سه شنبه 7 بهمن 1393 - 14:25

توفان برف، آمریکا را تعطیل کرد

بوران و توفان شدید برف بخش‌های وسیعی از آمریکا را به حالت تعطیل در آورده است.

مقامات شهر نیویورک اعلام کرده‌اند که به دلیل بوران و احتمال وزش توفان شدید برف موسوم به توفان جونو، به منظور حفظ جان ساکنان این شهر از شامگاه دوشنبه تا اطلاع ثانوی، حرکت خودروها به استثنای خودروهای خدمات اضطراری ممنوع و سرویس‌های قطار شهری متوقف شده است.

پرواز هواپیماها در فرودگاه لاگاردیا در روز سه شنبه کاملا متوقف شده و انتظار می‌رود فعالیت فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک نیز به طرز قابل توجهی کاهش یابد.

اقدامات مشابهی در شهر بوستون، ایالت ماساچوست، به اجرا گذاشته شده و در سایر شهرهای شمال شرق ایالات متحده هم، فعالیت روزانه کمابیش به حالت تعطیل درآمده است. حدود شصت میلیون نفر از مردم آمریکا در این مناطق زندگی می‌کنند.

در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی، کانتیکات، رودز آیلند، ماساچوست و نیو همپشایر، وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بعضی پیش بینی‌های هواشناسی احتمال ریزش برف تا حدود هشتاد سانتی متر را محتمل دانسته است.

سازمان هواشناسی ملی آمریکا هشدار داده است که “توفان برف بی‌سابقه” به مناطق شرق آمریکا نزدیک می‌شود و خطر وزش توفان با سرعت یکصد و سی کیلومتر در ساعت همراه با برف سنگین برخی نقاط را تهدید می‌کند. هواشناسان گفته‌اند که ممکن است توفان جونو شدیدترین بوران برف در تاریخ ثبت شده ایالات متحده باشد.

در سال ۲۰۱۲، وزش توفان شدید در سواحل شرق آمریکا همراه با جاری شدن سیل، ویرانی گسترده برجای گذاشت و مقامات محلی مصمم هستند به منظور جلوگیری از تلفات جانی توقان جونو، اقدامات پیشگیرانه لازم را به کار بندند.

ساکنان مناطقی که در معرض خطر قرار دارند پیشاپیش به خرید و انبار کردن آذوفه مبادرت کرده‌اند و از آنجا که بسیاری از آنان اجبارا در تعطیلی به سر می‌برند، ارتباط از طریق رسانه‌های اجتماعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

منبع: بی بی سی
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137727
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما