دوشنبه 6 بهمن 1393 - 16:12

زارعي و تاجگردون از انتصاب مديران پشيمان شده اند يا انتصاب خادمي!؟

البته اين اولين باري نبود كه اين دو نماينده از عملكرد مديران انتقاد كرده اند و در گذشته زارعي و تاجگردون به عملكرد برخي از مديران كنايه زده بودند اما گويا نمايندگان ديگر تاب ضعف مديريتي در استان را ندارند كه اينچنين صريح درباره غفلت و ضعف مديران سخن مي گويند.

گروه سياسي – در روزهاي گذشته غلامرضا تاجگردون در يادداشتي كه در سايت شخصي خود منتشر كرد بشدت از عملكرد مديران در استان كهگيلويه و بويراحمد انتقاد كرد و نوشت: “امیدوارم فرماندار و استاندار مسئولینی که خواب موندند رو بیدار کنند ” كه البته وي پيشتر نيز به لزوم در تغيير مديران تاكيد كرده بود.

به گزارش «بوير نيوز»، اين در حاليست كه چندي پيش غلام محمد زارعي در يك برنامه زنده تلويزيوني با انتقاد از عملكرد مديريتي ابراز داشت: “ما ناچار هستیم علی رغم میل باطنی خود به یک جراحی مجدد در حوزه مدیریتی بپردازیم “

البته اين اولين باري نبود كه اين دو نماينده از عملكرد مديران انتقاد كرده اند و در گذشته زارعي و تاجگردون به عملكرد برخي از مديران كنايه زده بودند اما گويا نمايندگان ديگر تاب ضعف مديريتي در استان را ندارند كه اينچنين صريح درباره غفلت و ضعف مديران سخن مي گويند.

اين مقدمه لازم است كه ياداوري شود، در كابينه دولت يازدهم وزرا و افرادي با گرايش هاي مختلف سياسي حضور دارند كه اين موضوع مي تواند از طرفي تحقق شعار اعتدال از سوي رئيس جمهور تلقي شود و از طرف ديگر نوعي باج دهي و تعامل با منتقدين هم مي تواند باشد. با توجه به چينش كابينه رئيس جمهور بنظر مي آيد در ساير استان ها هم به تبع آن بايد پراكنش مديريتي بدين سان باشد اما شاخصه هاي اصلي مديريت در استان كهگيلويه و بويراحمد گويا نزديكي و همراهي با زارعي و تاجگردون است و عملا بزرگواري در اين پروسه كمتر ديده شده است كه اين دو به ضعف مديريتي و تغيير صراحتا مي پردازند و با همه اين تفاسير علاوه بر اين آيتم مهم مديران بايد ديد اعتدالي يا اصلاح طلبي داشته باشند و از طرفي نيز نبايد خدشه اي در سوابق خود داشته باشند. اين مجموعه ويژگي ها باعث شده تا چينش مديران در استان كهگيلويه و بويراحمد به شكل كنوني رقم بخورد كه باعث ابراز گلایه نمايندگان و البته مردم شود.

اين موضوع و بازتاب هاي آن در ميان افكار عمومي باعث شد تا به ريشه يابي ضعف مديريت در استان بپردازيم و به سوال مهمي كه در اين ميان پيش مي آيد كه “مسئول انتصابات در استان كهگيلويه و بويراحمد كيست؟” پاسخ دهيم:

1 – در ابتدا اگر پاسخ به اين سوال عالي ترين مقام دولت يعني استاندار باشد (كه منطقي و طبق روال عادي و قانوني بنظر مي رسد) پس نمايندگان نبايد اينچنين صريح از عملكرد مديران انتقاد كنند و منطقي تر است در قالب مشاوره و جلسات حضوري با استاندار به اين موضوع رسيدگي كنند و نكات ضعف و قوت و گلايه هاي خود را از مديران ابراز داشته باشند و استاندار با توجه به رويه دولت و البته اصل هماهنگي قوا موظف است به انتقاد نمايندگان رسيدگي كند. البته ناگفته نماند بر استاندار لازم است تا به سخنان نمايندگان واكنش نشان دهد كه يا با دفاع از چينش مديريتي اجازه ندهد كابينه اش اينچنين بي محابا تخريب شود و يا خود نيز به اشتباه در انتصاباتش اعتراف كند و او نيز به مديران كم كار تذكر دهد.

2 – از طرفي در صورتي در پاسخ به سوال طرح شده؛ نمايندگان را عامل انتصابات بدانيم در ابتدا اين انتقاد جدي مطرح است كه چرا استاندار دولت يازدهم در استان كهگيلويه و بويراحمد وظيفه سازماني و اختيارات خود (قوه مجريه) را به نمايندگان (قوه مقننه) سپرده است و در ادامه اينكه بايد از نمايندگاني كه خودشان مسئول انتصابات در استان هستند پرسيد طبق كدام آيتم ها افراد را منصوب كرده ايد كه اكنون از ضعف آنان شكوه مي كنيد؟ مگر هنگام انتصاب آنان شناخت كافي از افراد نداشته ايد كه اكنون نتيجه اش خواب آلودگي مديريتي شده است و اگر با شناخت افراد منصوب شده اند پس چه نيازي به جراحي مديريتي است؟

3 – بنظر مي رسد علاوه بر دو موضوع مطرح شده جاي خالي نخبگان و افراد توانمند در هرم هاي مديريتي خاليست و كساني كه توانايي دارند اما اصطلاحا “بي كس” هستند مي توانند به كمك سيستم ضعيف فعلي بيايند كه البته اين مهم نيازمند نگاه توسعه اي و دلسوزانه از سوي عامل و يا عوامل انتصابات (نمايندگان يا استاندار) هستند كه بي توجهي به اين ظرفيت ها باعث اين گلايه ها شده و در صورتي به اين افراد توجه نشود نبايد انتظار نگاه سازنده از مسئولان داشته باشيم و موضوع انتصابات را فقط و فقط بايد با دلايل سياسي مرتبط بدانيم و بس!

4 –  بهرروي نتيجه اول اينكه اگر نمايندگان در انتصاب مديران نقش مستقيم داشته اند پس گلايه ها و انتقادات آنان صرفا يك نمايش سياسي و بازي با اذهان عمومي است چرا كه اين مهم (ضعف مديريتي) نياز به داد و بيداد ندارد و مستلزم اقدام عملي است و در نتيجه نشان مي دهد كه واقعا خودشان به گفته هايشان اعتقاد دارند و مي توان نتيجه گرفت كه نمايندگان از انتصاب برخي مديران پشيمان شده اند. از همه مهمتر اينكه شكي نيست كه نمايندگان تعيين استاندار نقش كليدي ايفا كرده اند و بارها به اين موضع از سوي آنان صحه گذاشته شده است و هيچگاه از سوي استاندار تكذيب نشده است و حتي وي تلويحا به اين موضع اقرار كرده است و اگر عملكرد استاندار باعث چنين چينش مديريتي در استان شده باشد پر واضح است كه نمايندگان از انتصاب استاندار پشيمان گشته اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137573
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگی گفت:

    این استاندار اانتخاب خودشان بود….خودشان باید جوابگو باشند

    • چرام گفت:

      واقعافکری به حال مسئولین چرام که فقط کت وپوشیده اندمعلوم نیست چه کار می کنندمردم به تمسخر به آنها نگاه می کنند چون چسپیدهاند به صنلی ریاست وبه فکرمردم نیستند خصوصا فرماندار محترم پون اگر حساب می بردند اینجوری نبود

  2. ناشناس گفت:

    ضرب المثلی است که میگه نونیم قسم حضرت عباس باور کنیم یا دم خروس

  3. استانداری گفت:

    بخدا دلم میسوزد وقتی میبینم افرادی مدیرشده اند که توانایی چنین کاری راندارند اما سیاسی کاری انها را به نام ونان رسانده است…..البته این استاندار فامیل بازتربن و پارتی کارترین استاندار استان هست

    • ناشناس گفت:

      برای انتخاب کدام ایتم بوده بجز انتخاب خود این اقایون که حالا صدایشان در امده،از ماست که برماست زیاد غسه نخورید قضاوت با ملت است.

  4. مدیر سابق گفت:

    این نمایندگان چه قبل از انتصاب و چه بعد از آن به این فکر نیستند که چه بر سر مردم و مدیریت خواهد آمد فقط دنبال چینش خاص افراد هستند و تا بتونن فشار میارن که نیروی مورد نظر خودشون انتصاب بشه. بعد از انتصاب دنبال تحمیل سفارشاتشون هستند به هر مدیری و چون در مواردی به دربسته می خورند زبان به اعتراض و تخریب و نه انتقاد می گشایند. خیلی باید ساده باشیم تا فکر کنیم اونها به دلایل علمی و منطقی مدیری را زیر سوال می برن نه برادر هر مدیری سفارش پذیری بیشتری داشته باشه از نظر اونا بهترینه و برعکس. 

  5. بويراحمدي گفت:

    درود بر نمياندگان قاطع

  6. اصلاح طلب واقع بین گفت:

    عذر بخواهیم از آقای تاجگردون خوبه؟؟ آخه این مدیرانی که فقط و فقط با توصیه جنابعالی منصوب شده اند و همه شون و افتخارشان فقط باوی بودن و سفارشی شما بودن هست ،چه کسی را مسئول میدونید؟دوباره نزدیکای انتخابات  شد وبازی جنابعالی شدت گرفت؟ با با این مردم گوسفند نیستند که. خودت فرد معرفی میکنی،فشار میاری برای نصبش ومعیارت هم فقط نوچه بودن است. خودتم مقاله می نویسی که آی دزد را بگیرید؟؟ مدیر نمونه اصلاح طلب و نور چشمی اصل گرایان.

  7. بهزیستی گفت:

    مدیر انتخاب خودتون که مدیر جدید بهزیستیه شعارش این: معلولان مگه توبهزیستی به دنیا اومدن که توقعشون از بهزیستی این قدر زیاد……خواهرزنش قرار بشه معاونش

    • کارمند گفت:

      کاملا درست فرمودید توی بهزیستی هر مدیری بیاد از کارشناسان توانمند برای واگذاری پست های کلیدی می ترسه ، اینکه اون فرد عدم توانای مدیر را به چالش می کشونه.

  8. گل طلا گفت:

    همشون رو خودت گذاشتی از کی گلایه داری

    • بی طرف گفت:

      چند تا از این افراد می خواهی بشماریم کدام اداره کل نیست که شما حکم صادر نکرده باشید از ماست که بر ماست

  9. بهزیستی گفت:

    مدیر بهزیستی خیلی مغرور

    • کارشناس بهزیستی گفت:

      اصلا” ارتباط خیلی ضعیفی با ارباب رجوع داره. از زمانی که معاون بوده بیشتر ضعف خودش را نشان داده.

  10. سیاسی گفت:

    نماینده ها کسی که به خرده فرمایشاتشون عمل کنه مدیر خوبیه و برعکس. پس زحمت نقد و تحلیل نکشید خیلی روشنه و جای ابهام نداره مخصوصا  جناب تاج را که همه می شناسن که چقدر خودخواه و تمامیت خواه هست.

  11. سجاد گفت:

    اقای تاجگردون جواب بدین این اون استانداری هست که قولش رو به مردم دادین 

  12. سید گفت:

    اولا انتخاب هر استانداری قطعا با هماهنگی نمایندگان صورت می پذیرد و این امر چیز جدیدی نیست 
    ثانیا انتخاب مدیران توسط استاندار نیز با هماهنگی نمایندگان صورت می پذیرد بنابراین هر گونه ضعف در مدیران ناشی از عملکرد خود نمایندگان است
    ثالثا آقای دکتر خادمی علاوه بر اینکه از حمایت نمایندگان بر خوردار بوده است توان بالای مدیریتی ایشان هم در گذشته که معاون برنامه ریزی در دولت خاتمی استان و استان بوشهر و در وزارت کشور بود ثابت گردید
    رابعا اگر نمایندگان راست می گویند ظرف 24 ساعت با هماهنگی استاندار می توانند مدیران جدیدی انتخاب نمایند

  13. اصلاحات گفت:

    من اصلاحطلب طرفدار  کروبی به زارع رای میدم این رو هم در جمع دوستان بارها گفتم

  14. میلاد گفت:

    بهترین مدیران مدیرانی هستند که زارعی معرفی کرده

    • دکتر علی شرعتی گفت:

      در سرزمینی که سایه ادمهای کوچک بزرگ شد در ان سرزمین افتاب در حال غروب است

  15. سیسخت گفت:

    زارعی دوست داریم

  16. ب .ب گفت:

    صلاح نيست حقش هم نیست مدیرجدیدبهزیستی خدابه دادمددجویان وکارمندای بهزیستی برسه اگربلدبودی سرخوددوا نمودی…

    • ناشناس گفت:

      کسی که منافعش در خطر هست با تغییر تنش میلرزه. وگر نه جطور و بر جه اساس به جای دیگران نظر میده هم جای مددجو و هم جای کارمندبهزیستی

  17. اگاه گفت:

    اقای تاج گردون توواقای استاندار دررابطه بانوسازی مدارس جفا کردیدبه خاطر وابستگی مدیر فعلی به معاون عمرانیت وضعیف ترین ادم را مدیر گذاشتیدوحق الناس راپایمال وحق رااز انها که شایسته بودند گرفتید مطمئن باشیددران دنیا میبایست جوابگوباشید

  18. خواهشا" جناب تاجگردون: گفت:

    با سلام خدمت نماینده محترم و پر تلاش استان ما جناب آقای تاجگردون . من فردی دانشگاهی هستم ، چند سئوال تو ذهنم مونده و بی جواب شما پاسخش را بفرمایید .1- وظایف نمایندگان چیست ؟ آیا نماینده ها باید استاندار تعیین کنند و براش خط و مشی معین نمایند ؟ 2- استانداری که وامدار نماینده ها هست چطور می تونه برای مردم خالصانه کار کنخ ؟ 3- آیا این دخالت قوه مقننه تو ی اجرا و حوزه قوه مجریه نیست ؟ آیا اینکه خودتون تو مجلس قانون می برید و تو اجرا می دوزید نیست ؟ اصلا” تا مترسکی که توی قانون مجلس درست شده به نام قوه مجریه حذفش کنیم بهتر نیست ؟ خوب آخه جناب زارعی هم می خواهد جراحی اش کند . چی رو باید جراحی کنید ؟ چیزی که خودتون ساختید و مردم چوبشو خوردند .4- جناب تاجگردون : بنطر شما بهتر نبود یک مدیر قوی از لنده ، سی سخت ، یاسوج ،بهمیی و جاهای دیگه ، حتی استان دیگه سر کار می اومد و لو اینکه از باشت و گچساران نبود اما حاصل زحمات شما را به باد نمی دادند ؟ مدیر کل کار محلی از اعراب نبود ، کت و شلوار این پست به قد و قوارش نمی اومد ، جهاد دانشگاهی ، و……. خیلی نیروهایی که بر مسند ریاست گذاشتی توجهی به سوابقشون نکردی و صرفا” با توجه به ملاحظات قومی اومدن و با حمایت های حضرتعالی ، الان طبیعی هست که نمی تونن کار بکنن . باری از دوش مردم بیچاره بردارند .لذا جناب دکتر خود کرده را تدبیر نیست . یا به عبارتی بهتر : خودم کردم که لعنت بر خودم باد . با تشکر از حوصله خواننده گان محترم و با عرض معذرت به سبب صراحت سخنم

  19. ناشناس گفت:

    تاجگردون انحصار طلب است .زارعی زورش نمی رسد

  20. ناشناس گفت:

    به نام خدا
    نمایندگان محترم احتمالا چند نفر از بستگان وهم طایفه ای هایشان بدون پست مانده اند وهمینطور احتمالا چند مدیر موفق در استان داریم که از طرف وزارتخانه در تهران حمایت می شوند ولی هنوز نمایندگان محترم نتوانسته اند مدیریت باندی وفامیلی را جایگزین ایشان نمایند کاش می شد عملکرد مدیران فامیلی بررسی بطور شفاف برای مردم بررسی گردد تا مشخص شود چه ظلمی در حق مردم محرم استان با این انتخابات مدیران

  21. دشترومی گنجه ای جهان آباد گفت:

    جناب آقایتاجگردون : با سلام

    همگان به نیکی می دانند گزینه اصلی وزارت کشور و نخبگان استان و دولت وحتی جناب حاج زارع برای استانداری استان کهگیلویه و بویراحمد نماینده خوشنام و شجاع و پاک و دلسوز بویراحمد و دنا در مجالس پنجم و ششم جناب سید باقر موسوی بود . تقریبا مراحل نهایی این انتصاب در حال سپری شدن بود اما شخص جنابعالی فقط و فقط به دلیل بویراحمدی بودن ایشان و به دلایلی همچون جدیت و نترسی ایشان و ترس از اینکه سید باقر موسوی در مقابل سیاستهای طایفه گرایی شما مقاومت کند و همچنین برخی ذهنیتهای دیگر نگذاشتید ایشان استاندار شود و با تمام توان دکتر خادمی را استاندار کردید تا ار محجوبیت و روحیه منعطف ایشان نهایت بهره برداری را بکنید و نیروهای دور برتان را در پستهای کلیدی استان نصب کنید . جناب تاجگردوهن چوب خدا صدا ندارد اما رد خور هم ندارد و بر بدن افراد فرصت طلب و حق کش و مظلوم سوز فرو خواهد امد

  22. جليل گفت:

     متاسفانه ضعف جناب استاندار انقدر مشهوده كه جاي هيچگونه دفاعي را باقي نذاشته ،صابري اگر چه بد
     اخلاق بود ،ولي پرستيژ استانداري را حفظ كرد واجازه جولان نماينده را نمي داد ، ولي حالا فقط نماينده.  
    ها انتصابات را انجام مي دهند واستاندار فقط نظاره ر است

  23. اگاه گفت:

    نگاه کنید دوستان نماینده ها نزدیک به انتخابات شدند ، مدیران ضعیف بر جایگاه مدیریت نشاندن و حال می دانند که مردم ناراحت هستند می خواهد استاندار و مدیران را مقصر جلوه بدن !
    اقایون نماینده خود شما همین استاندار و مدیران کل را اوردید و خود شما به این مردم مظلوم ظلم می کنید .

    بهترین مدیرکل استان هم از نظر تکریم ارباب رجوع هم از نظر اجرایی اقای اتابک مدیرکل اسبق بهزیستی بود الان کی ضرر کرد ؟ اتابک تویه ستاد بهترین پست کشوری را گرفت ولی ضرر رو مردم کردن معلولین کردن .
    حال بیاید کامنت بزارید مدیرکل بهزیستی مغرور و نمی دونم فلانه و نمی دونم …

    وقتی خوش روترین مدیر و کاربلد ترین مدیر رو با عقده و کینه بیرون کردید عواقبش را هم ببینید .

    درود بر باقر موسوی که منتظر امدنش در بویراحمد هستیم
    درود بر موحد که منتظر امدنش در گچساران هستیم
    درود بر عدل هاشمی که کهگیلویه بی صبرانه منتظرش هست

    • دلاور گفت:

      سلام به دوستان من فقط میخوام جواب این دوستانی رو بدم که همش میگن منتظرسید باقر موسوی هستیم ….سید باقر موسوی غیراز اینکه اقوامش رو پست داد چکار کرد ضعیف ترین نماینده تاریخ بویر احمد اگه باور ندارید بریدسوابق کار اجراییش رو نگاه کنید افتضاحه البته من نمیگم بقیه هم خیلی خوب بودن ولی از همش ضعیف تر بود حالا هم یه عده قوم و خویشش میان کامنت میزارن ….سید باقر تمام شد و بس سید باقر=قوم خویش گرایی مفرط //بعدش چنتا از دوستان نوشتن خوشنام نامه معروف به رهبری و توهین به نظام رو مگه یکی سید باقر موسوی نبود اصلا دلیل رد شدم موسوی چه بود همین بود…بعدش کی گفت سید باقر میخواد استاندار بشه همش دروغ محضه وقتی یکی ز دوستان میگه سید باقر در برابر طایفه گرایی مقاومت میکنه خندم میگیره…در رابطه با استاندار تو استان خودمون کی پارتی بازی نمیکنه کی قوم خویشاش رو نمیزاره سر کار ول کنید بابا حال دارید

      • دشترومی جهان آباد گفت:

        جناب دل آور خان !!!!! مثل اینکه بد جوری از محبوبیت و شخصیت سد باقر موسوی در عذابی و میسوزی ؟؟؟ آخه آدم بی انصاف تو کیی هستی و در چه جایگاهی هستی که بخواهی نسبت به سوابق درخشان و بی تکرار سید باقر موسوی قضاوت کنی ؟؟؟ شک ندارم این هایی را که نوشته ای از سر منطق نبوده و خودت هم به روشنی اذعان داری که آنچه که نوشته ای ژاز خایی بیش نبوده است !!؟؟واقعا مثل سید باقر موسوی جرات و شهامت داری رو در رو با دشمن اهریمنی بجنگی و برادرت و خودت را فدا کنی ؟ مانند باقر موسوی شهامت داری 14 سال به خاطر شهامت و درستی و ایمان به اهداف کنار گذاشته شوی ؟؟؟ خوشنام کسی است که مانند موسوی اسطوره شهامت و یک رنگی و جسارت باشد نه مانند بزدل ها و نان به نرخ روزخورها و دورنگ ها مانند مترسک موی دماغ مردم باشد و نان مردم را با زیراب زنی و بدگویی آجر کند ؟؟ مطمینم تنها چیزی که نداری دلاوری است و چیزی که در وجود بی وجودت فوران می کند ترسویی و بزدلی و حقارت و کینه کور و سیاه است !!!

  24. ناشناس گفت:

    ای داد از قوم گرایی ای داد از پاچه خواری نماینده گچ…. ای داد ای داد ای داد

  25. تنها گفت:

    جناب آقای تاج باید یه حساب سرانگشتی بکنه ببینه که چند تا از  مدیران استان سهمش بوده که این کارو نکرد. اگر بر اساس جمعیت شهرستانها حساب بکنیم سهمش خیلی زیاده که این خودش ظلم به بقیه شهرستانها بود.در ثانی اکثر مدیران منتخب ایشان سابقه مدیریتی نداشتند .پس چرا زبان انتقاد گشوده

  26. کوشک گفت:

    درود بر حاج زارع انصافا تو دل مردم جا باز کرده انسان محجوبی است

  27. ناشناس گفت:

    بویر نیوز متاسفم برات که نظرات را پخش نمیکنی

  28. گچساران گفت:

    موقع انتصابات نیرهای ضعیف به به چه چه دکتردکتربلند بودحالااقای خادمی مقصراست نیروهای هرنماینده مشخص است خوداوبایدجوابگومردم باشداستاندارهمنبایدزیربارمدیرضعیف برود

  29. ﻧﺎﺷﻨﺎﻱ گفت:

    ﺧﺪاﻣﻴﺪﻭﻧﻪ اﺳﺘﺎﻧﺪاﺭﻱ ﺣﻖ ﺳﻴﺪﺑﺎﻗﺮﻣﻮﺳﻮﻱ. ﺑﻮﺩ

  30. نورالا گفت:

    سلام ودرودبرتاج دوست داریم چون به فکرکل استان است دوست داریم

  31. ناشناس گفت:

    ای نه مبارک 

  32. ناشناس گفت:

    مدیر جدید هواشناسی الف و ب مدیریت را بلد نیست ولی چون معرفی شده است

  33. حسین گفت:

    خودکرده را تدبیر نیست !ماهی را هروقت از آب بگیرند تازه است !می توانند مدیر بهتری بیاورندکه مشکل مردم را حل کند نه به فکر قوم خاصی باشد

  34. حسین گفت:

    آقای تاج گردون می گویند شما فردی قوی هستی ولی هر کس راباید ازدوستانش شناخت شما بین این همه انسانهای خوب که استان دارد رفتی ضعیف ترین بی تدبیرترین را آورده ای

  35. لوداب گفت:

    هر که آمد بار خود را بست و رفت…
    ما همان بدبخت و خوار و بی نصیب…
    زآن چه حاصل…جز دروغ و جز دروغ؟
    زین چه حاصل…جز فریب و جز فریب؟
    باز میگویند…فردای دگر…
    صبر کن…تا دیگری پیدا شود…
    کاوه ای پیدا نخواهد شد…امید…
    کاشکی اسکندری پیدا شود..

  36. اعظم گفت:

    اون کسانی که موقع انتخابات دنبال نمایندهاست بخاطر همین پستها هستنند که امروز مدیر شوند و حق مردم را ضایع کنند آشنایان خود را به کارگیرند جواب بقیه را ندهند اگرنماینده ها افراد بی سواد را بکار نگیرند در انتخابات پیروز نمی شوند

دیدگاه شما