دوشنبه 6 بهمن 1393 - 10:26

آیا مردم عراق پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان، پرچم ایران را آتش زدند؟

آیا مردم عراق پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان، پرچم ایران را آتش زدند؟طی روزهای گذشته و پس از پیروزی تیم ملی عراق بر ایران، تصاویری از به آتش کشیدن پرچم ایران در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش «انتخاب»، در توضیح این عکس ها که در شبکه های اجتماعی از جمله وایبر انتشار گسترده ای یافته، آمده است: آتش زدن پرچم ایران توسط مردم عراق پس از پیروزی در مقابل تیم ملی فوتبال ایران.

این درحالی است که براساس اطلاعات بدست آمده، این تصاویر مربوط به 4 سال پیش است و افرادی که در حال سوزاندن پرچم ایران هستند، تروریست ها در سوریه هستند نه مردم عراق.

براساس این گزارش، پس از انتشار وسیع این تصاویر در شبکه های اجتماعی، پیام ها و عکس های تحقیر کننده ای از عراق توسط برخی از ایرانیان در واکنش به سوزاندن پرچم کشورمان منتشر شده است.

حیدر الخویی از پژوهشگران عراقی مرکز “چتم هاوس” در انگلیس در واکنش به انتشار این تصاویر، در صفحآیا مردم عراق پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورشان، پرچم ایران را آتش زدند؟ه ی توییتر خود نوشت: این عکس ها می تواند مونتاژ و ادیت شده باشد، در واقع امکان ندارد که مردم عراق دست به چنین کاری بزنند.

وی افزود: مردم عراق حتی پرچم داعش را هم آتش نمی زنند، چراکه روی آن، کلمه «لا اله الا الله» نوشته شده است.

به باور کارشناسان و تحلیلگران، انتشار گسترده این تصاویر در شبکه های اجتماعی با هدف ایجاد اختلاف میان ملت ایران و عراق است که همواره روابط نزدیک و خوبی با یکدیگر داشته اند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137482
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ای بابا اینا کار دشمنه به خدا شیعه های عراقی از ما مقیدتر و سیدعلی خامنه ای را هم بیشتر از ما ایرانیا دوست دارن . اینو هرکی اربعین مشرف شده باشه کربلا به راحتی درک می کنه

  2. علی گفت:

    کاملا درسته – کار مردم عراق نبوده است حالا اگر هم آتش زده باشند کار یه عده قلیل آدم افراطی بوده است ما در مجموع با ملت عراق مشکل نداریم شاید چند نفر افراطی ( که در هر کشوری افراطیون کمر آن کشور را شکستند ) نادانی کنند و پرچم را آتش بزنند لذا این ارتباطی با دولت و ملت عراق ندارند – در کشور ما هم افراطی وجود دارد که بعضی وقتها ممکن است برای ملت دردسر ساز شوند

  3. ناشناس گفت:

    والا همین کشور به قول سردمداران کشور ما کشور برادر و عزیز ماست ونباید فراموش کرد که همین کشور برادر در طول هشت سال جنگ چه بر شهرها و خانه های ما و جوانان و زنان و دخترران ما آورد و الان برادر شده است ما نباید گذشته را فراموش کنیم عربها هیچ وقت برای ما برادر نمیشوند انها دشمن خونی ما هستند در ضمن از عربها هر چه بگویی بر میاید همین فلسطین چطور به خاطر مسایل سیاسی با ما بازی نکرد و فردا کلیه کمکها به سمت این کشور سرازیر میشود . ما داریم خودمان را گول میزنیم

  4. فا گفت:

    از عربها هیچ کاری بعید نیست…همونطور که پیامبر هم فرمودند من از عربم ولی عرب از من نیست….بدبختی ایران از اینجاس که هم پیمانانش یه مشت عرب بی خاصیتن…

  5. شهروند گفت:

    انصافا حافظه تاریخی خودمان را تقویت کنیم که عراق کی بود و الان چه جایگاهی در کشورما دارد 

  6. امیرعباس گفت:

    شیعیان عراق این کار را هرگز انجام نمی دهند اما سنی ها چی؟

  7. ناشناس گفت:

    عراق نه فقط باندازه تاريخ بوجود آمدنش بلكه باندازه چند قرن با ما دشمنند

دیدگاه شما