جمعه 3 بهمن 1393 - 23:59

رها سازی عقاب طلایی در دامان طبیعت دنا +تصاویر

یک بهله عقاب طلایی صبح امروز به همت یکی از دوستداران طبیعت در شهرستان دنا به دامان طبیعت بازگشت.
به گزارش بویرنیوز به نقل از سفیر دنا عیسی فرهی نسب یکی از دوستداران محیط زیست است که صبح امروز با رها سازی یک بهله عقاب طلایی کلکسون خدمات شایسته خود به محیط زیست را کامل کرد.

وی که کار خود را از سال 87 با درمان حیوانات اهلی شروع کرده بود تا کنون بیش از 100 پرنده اهلی و شکاری را درمان و به دامان طبیعت برگردانده است.
این دوستدار محیط زیست که تا کنون بیش از 200 گونه جانوری را درمان و رها سازی کرده گفت : از این بین گونه های پستاندار مانند گورکن،جوجه تیغی ،سنجاب را نیز درمان کامل کرده ام.

وی که تحقیقات فراوانی در گونه شناسی و رفتار جانوران وحشی داشته دخالت انسان در چرخه طبیعت را برای آینده محیط زیست خطرناک دانست و حمایت از محیط زیست در جلوگیری از تخریب آن را برای نسل های آینده مهم حیاتی عنوان کرد.

این پرنده زیبا که 2 ماه پیش در اثر اصابت گلوله تفنگ ساچمه زخمی از ناحیه بال زخمی شده بود توسط پرسنل محیط زیست به وی تحویل شد که پس از 2 ماه مراقبت از این پرنده کم یاب امروز در دامان طبیعت رها سازی شد.

عقاب طلایی یکی از باشکوه ترین پرندگان شکاری در دنیا به شمار می رود و اندازه طول بدن این پرنده 75 تا 83 سانتیمتر و پهنای دو بال آن بین 190 تا 230 سانتیمتر است.

زیستگاه این نوع پرنده کوهسارهای کم گیاه و خشک و گاهی جنگل های کوهستانی، صخره های ساحلی و دشتها است که روی لبه پرتگاه ها و گاهی روی درخت آشیانه می سازد و از جمله پرندگان بومی ایران است.

کوه دنا با 93هزار هکتار وسعت حایل چهار استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس ،اصفهان وچهارمحال وبختیاری زیستگاه مطلوبی برای انواع گونه های جاتوری و پرندگان نادر است.

1 2 3 4 5 6 7

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137240
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سی سختی گفت:

    i love you iisa

    • مهندس گفت:

      آفرین بر عیسی جان عزیز … شکار چیان یاد بگیرین

    • فرهنگی گفت:

      با سلام وتشکر از جناب فرهی ایشان ضمن اینکه کار بسیار شایسته ای انجام می دهند نوعی فرهنگ سازی هم هست برای تکمیل چرخه طبیعت وجود عقاب بسیار ضروری می باشد

  2. سیاوش سی سختی گفت:

    کار آقای فرهی نسب بسیار قابل ارزش و احترام است . فکر کنم لذت این کار و افتخار آن تا همیشه همراه او خواهد ماند. ایکاش آنانی که با تیر بی رحمی قاتل پرندگان و وحوش طبیعت زیبایمان می شوند از دیدن این صحنه کمی دچار عذاب وجدان شوند.تفاوت از کجا تا کجا . یکی زخمی را مرهم می نهد تا بال بسته ای را بگشاید و دیگری زخمی می زند و جانی را می ستاند و بر سفره اش نان حرامی می نهد و در دل از کار زشت و ناجوانمردانه خویش حماسه می سازد.
    آقای فرهی :هرگاه که بر پهنه آسمان عقابان را دیدی که با غرور به زمین می نگرند قلب تو از شادی لبریز خواهد شد. تو با عقابان و با بال آنان پرواز می کنی و از آبی آسمان لذت خواهی برد.

  3. حسين گفت:

    آفرين برآقاي فرهي دوستدار قله هميشه استوار دنا من به جنين افرادي عشق ميورزم ان شالله موفق ومويد باشي .

  4. دخترسی سخت گفت:

    خیلی خوشحال شدم سپاس بیکران آقای فرهی نسب

  5. علیرضا .ط گفت:

    با سلام
    خدا را شاکریم بعد از این همه اخبار از شکارچیان بیرحم حیات وحش آقای فرهی با یک اقدام تحسین برانگیز درس دوستی با طبیعت و حیات وحش را نشان دادند . امید است کارکنان محیط زیست با این انسان دوستدار طبیعت نهایت همکاری را داشته باشند .

  6. s.s گفت:

    واقعن دمت گرم” هميشه سلامت باشي آقاي فرهي

  7. s گفت:

    عيسي جان سلام قناري هارا چكار كردي

دیدگاه شما