شنبه 4 بهمن 1393 - 21:24

جزئیات تازه از واگذاری سرخابی‌ها

بویرنیوز، میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: سالها قرار بود سهام دو تیم استقلال و پرسپولیس واگذاری شود اما به دلایل مختلف این اتفاق به تاخیر می افتاد که خوشبختانه این دو باشگاه در چند هفته گذشته قیمت گذاری شدند و آگهی واگذاری آنها نیز روز یکشنبه منتشر می شود.

به گزارش سازمان خصوصی سازی، رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به برگزاری مزایده این دو باشگاه در روز دوشنبه، 27 بهمن افزود: مزایده واگذاری استقلال و پرسپولیس خارج از بورس و فرابورس و از طریق مزایده در سازمان خصوصی سازی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که آنچه واگذاری می شود برند، ساختمان مرکزی دو باشگاه، ورزشگاههای مرغوبکار و شهید درفشی فر و زمینی متعلق به باشگاه استقلال است اضافه کرد: همچنین به خریدار مکلف خواهیم کرد، در صورت تقاضای پیش‌کسوتان، 20 درصد استقلال و پرسپولیس را به همان قیمتی که خریداری کرده است، به آنها بفروشد و در صورتی که پیش کسوتان درخواستی ارائه ندهند، مالک 100 درصد سرخابی‌ها خواهند بود.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص بدهی های این دو باشگاه نیز تصریح کرد: خریدار سرخابی ها تنها مالک دارایی های این دو تیم می شوند و بدهی های استقلال و پرسپولیس توسط هیاتی تسویه خواهد شد.

وی گفت: برای قیمت گذاری برند استقلال و پرسپولیس از 6 روش استفاده شد و قیمت نهایی برای برند این دو تیم نیز متوسط قیمت این روشها تعیین شد.

پوری حسینی در مورد نحوه پرداخت مبلغ پیشنهادی خریداران نیز تصریح کرد: 40 درصد از این مبلغ به صورت نقد و 20 روزکاری پس از قطعیت معامله باید پرداخت شود و بقیه به صورت اقساط در مدت 2 سال با فاصله 6 ماهه پرداخت می شود.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: متقاضی خرید این دو باشگاه تنها قادر به خرید یکی از آنها خواهد بود و خریدار نباید مالک باشگاه دیگری باشد. همچنین خریداران نباید به سیستم بانکی بدهی سنگین داشته باشند و نداشتن پرونده قضایی و کیفری از دیگر شروط برای خریداران استقلال و پرسپولیس است.

پوری حسینی گفت: پس از برگزاری این مزایده و نیز مشخص شدن بالاترین رقم پیشنهادی برای هر یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس، خریدار نهایی بعد از تایید صلاحیت توسط کمیته ای متشکل از وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر دادگستری و وزیر ورزش و جوانان مشخص و اعلام خواهد شد.

منبع: فارس
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137361
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما