جمعه 3 بهمن 1393 - 22:17

درمان دیابت نوع یک برای اولین بار در جهان

محققان دانشگاه سنت لوییس آمریکا برای اولین بار موفق به درمان دیابت نوع 1 در مدل حیوانی شدند.

به گزارش بویرنیوز و به نقل از رویترز، در این روش محققان با مسدودکردن فرآیند خود ایمنی، از نابودی سلول های بتای لوزالمعده موش های مبتلا به دیابت نوع 1 جلوگیری کردند. سلول های بتا مسئول تولید انسولین در لوزالمعده هستند.

نحوه بروز دیابت نوع 1 در موش های آزمایشگاهی دقیقا شبیه به انسان است.

محققان بر این باورند که این روش درمانی در انسان به مرور زمان نیاز به انسولین درمانی را از بین می برد و بیمار می تواند در شرایط عادی به زندگی خود ادامه دهد.

محققان در تلاشند که این روش را در انسان به گونه ای به کار ببندند که سرکوب بخشی از سیستم ایمنی، منجر به بروز یک بیماری جدید در فرد نشود.

دیابت نوع 1 یک بیماری مزمن است که در آن سیستم ایمنی بدن به سلول های بتا اجازه تولید انسولین نمی دهد. هیچ درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد و تنها راه کنترل بیماری، تزریق روزانه انسولین است.

بر اساس گزارش انجمن دیابت آمریکا، تنها پنج درصد از افراد مبتلا به دیابت، به نوع 1 دچار هستند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Endocrinology منتشر شده است.
ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137218
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    در يكسال گذشته صورت گرفت؛
    احداث و بهسازي 47 كيلومتر راه روستايي در سيلاب كلوار
    مديركل راه و شهرسازي گفت: با برنامه اي منظم در جهت گسترش راههای روستايي و محرومیت زدایی از مناطق دوردست اقدام مي كنيم.
    به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي، ممتاز جهانگيري در سفر به منطقه سیلاب وکلوار كه با حضور استاندار كهگيلويه و بويراحمد، نماينده بويراحمد و دنا در مجلس و جمعي از مسئوان انجام شد، افزود: با نگاه سازنده دولت تدبير و اميد پروژه هاي عمراني در استان كهگيلويه و بويراحمد پيشرفت قابل توجهي داشته است.
    وي با اشاره به اينكه آسفالت، بهسازي و احداث راههاي روستايي در سال 93 به ميزان قابل توجهي بوده است، بيان داشت: طرحهای خوب دیگری نیز در مناطق مختلف درحال اجراست و براي ساير روستاها و مناطقي كه از راه مناسب برخوردار نيستند با توجه به اولويت ها و ضرورت ها برنامه داريم.

    جهانگيري بررسی روند اجرایی طرح راهسازی در مسیر سيلاب كلوار را هدف بازديد استاندار و نماينده مردم در مجلس دانست و افزود: در يكسال گذشته بيش از 47 كيلومتر عمليات راهسازي انجام شده است.
    مديركل راه و شهرسازي در تشريح اقدامات انجام شده بيان داشت: عمليات خاكبرداري به طول 20 كيلومتر، 10 كيلومتر آسفالت در يك لايه، 10 كيلومتر روسازي در دولايه، 7 كيلومتر خاكريزي و احداث 60 حلقه پل از خدمات اداره كل راه و شهرسازي در يكسال گذشته براي مردم اين منطقه است.

    سيد موسي خادمي استاندار كهگيلويه و بويراحمد در اين بازديد ضمن تقدير از خدمات راه و شهرسازي گفت: در دولت تدبیروامید پروژه های راه این استان شتاب بخشی خاصی شده که برای بهسازی، زیرسازی و آسفالت راههای روستایی اقدامات خوبی نيز درحال انجام است.

  2. ناشناس گفت:

    زمان بهره برداري از مجتمع فرهنگي – هنري ليكك
    مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجتمع فرهنگي – هنري ليكك تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد.
    به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي علی پروره با بيان اينكه پروژه ساخت مجتمع فرهنگي – هنري ليكك در گذشته راكد بود، بيان داشت: اين ساختمان از سال 88 كلنگ زني شد و تا سال 91 فقط 40 درصد پيشرفت فيزيكي داشت.
    وي افزود: اكنون اين ساختمان بالاي 95 درصد پيشرفت فيزيكي دارد كه تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد.
    مدیر فنی و اجرایی راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اينكه اين ساختمان 1660 مترمربع زيربنا دارد، افزود: سالن آمفي تئاتر، كلاس هاي آموزشي، بخش هنري و كلاس هاي آموزشي فيلم و عكس از جمله فضاهاي اين ساختمان دو طبقه است.
    پروره در پايان تاكيد كرد: هنوز محوطه سازي اين ساختمان به مناقصه گذاشته نشده است.

دیدگاه شما