنم…خوب در یزد بر سر استریل اتاق عمل بود اینجا چرا نمیگی حتما پرستار از دستور پزشک سرپیچی کرد یا کوتاهی کرد .شقایق را به گوزن ربط نده

    • مدنیت گفت:

      بله یقینا شقایق به موجودات دیگر ربطی  ندارد ، اما درگیری فیزیکی در هر شرایطی بخصوص در محل کار از بی منطقترین  روش تعامل در محیط کاری است، اگر پرستار مقابل یک مرد بود واز قضا پرزورتر از فرد متخاصم ، بازهم نظرتان همین بود؟ اگر پرسنل درمان کوتاهی هم کرده باشند باید روند اداری برخورد شود ، فرد  از کار ش اخراج شود اعدام شود یاهرچیزی اما پزشک حق نداشت با نیروی دیگری به این نحو درگیر شود

      • رهنما گفت:

        موافقم با کامنت بالا ، کتک کاری یعنی جامعه وحشی بی قانون . یعنی بدور از مدنیت و انسانیت ،  قرار نیست هرکسی راه بیفتد برای احقاق حق خود یادیگران بزن بزن راه بیندازد ، باید با فرد که از قضای بدروزگار از جامعه پزشکی است برخورد قاطع شود این فرد اصلا صلاحیت پزشکی ندارد کسی که نمیتواند خشم خودرا کنترل کند بدرد سلامت مردم نمیخورد  ، اگر پرستار هم کوتاهی کرده بااو برخورد شود اما از طریق قانونی ، رسمی و مراجع ذیصلاح

  4. پرستار مرد گفت:

    باید پزشک مربوطه یه گوشمالی اساسی داده شود هر پزشکی پررویی که باید کتک بخوره مثل دکتر … در استان خودمون

    • بی قانونی تاکی گفت:

      تو از همه بی نزاکت تر تشریف داری ، منطق کتک کاری یعنی منطق وحشی گری  ی، یعنی قانون  جنگل ، یعنی بی هویتی  و بدوراز انسانیت و منطق و عزت نفس ، باهرخاطی درهرجا یاید براساس قانون رفتار شود، جدی هم برخورد شود تاافرادی مثل تو پابرهنه وسط معرکه نپرند برای احقاق حق مردم . به دروغ به اسم پرستار کامنت نگذار ، پرستاران بدوراز این سخنان سخیفانه اند 

  5. بویراحمدسفلی گفت:

    جهان سوم همینه. پزشکان جهان سوم هم مردم وهم به اصطلاح پایین دست خودرا استثمارمی کنند.پزشکانی که کارانه های میلیونی می گیرند وعملاوزارت بهداشت دست تنهاست ورابطه معقول ومتعارف بین پزشک وسایروجودنداردواختلاف درنحوه پرداخت ونبودمکانیسم نظارتی کافی وعملگرا سبب چمین توحشی ثرجوامع جهان سوم مخصوصاایران شده است دستگاه قضا هم توان علمی وعملی وقضایی کافی دربرخوردباپزشکان ایران نداردپزشکان درایران بسیارهتاک پرروومتکلم وحده هستندهمه رابه سخره می گیرند 

  6. ناشناس گفت:

    بنده نه پرستارم و نه تعصبی روی این حرفه دارم اما آنچه مسلم است زحمت جامعه پرستاری بهیچوجه بر کسی پوشیده نیست.
    و این یک قشر تازه به دوران رسیده در کسوت پزشکی هستند که با اشتباهات فاحش پزشکی علاوه بر قتل شبه عمد هزاران بیمار بیگناه با رفتارهای اینچنینی روح و روان جامعه را آلوده می سازند.

دیدگاه شما