شنبه 4 بهمن 1393 - 13:48

ماجرای ستار هدایت خواه و هدیه محمد رضا رحیمی

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با  فارس، با اشاره به سیاسی‌کاری اصلاح‌طلبان در برخورد با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: یکی از زشتی‌های فضای سیاسی کشور ابزاری و سیاسی کردن موضوع بسیار مهم مبارزه با مفاسد اقتصادی است.hdait

زاکانی یکی از بزرگ‌ترین آفاتی را که از گذشته تاکنون گریبان‌گیر مبارزه با مفاسد اقتصادی شده است را سیاسی کردن این مسئله و برخورد ابزاری و مواجه نادرست با افکار عمومی دانست و گفت: درباره پرونده آقای رحیمی هم همین اتفاق افتاد.

دبیرکل جمعیت رهپویان با بیان اینکه کسانی که مفاسد اقتصادی آقای رحیمی را دنبال کردند و هزینه‌های سنگینی دادند اصلاح‌طلب نبوده‌اند یادآور شد: وقتی به پیشینه ایشان نگاه کنید متوجه می‌شوید شخصی مانند آقای رحیمی چگونه رشد کرد و به مسئولیت‌های بالایی همچون ریاست دیوان محاسبات و معاون اولی رئیس‌جمهور رسید و می‌بینید که مخالفان او در رسیدن به این پست‌ها بخشی از جریان اصولگرا هستند اما آقای کروبی بعد از مجلس ششم برای ریاست دیوان ایشان از حامیان آقای رحیمی بوده است.

وی با یادآوری این نکته که عناصر دوم خردادی و کسانی که در اردوگاه کارگزاران تعریف می‌شوند از آقای رحیمی حمایت جدی و اساسی کرده‌اند ادامه داد: در مجلس هفتم منتخب کمیسیون برنامه و بودجه برای ریاست دیوان محاسبات آقایان رحیمی و فرهاد رهبر بودند و طبق آیین نامه می بایست به صحن مجلس معرفی ‌شوند و با رای گیری ریاست دیوان معلوم شود. به همین منظور مجمع عمومی فراکسیون اصولگرایان تشکیل جلسه داد و آقای نادران و بنده در این جلسه در مخالفت با آقای رحیمی صحبت کردیم لذا ایشان چون رای کافی بین اصولگرایان نداشت خارج از مجلس سراغ آقای کروبی رفت و در هماهنگی با کروبی، اصلاح‌طلبان هم در صحن علنی مجلس به آقای رحیمی رای دادند و او در برابر فرهاد رهبر رای بیشتری آورد و رئیس دیوان محاسبات شد.

زاکانی با طرح این پرسش که چرا چنین مواجه دوگانه‌ای از سوی اصلاح‌طلبان در خصوص مفاسد اقتصادی و برخورد ابزاری صورت می‌گیرد تصریح کرد: از ابتدا آقای رحیمی در اردوگاه آقای هاشمی رفسنجانی بود و همیشه از همراهان ایشان بوده است؛ چه زمانی که استاندار بود و یا وقتی که در دانشگاه آزاد مسوول دانشکده حقوق دانشگاه آزاد مرکز بود در اردوگاه آقای هاشمی تعریف می‌شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: آقای رحیمی در مجلس هفتم به توسل به آقای کروبی و حمایت نمایندگان طیف چپ به مسئولیت دیوان محاسبات رسید و هیچ‌گاه رای کافی در میان اصولگرایان نداشت و حتی در بین اصولگرایان آرای مخالف جدی داشت.

وی با بیان اینکه پس از تصدی دیوان محاسبات از سوی آقای رحیمی مشکلاتی به وجود آمد که باز منتقدین ایشان از اصولگرایان بودند گفت: وی پس از اینکه از ریاست دیوان کنار گذاشته شد و به دولت رفت، مسئولیت گرفت و نهایتاً به معاونت ریاست جمهوری رسید و در همین اثنا بیشترین مخالفت را اصولگرایان با وی به دلیل مشکلاتش داشتند.

«فراموش نکرده ایم زمانی که آقای رحیمی پولی را بین برخی نمایندگان به عنوان کمک تقسیم کرد، اصولگرایان با ایشان برخورد کردند. آقای هدایت خواه اعتراض نمود و چک کمک ایشان را به فراکسیون اصولگرایان داد  و بواسطه آن آقای دکتر حدادعادل با آقای رحیمی برخورد کرد.»

زاکانی تصریح کرد: یادم هست که در تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در مجلس هشتم، ابتدا آقای احمدی نژاد ۳۰ نفر را دعوت کرد که در میان آنها آقای رحیمی نیز بود، بعد از جلسه در صحبتی که با آقای احمدی نژاد شد آقای فدایی و بنده شرط حضورمان را نبودن آقای رحیمی در جلسه عنوان کردیم.

«اصلاح طلبان باید بگویند چرا در زمان مسوولیت ایشان سکوت کردند؟ به هرحال بیشترین نقدها و اعتراضات از جمله پیرامون مدرک تحصیلی ایشان را اصولگرایان داشتند و شکایت‌های متعددی از سوی اصولگرایان مخالف آقای رحیمی که او را نقد کرده‌اند صورت گرفت و نهایت امر با شکایتی که آقای توکلی و آقای نادران و بنده به دستگاه قضایی داشتیم و اسنادی که از سایر مراجع به دستگاه قضایی منتقل شد، با پیگیری قوه قضائیه پرونده آقای رحیمی به جریان افتاد و نهایتا ایشان محکوم شد.»

این فعال اصولگرا با تاکید بر اینکه آنچه مورد توجه است لزوم تنویر افکار عمومی و مواجه صادقانه با آنهاست افزود: بنده خاطرم هست در مجلس هفتم اصلاح‌طلبان که همیشه به شدت مخالف دستگاه قضایی بودند وقتی ما به عنوان نماینگان اصولگرا از دستگاه قضایی تحقیق و تفحص کردیم و گزارشی را تنظیم کردیم که بخشی از آن پیرامون تخلفات آقای مرتضوی بود، اصلاح‌طلبان از جمله آقای علیخانی و دوستانش به شدت با گزارش تنطیم شده در مجلس که واقعیت های تلخی را ذکر می کرد مخالفت کردند تا جایی که هنگام قرائت گزارش صحن مجلس را ترک و آبستراکسیون کردند تا این گزارش خوانده نشود.

وی اظهار داشت: آنها در مجلس هفتم به دنبال این بودند تا گزارش حقی که به تخلفات دستگاه قضایی اشاره داشت و نام آقای مرتضوی در آن ذکر شده بود در مجلس قرائت نشود و این در حالی بود که در رسانه های خود دایماً انتقاد از دستگاه قضایی و قاضی مرتضوی را بیان می داشتند اما اصولگرایانی که می خواستند اصلاحات را در دستگاه قضایی دنبال کنند را نه تنها حمایت نمی کردند بلکه کارشکنی می نمودند و با هیاهو زمان قرائت تحقیق و تفحص توسط آقای محمد دهقان صحن مجلس را ترک کردند لذا معتقدم اصلاح‌طلبان امروز هم که برخورد این چنینی با محکومیت آقای رحیمی دارند اقدام سیاسی انجام می‌دهند و کارشان اعتقادی نیست.

زاکانی تاکید کرد: آنچه که مورد تاکید ماست این است که فساد چپ و راست نمی‌شناسد و هرکجا که فساد وجود دارد باید با آن مواجه درست و عمیق صورت گیرد و کسانی که در اردوگاه اصلاح طلبی و در نشریات آنها امروز مدعی امر مبارزه با مفاسد هستند ادعایشان نادرست است چراکه امروز بدنبال نفع سیاسی از این موضوع هستند ولی در مواجهه عملی و جدی با فساد کسانی در اردوگاه اصلاح‌طلبی یا سایر جایگاه‌ها مثل موقعیتی که در گذشته آقای رحیمی داشت قرار دارند، به هیچ اقدامی انجام نمی دهند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137308
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نگران از آینده بویراحمد گفت:

    دکتر آبروی استان و یادآور رشادت بویراحمدی ها در طول تاریخ است

    • مهدی گفت:

      حالا دیگه رسیدیم به کی بود کی بودمن نبودم ، بگرد و پرتقال فروش را پیداش کن ، ایشون تو مجلس هفتم به ریاست دیوان رسید آقای زاکانی ، چه ربطی به اصلاح طلبان داره .مثل اینکه ابتدا هم در کمیسیون برنامه و بودجه و هم در فراکسیون شما رای کافی را آورد که بعد در صحن علنی رای آورد .

    • ناشناس گفت:

      هدایتخواه اول مرد
      واقعا شیری
      دمت گرم با این رفتار مردونت واقعا دهن یاوه گویانو مثل همیشه بستی

  2. لر ایرانی گفت:

    الله الله از این جماعت دروغگو فردا میگن احمدی نژاذرا هم اصلاح طلبان اورده .بنده خدا پول اختلاس شده خرج اوردن نمایندگانی مثل تو شده پولهارا خوردین خالا به این فحش میدید؟اگر با هاشمی بوده پس چرا معاون اول دشمن هاشمی است…واویلا ازاینهمه نعل وارونه برای احمدی نژاد پدر بیامرزی درست کردید

  3. خوشبین به آینده بویراحمد گفت:

    ببخشید کدام دکتر و…

  4. مردم گفت:

    من نمیدونم کدوم یک از مردم ایران توسرشون شاخ هست که آقام همه را به مسخره گرفتن تا دیروز که برادرشون بود امروز شد مفسد اقتصادی!!!!!!!!

  5. بی غرض گفت:

    رحیمی اصولگرای اصل هست وخواهدبود///به نام دین سردین رابریدندسرمایه ملت را هپوکردندپررویی هم میکنند//

  6. نگران از آینده بویراحمد گفت:

    در جواب خوشبین به آینده بویراحمد: دکتر ستار هدایتخواه که هنگامی صحبت کردن طوفان به پا می کرد سخنرانی اش را دیگران برایش نمی نوشتند که خدای ناکرده روزی بادی بوزد و همه چیز را بر ملا کند

  7. فرهنگی گفت:

    خجالت بکشید اقای زاکانی…احمدی نژاد در روزهای اخر دولت در هفته دولت نشان خدمت بر گردن رحیمی انداخت و1000سکه بهار ازادی به او جایزه داد …حالا تو اون به اصلاح طلبان نسبت می دهی اوف ..ا.ف …اوف چقدر سیاست وقدرت بی رحم است اینهمهههه دروغ….

  8. لنده گفت:

    بلبل هدایت خواه که هنوز ارشد نگرفت دکتری کیلویه چنده

    • نظیر کریکی گفت:

      اقا یا خانم با نام لنده معلومه اطلاعاتت و سوادت در حد صفره این حرفا دیگه کلیشه ای شد دکترهدایتخواه رو با این حرفا نمیتونی تخریب کنی برو مشقت دیر شده!!!!

  9. رضا گفت:

    رحیمی سالهای سال معاون اول احمدی نژاد ،و اصول گرا بود حالا که محکوم به زندان شده می گویند از ما نبوده ، واقعا خیلی رو می خواهد که زاکانی  این حرفها را زده !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. کر غت گفت:

    بنازمت هدایتخواه که نه آبروی بویراحمد، که آبروی مسلمانانی

  11. افشین گفت:

    90درصد کسایی که از دکتر بودن هدایتخواه ایراد می گیرند فارغ تحصیل یا دانشجوی بدون ازمون دانشگاه ازاد هستند.می خوام مدرکشو مقایسه کنیم با رقبای انتخاباتیش البته اگه به کسی برنخوره .اقای زارعی لیسانس وفوق لیسانس از مدیریت دولتی که بعد از گذراندن دوره هایی یه کارمندان دولت اهدا میشد.دکتر بهرامی لیسانس دانشگاه ازاد گچساران فوق لیسانس ودکترا بورس دانشگاه ازاد یاسوج. حالا از مدرک وسواد هدایتخواه ایراد میگیرید

  12. ناشناس گفت:

    به این میگن درایت دکتر هدایت خواه . حالا اگه تو مجلس اصلاحات بود همه با آغوش باز پذیزای این چک و پول می شدن . برخلاف کروبی خائن که آبروی هرچی لر بود را برد ولی دکتر هدایت خواه لرها را سرفراز کردن

  13. ناشناس گفت:

    دلم از دست این همه این همه رنگین کمان بودن آدمها خون است .جی بگم بویر نیوز عزیر

  14. ناشناس گفت:

    احسنت به دکتر

  15. علیار گفت:

    احتمالا مبلغش کم بوده که پس  داده و الا ……..؟؟؟!!!

  16. ناشناس گفت:

    واقعا سیاست پدر ومادر ندارد یا پیش عده ای چنین است! ریاست دیوان محاسبات درمجلس هفتم که با ردصلاحیت گسترده اصلاح طلبان همراه بود وبیش از دویست نماینده محافظه کار وتندرو داشت چگونه به کمک اقای کروبی به ریاست رسید مگر اینکه اقایون هویتی نداشتند وبه سفارش اقای کروبی عمل کردند! دروغ بدتر ازاختلاس است وازهمین دروغها، اختلاسها بوجود امد ومرتضویها ورحیمیها رشدکردند!!!

  17. شش گفت:

    جای تاسفه وشرمندگیه براتون جناب زاکانی وجناب هدایت خواه

  18. ناشناس گفت:

    معلوم است که در این مملکت از طرق مختلف عده ای فساد ایجاد کرده اند مانند بورسیه ها،پیمانکاریها،استخدامها ، رشوه و……..حالا کی بود من نبودم راه انداخته اند

  19. باقر گفت:

    اتفاقا همین آقای احمدی نژاد هم نیروی آقای هاشمی بود فرماندار زمان وی بود و برای ایشان هم ستاد انتخاباتی تشکیل داد ، همین آقای احمدی نژاد با سفارش ناطق نوری شهردار تهران شد ، اینها که دیگر اظهر من الشمس است . اما بعد چه شد ؟ چه مواضعی علیه این آقایان گرفت ؟ اگر آقای رحیمی نیروی ناطق و هاشمی و باهنر بود مگر بقول خودتان با خوش خدمتی پیش احمدی نژاد آن کار زشت را انجام نداد ؟ آیا می شود گفت بازهم نیروی آنها بود . اگر رحیمی نیروی انها بود طی چند سال معاون اولی کدام یک از شما که حالا با زاکانی و … همه سر و صدا راه انداختید علیه ایشان موضع گرفتید ؟ بحث مشایی می شود او را از احمدی نژاد جدا می دانید . بحث رحیمی می شود این حرفها را می زنید ، بحث مرتضوی می شود حرف دیگری می زنید . پس این یاران صدیق احمدی نژاد کی ها هستند ؟ شما چرا از شانتاژ بازی استفاده می کنید . بیایید رک و راست به مردم بگویید ما اشتباه کردیم و بصیرت نداشتم و مطمئن باشید خبرهای دیگری هم در آینده خواهد آمد نمی دانم چه فرافکنی برای آنها دارید ؟

  20. حسین گفت:

    هدایت خواه درست ادم بزرگیه اما دکتر نیست اینو خودش هم گفت ..مدرک دکترا نداره

    • مهمان گفت:

      متاسفم زاكاني امثال شما باعث شده قبح دروغ در جامعه بشكند

    • هادی گفت:

      ای آقا؛ کشتین شما خودتون رو با این مدرک دکترا!
      ایشون هیج وقت نگفته من دکترم و هیچ وقت هم نمیگه
      ایشون 14 سال پیش که دانشجوی دکتری شدن (زمانی که لیسانس برای بعضی‌ها آرزو بود)، نفر اول دوره دکتری بوده ولی متأسفانه با خیانت‌های دولت اصلاحات، اجازه دفاع از رساله به ایشون داده نشد.
      ایشون قطعاً می‌تونستن در دوره اصولگراها با ارائه پایان‌نامه، دکتری خود را بگیرند، ولی وقت خود را برای مردم گذاشتن؛ بعضی‌ها خجالت بکشن.
      سوم اینکه بالاخره همچون سایر دانشجویان دکتری، از ابتدا به ایشون دکتر می‌گفتن که در افواه مردم هم این قضیه پیچیده و به آن عادت کرده‌اند؛ ایرادی به مردم نیست و البته به ایشان هم نیست؛ چراکه بارها گفته‌اند که مدرک دکتری ندارند.
      اگر واقعاً و نه به قصد خوش خدمتی به برخی آقایون  این حرف را می‌زنید،‌دست بردارید از این حرف‌ها.

  21. مهدی گفت:

    وقت برسی صلاحیتها از وضعیت فعلی وحال افراد صحبت میکنید آقایان اصولگرا حال که معون دولت پاکدستتان رو شده ربطش میدهید به گذشته این مردم هوشیارند وهمه چیز را میدانند

  22. مهدی گفت:

    آقای هدایت خواه دکتر نیست شاید مدرک مرحوم کردان براش به ارث گذاشته ورفته

  23. يطرف گفت:

    يادمون نرفته اولين استانداري كه تو دولت خاتمي عوض شد همين رحيمي بود .كه تو استقبال خاتمي به شهرش به استقبال نرف و باقي اون ماجرا…الان به كه ميچسبونيش …اقا

  24. لودابی گفت:

    اولا ایشان مدرک دکترا ندارد دوما بفرمایید اقای هدایتخوا نشان درجه یک احمدی نزاد به رحیمی به خاطر اصلاح طلبی بودنش بود دروغ چقدر شاخدار

  25. صنم گفت:

    هدايتخواه پولو مياوردي اين مناطق محرومو اباد ميكردي كه هداقل تو اين هشت سال يه كاري كرده باشي … خب اگه از بيت المال بوده واسه مردم حلال بو د كه خرجشون بشه …نياوردي چكو بازم بردن خرج كيو حال اونايي شد كه حاميشون بودي تو و اقاي زاكاني… بسه ترو خدا …

  26. علی گفت:

    غارت چنگیزی کردید هنوز هم پرو هستند

  27. دانشگاه گفت:

    این متن دروغ محضه وفقط برای تعریف از ستار هدایتخواه نوشته شده.

    • هادی گفت:

      آقای زاکانی با خبرگزاری کشوری صحبت کردن نه با یه خبرگزاری محلی که بخوان از هدایت‌خواه، حمایت دروغ بکنن

  28. محسن گفت:

    رو كه رو نيست با همين پرو بازيا مملكت رو هشت سال به تاراج برديد 

  29. حمید حکمت منش گفت:

    به فکر مردم  و اینده مردم باشید فقط دنبال دزدی هستید کی دزده کی قراره دزدی کنه خدا لعنت کنه کسی که یه پست مقامی میگیره ازش سواستفاده میکنه 

  30. چیتاب گفت:

    الله اکبر الله اکبرالله اکبردرپاکی وشایسنپتگی وصداقت دکترهدایت خواه هیچ شکی نیست مردم حقیقتا درانتخابات گذشته اشتباه کردیم قبول کنید

  31. دشمن زياري گفت:

    درودبردكترهدايت خواه .همه مردم آگاه ميدونندكه رحيمي اصولگرا نبوده ودرزمان فرمانداري آقاي احمدي نژاددردولت آقاي هاشمي بااحمدي نژاددوست شده بود.

دیدگاه شما