یکشنبه 5 بهمن 1393 - 9:15

علم‌آموزی در دل قبرستان در سیلاب‌کلوار + تصاویر

منطقه محروم سیلاب‌کلوار در کهگیلویه و بویراحمد روستاهایی دارد که دانش‌آموزان آن در بدترین شرایط ممکن مشغول به تحصیل بوده و چشم به راه تحقق وعده‌های مسئولان نوسازی هستند.

خبرگزاری فارس: علم‌آموزی در دل قبرستان

به گزارش بویرنیوز، همواره در سفرهای مسئولان استانی به مناطق محروم، مشکلات و محرومیت‌هایی وجود دارد که نپرداختن به آن‌ها توسط رسانه‌ها عمل نکردن به رسالت رسانه و جفا به مردم محروم و مستضعف است.

یکی از مناطق محروم کشور که بنا به قول بشارتی رئیس پیشین دفتر مناطق محروم از محروم‌ترین‌ها در ایران به شمار می‌رود منطقه سیلاب کلوار است.

به لطف عنایات نظام جمهوری اسلامی همین خدماتی که اکنون در این منطقه صورت گرفته همه مربوط به دوره پس از انقلاب بوده و در گذشته طاغوتی هیچ کمکی به این مردم نشده و به همین خاطر است که هر چه کمک شود باز هم عمق محرومیت زیاد است.

سیلاب کلوار منطقه‌ای هم‌مرز استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری که نقطه صفر مرزی استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود و همین دور افتادگی بر عمق محرومیت‌ها افزوده است.

یادمان نرود که همین سیلاب کلوار محروم به کشور و در دولت‌های گذشته وزیر معرفی کرده و فرزندان با استعدادی دارد که با اندک توجه بیشتر توانایی حضور در مسندهای بالاتر را هم دارا هستند.

در سفر یک روزه مسئولان استانی به منطقه سیلاب کلوار آن چه که بیش از هر چیز توجه مسئولان را به خود جلب کرد خیر مقدمی معنادار از سوی دانش‌آموزان کبوترانی به مسئولان استانی بود که در این پلاکارد هیچ درخواستی از مسئولان نداشتند بلکه تنها به آن‌ها خیر مقدم گفته بودند.!!!


خیرمقدم معنادار دانش‌آموزان کبوترانی به مسئولان

خبرنگاران حاضر در سفر یک روزه استاندار و مسئولان با توقف در روستای کبوتران از نزدیک با دانش‌آموزان و معلم و البته اولیای دانش‌آموزان به گفت‌وگو نشستند.

دانش‌آموزان مستعد کبوترانی تنها یک خواسته از مسئولان داشتند آن هم تدارک مکانی غیر از فضای فعلی برای درس و تحصیل بود مکانی که به هر چیز غیر از مدرسه شباهت داشت.

در بین راه خبرنگاران سوژه‌ای جالب یافتند آن‌جا که تخته سیاهی در کنار گورستانی در پنبه‌زار خودنمایی می‌کرد.

با پرس و جوی خبرنگاران معلوم شد که دانش‌آموزان پنبه‌زاری در هنگامی که دسترسی به مدرسه استیجاری کنونی را ندارند در کنار این گورستان و در فضایی باز تحصیل می‌کنند.


تخته سیاه دانش‌آموزان پنبه‌زاری در دل قبرستان

سید قدرت پایان مدیر و معلم مدرسه شهید مختارنیای کبوتران در همین خصوص با بیان اینکه برخی اوقات به دلیل نامساعد بودن فضای داخل کلاس مجبور به تدریس در بیرون از فضا هستیم، اظهار کرد: در روزهای صاف و آفتابی دانش‌آموزان مشغول به تحصیل هستند چرا که فضای داخل کلاس درس فضایی نامطبوع و غیر قابل تحمل است.

در همین خصوص و برای جویا شدن وضعیت کلاس‌های درس منطقه سیلاب کلوار و چرایی و دلیل تحصیل دانش‌آموزان در چنین مدارسی به سراغ مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و در همین زمینه نظر وی را جویا شدیم.

هادی زارع‌پور اظهار کرد: در برخی مناطق استان از جمله در همین منطقه مورد بازدید مشکل فضای آموزشی وجود دارد که نوسازی مدارس باید به کمک آموزش و پرورش بیاید.


تنها تقاضای دانش‌آموز کبوترانی از مسئولان / ما مدرسه می‌خواهیم

وی گفت: مسئولان نوسازی به ما قول 110 عدد مدرسه پیش‌ساخته یا همان کانتینر را داده‌اند که ما اعلام نیاز کرده‌ایم.

این مسئول گفت: از مسئولان نوسازی این انتظار را داریم که به قول خود عمل کنند چرا که برخی فضاهای آموزشی برای تحصیل مناسب نیست و در چنین مناطقی فضای بهتر برای تحصیل وجود ندارد.


وضعیت بد فضای آموزشی کبوتران

به گزارش فارس، با توجه به این که آموزش و پرورش وظیفه‌ای برای تأمین فضای آموزشی ندارد و تنها یک دستگاه بهره‌بردار است باید از مسئولان نوسازی کشور پرسید که تا چه اندازه با مشکلات مدارس در چنین مناطق آشنایی دارند و آیا درد دانش‌آموزان کبوترانی را هم می‌دانند و به فکر چاره‌ هستند و چه موقع مدارس پیش ساخته آنها به داد دانش‌آموزان مناطق محروم خواهد رسید.

===============

گزارش از: داریوش بهنیازاده/فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137374
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. میلاد گفت:

    من نمیدونم هدایت خواه تو 8 سال چه کارایی برای این مردم بیچاره کرده

  2. رزز گفت:

    پس زارع چی غیر از شعار

  3. سیلاب گفت:

    بدبخت به ما که سید صفدر حسینی از ماست. او حتی یکبار تا الان به زیارت جدش امامزاده شاه غالب در سیلاب نیامده است و فقط به فکر خودش است. بسیار حالک به هم می خورد از کسی که به به امثال صفدر حسینی بنازد و اورا از استان ما بداند. او فقط بدرد خودش و خانواده زنش می خورد. واقعا اوف بر این روزگار

  4. دلواپس گفت:

    اقای استاندار و اقای تاج گردون به فکر روز قیامت باشید الهی قیامت صد برابر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. بهروز گفت:

    قابل توجه مهندس مهرابی مدیر کل جدید

  6. حمد گفت:

    دولت نامبد و بی تدتبیر چه میکند – زارع پور و یاری فقط بلدن شعار برن – برید سری به این بدبختا بزنید

  7. بی طرف گفت:

    انقد توپ رو ننداز سمت هدایتخواه مگه اون باید چکار میکرد الان سال۱۳۹۳هست۵سال دیگه برو و این روستارو ببین اگه بدتر از الان نبود هر چی خاستی بگو.این کارا هیچ ربطی ب نماینده مجلس نداره همه اینها بر میگرده ب اون مدیرکلی ک در راس این مجموعه هست.اصلا قبول مت.میگیم مقصر هدایتخواه.الان یکسال از ریاست مدیرکل اموزش و پرورش میگذره همینطور ۳سال از نماینده بودن اقای زارعی پس چرا توی این ۳سال هیچ کاری نکردن.برو پسر خوب ی کم بینش سیاسیتو روش کار کن.نکنه میخای۱۰سال دیگم باز بگید هدایتخواه مقصر بوده.خداوکیلی تموم کنید این بحثارو ک حالم بهم میخوره از مدیرانی ک استان رو ب نابودی کشوندند و الان تقصیرا میفته گردن یکی دیگه

    • باانصاف گفت:

      سیاسیون محترم شب باهم پسته خام می خورندروزهم میگن چرابرای مردم کارنشده است

  8. ذاکراهل بیت(ع) گفت:

    باعرض سلام،ادب واحترام
    مشکلات راگردن این وآن نیندازیم.
    اگرمیتوانیم برای رضای خداکاری انجام دهیم،ولی اگرنمیتوانیم حداقل بارگناه خودراسنگینترنکنیم.
    تامیتوانیدازیکدیگربه نیکی یادکنیدهمانگونه که انتظارداریم دیگران ازمابه نیکی یادکنند.

دیدگاه شما