دوشنبه 6 بهمن 1393 - 15:11

اخطار بودجه‌ای کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: کسری بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) جبران نشده است و در ارتباط با این موضوع به مسئولین تامین آن اخطار می‌دهم.

به گزارش ایسنا، حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) در حاشیه همایش «زنان در مسیر توسعه اجتماعی» با تاکید بر برنامه ششم توسعه گفت: در حال حاضر با کسری بیش از 400 میلیارد تومانی بودجه برای پرداخت اصل حقوق مددجویان روبرو هستیم و این حالتی بحرانی است و باعث رکود بسیاری از برنامه‌های ما شده است.

وی ادامه داد: بخش اعظمی از بودجه کمیته امداد امام خمینی (ره) شامل حقوق محرومین است و در این باره به سازمان برنامه و بودجه که متولی پرداخت آن است اخطار می‌دهم.

انواری افزود: در حال حاضر شاهد فشار زیادی هستیم و با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال در صورت عدم تحقق کسری بودجه با بحرانی جدی روبرو شده و هیچ کاری از دستمان بر نمی‌آید.

انواری در خصوص این کسری بودجه ادامه داد: این بودجه شامل حقوق پرسنل و همچنین مستمری مددجویان کمیته امداد (ره) است اما دغدغه اصلی ما در این بین حقوق و مستمری مددجویان است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اشاره به اینکه بودجه به صورت مرحله به مرحله پرداخت می‌شود و این کسری بودجه به دلیل انباشت عدم پرداخت‌های اعتبارات امداد در ماه‌های گذشته سال جاری بوده است گفت: در صورت عدم پرداخت این اعتبارات هیچ کاری از دست کمیته امداد امام خمینی (ره) بر نمی‌آید و هیچ کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

انواری در پاسخ به سوال خبرنگاران که سازمان بهزیستی کشور عیدی تحت پوششان خود را در این ماه واریز می‌کند و تفاوت آن با کمیته امداد امام خمینی (ره) در چیست، گفت: اعتبارات سازمان بهزیستی به حد کافی پرداخت و وصول شده است به همین دلیل می‌توانند در این ماه عیدی افراد تحت پوشش خود را پرداخت کنند و این در حالی است که اعتبارات کمیته امداد امام خمینی تامین نشده است.

انواری همچنین در خصوص نحوه توزیع بن‌های نوروزی گفت: توزیع بن‌ها میان اقشار ضعیف توسط افراد شناخته شده مثل نمایندگان مجلس، وزرا، مسئولین اجرایی، قضایی و همچنین دیگر مسئولان آشنا به مسائل نیازمندان توزیع شده و تلاش می‌کنیم این بن‌ها به طور صحیح و شایسته به دست نیازمندان برسد.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین در خصوص اشتغال‌هایی که در سال جاری توسط این نهاد ایجاد شده است، گفت: اگر اعتبار قرض الحسنه بانک‌ها را در حوزه اشتغال نداشتیم وضعیت کسری بودجه بسیار بدتر از حال حاضر بود و این اعتبار از جانب دولت نیست بلکه از حوزه قرض الحسنه بانک‌هاست.

وی ادامه داد: در سال جاری با همین اعتبارات و از طریق اعتبارات قرض الحسنه بانک‌ها توانسته‌ایم حوزه اشتغال را هدایت کنیم.

انواری افزود: بودجه دولت کفایت خدمات امداد را نمی‌دهد و با وجود تلفیق آن با سایر خدمات امداد، باز هم کم است.

وی در پایان اشاره کرد: لایحه بودجه 94 تنها 6 درصد افزوده شده است در حالی که نرخ تورم بسیار بالاتر است و این میزان افزایش اصلا جوابگوی خدمات امداد نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137544
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما