دوشنبه 6 بهمن 1393 - 11:03

تصاویر دیدنی از زنان عشایر کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، به نقل از (ایل بانو)زنان استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر کار کشاورزی و دامداری و عشایری به بافت گلیم، جاجیم، گبه، حور،طناب، قالی و قالیچه،خورجین، نمکدان، پشتی، جل،سیاه چادر،سفره، جانماز، شله، آیینه دان، توبره می پردازند.

تولید لبنیات از جمله،پنیر،ماست، کره، دوغ، روغن، کشک و قره قروط و تهیه برخی از داروهای محلی از دیگر فعالیت های زنان عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

دستان پینه بسته ای که شب و روز برای بافت این صنایع زحمت می کشند و از هر انگشت زنان ایل یک هنر خلق می شود،زنان عشایری چشم به بازار ندارند.

آنان متکی به خود و دستان هنرمندشان هستند که گاهی بردار قالی کرکیت می کشند برای امرار معاش و گاهی سیاه چادری می بافند برای گذران فصل ها و سال های کوچ و سقفی برای زندگی خود و خانواده هایشان می سازند.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137492
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    فقروبدبختی هم دیدن داره

    • تاب گفت:

      ایگم او زنی که داره دو ایزنه (چمهتر من دسشه) په ای موقع و ای کر ظهر موقع دو زین . یا ساختگی .

  2. فا گفت:

    واقعن باید خون گریه کرد به حال این این مردم محروم و مظلوم.ای کاش تشنگان قدرت هم به جای بازی های سیاسی کمی به فکر این مردم زجر کشیده بودند……

  3. همشهری یاسوجی گفت:

    همه نماینده گان استان در روز قیامت باید جوابگو این مردم مظلوم و فقیر باشن

  4. صاحب گفت:

    در عین فقر و محرومیت ارامش و لذتی رو از زندگی دارن که من و تو شهرنشین به ظاهر متمدن نداریم

  5. خسرو _ج (تنگ سپو) گفت:

    عجب تيتري كاش اين عكسهارا هم به استاندار.نمايندگان مجلس.فرمانداران.نماينده ولي فقيه.ائمه جمعه.سرداران سپاه.و در سطح ملي به همين منوال نشون ميدادي تا ……؟

  6. ناشناس گفت:

    خدا یاکی بایدجواب بده

  7. شهروند گفت:

    باید مدیران از سردرد بمیرند 

  8. 11321 گفت:

    به جای اشک باید خون گریه کرد

  9. مهدی گفت:

    عکس های جالب و دیدنی بود
    ممنون از عکاس و منتشر کننده عکس ها

  10. بویراحمدی گفت:

    عزیزانی که کامنت گذاشتید واز دیدن تصاویر ناراحت شده اید اولا این نوع زندگی کردن از محرومیت نمیباشد بلکه اساس زندگی عشایری همینه بدلیل ییلاق وقشلاق مجبورند که ساکن نباشند ودرسیاه چادر زندگی نمایندواکثر بار زندگی عشایری بر دوش زنان میباشد واین افراد اغلب دارای سرمایه های بسیاری در مناطق شهری هستند وبدلیل داشتن گوسفندان زیاد مجبور به انتخاب این نوع زندگی اندویکی از لذتبخشترین نوع زندگی میباشد که به هزاران زندگی شهرنشینی می ارزد

    • خسرو _ج (تنگ سپو) گفت:

      جناب بويراحمد مطمئني از گفته هات من خودم تا سن 18سالگي عشاير بوده اگرچه الان نيستم اما فاميل هنوز عشايرند وبيانات شما كاملا متضاد با واقعيت موجوده

دیدگاه شما