سه شنبه 7 بهمن 1393 - 14:06

ماجرای جنجالی پدیده شاندیز / محسن پهلوان، از مدیریت یک رستوان شیشلیکی تا راه اندازی کمپانی بزرگی که هزاران میلیارد تومان بدهی بالا آورد

پهلوان یکی از افراد و تجار ناشناخته ای است که با حمایت برخی مسئولان ارشد دولت احمدی نژاد رشد کرد.

فایننشال تایمز نوشت: تا شش سال پیش، محسن پهلوان کسب و کار کوچکی داشت و  رستوران ارائه دهنده شیشلیک و کباب را اداره می کرد اما امروز به او اتهام کلاهبرداری وارد شده است که رسانه های ایران آن را 94 هزار میلیارد تومان اعلام کرده اند، البته او این اتهام را رد کرده است.

به گزارش بویرنیوز، پهلوان یکی از افراد و تجار ناشناخته ای است که با حمایت برخی مسئولان ارشد دولت احمدی نژاد رشد کرد.

81109_379

داستان این مرد 43 ساله که پیشینه ثروتمندی هم ندارد باعث حرف و حدیث های فراوانی بین ایرانیان شده است.

در سال 2009، او شرکت ساختمان سازی پدیده شانزدیز را تاسیس کرد که سرمایه گذاران را برای دریافت سود بیشتر وسوسه می کرد.

کمپین تبلیغاتی در شبکه های صداوسیمای ایران به عنوان تضمینی به مردم در جهت حمایت دولت از این کمپانی بود.

سرمایه گذاران تصور می کردند که جای پولشان با قراردان آن در حوزه ساخت و ساز امن است.

نزدیک به 120 هزار نفر سهام شرکت پدیده را خریداری کردند و برخی از بانک ها به آنها وام پرداخت کردند. اکنون، هزاران نفر از مردم قصد فروش سهام خود را دارند، چراکه از بدهی های بسیار زیاد این شرکت خبر دار شده اند.

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: اکنون 120 هزار سهامدار پدیده نگران پول های خود هستند.

تحلیلگران معتقدند، باوجود انکه پدیده به عنوان یک شرکت سهامی با سرمایه محدود ثبت شده بود، اما به عنوان یک شرکت سهامی عام  رفتار می کرد.

در طول پنج سال، ارزش سهام پدیده از 2 هزار ریال به 100 هزار ریال افزایش پیدا کرد.

زمانیکه خبر قرض و بدهی پدیده منتشر شد، ارزس سهام های این شرکت 20 درصد سقوط کرد. پهلوان تمامی اتهامات وارد شده و اظهار نظرهای در مورد دستگیری احتمالی او را رد می کند. او گفته است که که در حال بررسی اجرای پروژه های عظیم تر در پاتخت است .

قوه قضائیه اکنون دفاتر این کمپانی در کشور را تعطیل کرده و آن را از تبلیغات منع کرده است.

انتخاب

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137700
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. صیاد گفت:

    با سلام خدمت دوستان عزیز . شما که بدون اطلاع درباره سهام و سهامداران و شرکت و تجارت و پول حرف میزنید و شایعه میکنید . من از همشهری های شما هستم باید خدمتتون عرض کنم این شرکت یک شرکت کاملا قانونی و در راستای چهارچوب قوانین و مقررات اقدام به انتشار سهام خودش نمود و از پول فروش سهام خودش پروژه هایی را در سطح کشور اجراکرد که در نوع خودش در سطح کل کشورهای جهان بی نظیره ارزش افزوده این پروژه ها نه تنها پشتیبان محکمی برای کلیه سهامدارانش هست بلکه اگه دشمنان خونخوار داخل کشور اجاز بدن در آیند این پروژه ها گامی بزرگ در راستای فرار از فقر و بدبختی و فلاکت و بیکاری می باشد و بی شک چنین شرکتهایی راه توسعه کشور را هموار خواهند کرد و اکنون که دارم این کامنت را مینویسم در حال آماده شدن برای جشن افتتاح اولین رستوران کف شیشه ای پانورامیک ایران در ارتفاع 65 متری در جزیره کیش هستیم و داریم با تمام عشق و علاقه به کارمون در شرکت پدیده ادامه میدیم- اما دوستان من یه سوال دارم از شما – به نطر خودتون اگه شایعه بشه از طرف مقامات قضایی که بگن بانک ملی یا هر بانک معتبر دیگری فاقد صلاحیت لازم هستند و به دنبال آن همه مردم تمامی سرمایه و پول خودشون را از اون بانک خارج کنند آیا اون بانک ورشکسته نخواهد شد؟؟؟؟؟ الان دقیقا دارن این کارو با پدیده میکنن چرا؟؟؟؟؟؟؟؟ چون منافع بعضیا این وسط تامین نمیشه و فقط بخاطر همین بعضیا باید هیچ شرکت خصوصی حق پیشرفت نداشته باشه باید جوانان تحصیلکرده ما بیکار باشن باید مملکت ما همیشه توی فقر و بدبختی دست و پا بزنیم- مقام معظم رهبری راه فرار از این وضعیت را به ما نشون دادن و شرکت پدیده و امثالهم در راستای همین اقتصاد مقاومتی که امام و رهبر ما حضرت اآقا خامنه ای چهارچوب اونو به ما نشون دادن داره حرکت میکنه ولی متاسفانه کسانی هستند که به نصایح ارزشمند ایشون گوش نمیدن و فقط به فکر سنگ اندازی در راه پیشرفت مردم عزیزمون هستن فقط و فقط به خاطر منافع شخصی و یا بازیهای سیاسی که در سطح کشور هست چوب جبران ناپذیری به مردم تحمیل میشه که کبودی آن سالهای سال بر بدن نحیف مردم و کشورمون پیدا خواهد بود .

    • م گفت:

      اونا فقط دنبال اینن که احمدی نژاد رو خراب کنن هه چی رو به اون ربط میدن به هر دری میزنن که همه چی رو خراب کنن که فقط بگن کار دولت قبل بوده

دیدگاه شما