یکشنبه 5 بهمن 1393 - 12:12

تكذيب رسمي درخواست رضواني فر از خلعتبري

خوشبختانه همان گونه كه پيش بيني شد مشخص شد گردانندگي اين صفحه هيچ ارتباطي با رضواني فر ندارد و گرداننده يا گردانندگان اين صفحه ممكن است از هوادارن وي و يا حتي كساني باشند كه با قصد و سوء نيت چنين اقدامي انجام داده اند.

گروه فرهنگی – چند روز پیش در رسانه ها و شبکه های مجازی تصویری از صفحه شخصی منتسب به یکی از خوانندگان کهگیلویه و بویراحمدی منتشر شد که طی آن خبر از درخواست کوروش رضوانی فر از هومن خلعتبري براي اجراي كنسرت داده شده بود.

پس از انتشار اين خبر در برخي رسانه هاي محلي و شبكه هاي اجتماعي و مجازي؛ پایگاه خبري – تحليلي «بوير نيوز» به تحليل اين موضوع پرداخت كه البته در آن تاكيد شده بود “از رضواني فر نگارش چنین متنی بی سر و ته و پر از اشکالات نگارشی و املائی بعید است و امیدواریم گرداننده این صفحه کوروش رضوانی فر نباشد.

خوشبختانه همان گونه كه پيش بيني شد مشخص شد گردانندگي اين صفحه هيچ ارتباطي با رضواني فر ندارد و گرداننده يا گردانندگان اين صفحه ممكن است از هوادارن وي و يا حتي كساني باشند كه با قصد و سوء نيت چنين اقدامي انجام داده اند.

5

كوروش رضواني فر مداح مخلص اهل بيت كه از معدود كسانيست كه دو آلبوم در دو سال متوالي تقديم عاشقان اهل بيت كرده است، خودش در اين باره مي گويد: اصلا بلد نيستم با ايميل و اينچنين شبكه هاي مجازي كار كنم چه برسد كه صفحه اي داشته باشم اما مطلع بودم برخي جاها با نام بنده اينچنين صفحاتي ايجاد شده است ولي فكر نمي كردم چنين موضوعاتي ممكن است پيش بيايد و از عزيزاني كه اين صفحات را ايجاد كرده اند خواهشمندم اگر لطف به بنده دارند چنين كارهايي انجام ندهند.

اين استاد خوانندگي دليل انتشار آلبوم محلي لري را عشق به سرزمين مادري اش مي داند و معتقد است دو سنگ دنا از تمام دنيا برايش با ارزشتر است.

به گزارش «بوير نيوز»، از همين رو از كساني كه با انتشار اين عكس در سايت ها و شبكه هاي اجتماعي اقدام مي كنند خواستاريم اين حركت را متوقف كنند؛ چرا رضواني فر هيچ اعتقادي به اينچنين افراد حاشيه دار ندارد و از ابتدا هم پيش بيني مي شد كه رضواني فرهيچ سنخيتي نداشته باشد و پايگاه خبري «بوير نيوز» اين موضع را قويا و رسما تكذيب مي كند.

* گذري مختصر بر زندگی نامه كوروش رضوانی فر خواننده اهل بیت عصمت و طهارت
کوروش رضوانی فر در 1350/7/27 در خانواده ای مذهبی در دهستان تلزالی از توابع شهرشتان بویراحمد(یاسوج) دیده به جهان گشود.  در سال 1359 به عنوان تک خوان گروه سرود مدرسه ابتدایی در سطح شهرستان بویراحمد به عنوان نفر اول برگزیده شد .
کوروش رضوانی فر از کودکی عشق و علاقه شدیدی به آواز خواندن داشت که حتی به قول خودش خانواده خصوصا پدر و مادرش تاکید زیادی روی درس خواندن وی داشتند اما او علاقه اش به آواز حتی از درس خواندن نیز بیشتر بود . بعد از ورود وی به دوره راهنمایی فعالیتش در حوزه سرود بیشتر شد و در سرود های انقلابی و تئاتر مدرسه نقش فعالی داشت ضمن اینکه در این سال به مداحی در هیئت های عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع) نیز روی آورد و چندین لوح تقدیر در این چند سال از مدیر کل آموزش و پرورش و مدیر امور تربیتی دریافت نمود.
در سال 1361 در جشنواره سرود و آهنگهای انقلابی به عنوان مقام تک خوانی اول به جشنواره سراسری دانش آموزان در مازندان راه یافت و در آنجا به عنوان تک خوان برتر برگزیده شد. بدین ترتیب رضوانی فر فعالیت های خوانندگی، مداحی، مولودی، موسیقی و بازیگری را به صورت پاره وقت ادامه داد و به قول خودش مدتی در نانوایی به عنوان خمیرگر مشغول به کار شد و مدتی نیز در شهر به ذرت فروشی، اسباب و اساس فروشی و بیسکوییت فروشی، کارهای آرماتور بندی ساختمان و رانندگی مشغول بود؛ و از این طریق زندگی دوران مجردی خود را به صورت مستقل ادامه می داد. در سال 1373 با شاعر نام آشنای استان فریدون داوری آشنا شد که با راهنمایی های ایشان اولین کار مولودی با عنوان علی بی علی بی را به کمک محمد تاصینی و بهروز اسد پور که تار و دف می نواختند در استودیوی رادیو صداو سیما کهگیلویه و بویراحمد ضبط نمودند. در سال 1376 موسیقی های همه هلی، داینی و علی بی علی بی با اجرای وی به عنوان موسیقی کهگیلویه و بویراحمد از شبکه ملی پخش شد و بعد از آن به فعالیت حرفه ای اش در زمینه خوانندگی، بازیگری و تئاتر ادامه داد.
کوروش رضوانی فر در سال 1379 راهی خدمت سربازی شد و در آنجا نیز به عنوان قاری قرآن انتخاب شد و شروع به تشکیل گروه سرود کرد. بعد از اتمام دوره سربازی به همان کار آرماتور بندی ساختمان مشغول شد و بعد از ظهر ها نیز در کنار پدرش به شغل آهنگری مشغول بود. در این زمان هیچگاه از کار آواز دست برنداشت تا اینکه در سال 1385 با کمک حاج فریدون داوری شاعر نام آشنای استان آلبوم “ماه هاشمی” را تولید نمود و در محرم همان سال برای اولین بار نوحه های لری را تولید و پخش کرد که با استقبال شایانی در بین مردم جنوب کشور مواجه شد. کار اول و استقبال از آن به رضوانی فر انرژی مضاعف داد و همین امر سبب شد تا کار دومش را با عنوان “شیون افتو” با موضوع محرم آماده و در محرم سال 1386 روانه بازار کند.
اما وی در کنار این کارهای ارزشمند نگران موسیقی سنتی استان نیز بود که آلبوم سوم خود را با عنوان ” ایل احساس” و با هزینه شخصی خود روانه بازار کرد. این اثر نیز مورد استقبال زیاد مردم قرار گرفت به طوریکه در کمتر از دوسال به دعوت از خواهر خواندگی اروپا به اصفهان کوروش رضوانی فر در کشورهای آلمان، سوئد، سوئیس، فرانسه و ایتالیا برای اجرای کنسرت به سرپرستی دکتر امید اقبالی راهی شدند که در اروپا نیز استقبال شایانی از این اثر صورت گرفت. وی در ادامه آلبوم هایی باز هم با موضوع محرم با نام های “یاس نینوا”، “مظلوم عالم”، “عامه زینب”، “رخش بی سوار” ، “دا”، “درد گرون” و “شرم او” را پشت سر هم تا سال 1391 راهی بازار نمود. کوروش رضوانی فر در ادامه با شرکت در آزمون علمی نشان درجه 1 صلاحیت تدریس آواز را دریافت نمود و بعد از آن عضو خانه موسیقی ایران گردید و دارای کارت عضویت موسیقی ایران و همچنین نشان درجه 3 هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. کوروش رضوانی فر سابقه اجرا های زیادی در جایجای ایران از جمله تهران، اصفهان، کرمان، بندرعباس، چهار محال و بختیاری، خوزستان، شبکه های 1 و 2و 3، جام جم، شبکه شما و …. داشته است و آهنگهای ایشان چند سال است به عنوان آهنگهای پیشواز ایرانسل در ایران استفاده می شود.
وی خواننده گی فیلم های سینمایی ” کی لهراس” و “یک قدم تا دنا” و بازیگری در فیلم “خروس” و خوانندگی مستند “کپه” را نیز در کارنامه دارد. وی به تنهایی صاحب 10 آلبوم موسیقی و مداحی می باشد و دارای چند لوح سپاس از مقامات کشوری و استانی می باشد. در تهران و کرمان به عنوان تلاشگران عرصه فرهنگ از وی تجلیل به عمل آمد و در حال حاضر مشغول تولید دو آلبوم مداحی و موسیقی می باشد.
کوروش رضوانی فر در برنامه هفت ترانه 1393/2/28 مقام اول را کسب نمود و با خواننده هایی چون رسول نجفیان، محمد میرزاوند، ملک محمد مسعودی، کوروش اسد پور، نریمان فاضلی، علی تاجمیری، اسفندیار رنجبری، دیدار محمودی، پیام عزیزی و … نوازندگانی چون علی حافظی، امید قبادی، حسن منصوری، کاوه معتمدیان، حبیب نعمت الهی، سعید مزدک و شهرام شاه ولایتی اجرای مشترک داشته است.
رضوانی فر در سال 1380 ازدواج کرد و اکنون صاحب دو فرزند به نام های کاوه و ابوالفضل می باشد. وی معتقد است هرچه را که به دست آورده از وجود و کرم خداوند و اهل بیت پیامبر اسلام(ص) دارد.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137383
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    خیلی جالبه این خواننده پرتوان درهرمراسمی بسته به نوع مراسم میخواند یاحسین
    دیدرینای و………

  2. محسن گفت:

    ملا بویر عذر میخوام، خواننده اهل بیت عصمت و طهارت یعنی چی اصولا؟! 

  3. لنده گفت:

    آقایونی که سواد ندارین ونظر غیر علمی مبدبن کوروش رضوانی فر تنها کسی بود که هم با نوار ماه هاشمی هم نور ایل احساس خدمت  
    بزرگی به معرفی  کهگیلویه وبویر احمد نمود وقبل از ایشان ما هیچ چیز نداشتیم ، پس بیاییم اگر نقدی بر شخصی  میزنیم حد اقل با تحقیق وا   طلاعات دقیق  کارشناسی  کنیم وشخصیت هم استانی های خودمان را الکی خچه دار ننمایئم  . وبه نظر بنده اگر همدیگر را تخربب ننمائیم  قطعا رشد ی  بسبار ابدعال در انتظار ماست . ودوست دارم بیشتر اهل عمل باشبم نه تخربب همنوع خودمان ،

دیدگاه شما