سه شنبه 7 بهمن 1393 - 13:31

مخالفت وزارت خارجه آمریکا با تحریم‌ جدید ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تحریم‌های جدید علیه ایران تاثیرات مخرب و زیان‌آوری بر مذاکرات هسته‌ای خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، جن ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به گزارشات اخبر مبنی بر تلاش یک کمیته‌ پارلمان ایران برای تهیه لایحه‌ای که به دولت این کشور اجازه می‌دهد غنی‌سازی اورانیوم را تا سطح 60 درصد بالا ببرد و از نسل جدید سانتریفیوژها استفاده بکند گفت: لازم است که اینجا به دو نکته اشاره کنم. همان طور که گفتید گزارشاتی درباره‌ تهیه پیش نویس یک لایحه در پارلمان ایران وجود دارد اما ما جزئیات زیادی درباره‌ی آن نداریم. ما به تعهداتمان طبق برنامه اقدام مشترک عمل می‌کنیم و انتظار داریم که ایران نیز به تعهداتش پایبند باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: من نمی‌خواهم درباره‌ سیاست داخلی ایران تحلیلی انجام دهم اما درباره‌ کنگره‌ آمریکا نیز باید بگویم که موضع ما و دیگر وزرای امور خارجه در سراسر اروپا شفاف است. ما معتقدیم که تحریم‌های بیشتر بر مذاکرات هسته‌ای تاثیرات زیان‌آوری دارد و رژیم تحریم‌های بین‌المللی کنونی را تضعیف خواهد کرد.

جن‌ساکی تصریح کرد: ما درباره‌ مواضعمان نسبت به این اقدام کنگره هیچ چیزی را پنهان نمی‌کنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، جن ساکی در ادامه به دیدارهای اخیر میان جان کری، وزیر خارجه و محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش اشاره کرد و گفت: کری و ظریف تاکنون دیدارهای دوجانبه زیادی با یکدیگر داشتند که ما معتقدیم مفید و مهم بوده است آنها برای رسیدن به یک توافق نهایی تلاش می‌کند. اما من نمی‌توانم جزییات بیشتری درباره‌ گفت و گوهای آنها ارائه دهم.

وی همچنین درباره‌ زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 و احتمال دیدار دوجانبه میان وزاری امور خارجه ایران و آمریکا اظهار کرد: همان طور که می دانید معمولا یک یا دو روز پیش از برگزاری یک نشست جدید زمان آن اعلام می‌شود که گاهی اوقات این کار از سوی اروپایی‌ها انجام می‌شود. اما هنوز زمانی برای دور جدید مذاکرات یا یک دیدار دو جانبه تعیین نشده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137677
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما