جمعه 3 بهمن 1393 - 22:01

ارزش يورو در برابر دلار کاهش يافت

در پی تصمیم بانک مرکزی اروپا در اجرای سیاست آسان سازی افزایش نقدینگی یا پول در گردش اقتصاد، نرخ برابری یورو – دلار در معاملات روز جمعه بازار بین‌المللی معاملات ارزی لندن کاهش یافت.

به گزارش بویرنیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، سیاست آسان سازی افزایش نقدینگی یا پول در گردش اقتصاد، یکی از سیاست‌های بانک مرکزی اروپاست که در آن به منظور تسریع رشد اقتصادی، افزایش اشتغالزایی ، تثبیت سطح عمومی قیمت ها و ایجاد تعادل در موازنه پرداخت‌های خارجی، نرخ‌های بهره کوتاه مدت کاهش داده می‌شود تا وام گرفتن ارزان‌تر تمام شود. همچنین برای آنکه نقدینگی بیشتری به بازار و چرخه اقتصادی کشور سرازیر شود بانک مرکزی کشور مورد نظر اوراق قرضه و سهام در دست مردم و شرکت ها را خریداری می کند.

هر یورو امروز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی لندن، در مقابل یک دلار و 12 سنت و 28 واحد پایه یک سنت خرید و فروش شد که نسبت به پایان معاملات روز گذشته این بازار، نسبت برابری کمتری نشان می‌دهد.

ارزش برابری این دو ارز در پایان معالات روز گذشته به نسبت یک یورو به یک دلار و 13 سنت و 59 واحد پایه یک سنت بود. در معاملات امروز ارزش هر یورو حتی تا حد یک دلار و 11 سنت و 15 واحد پایه یک سنت نیز کاهش یافت که پایین ترین سطح برای ارزش برابری این دو ارز از نهم سپتامبر سال 2003 تاکنون است.

ارزش برابری واحد پول اروپا با ین نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن کاهش یافت ، به گونه ای که ارزش برابری این جفت ارزی به نسبت یک یورو به 132 ین و 45 صدم یک ین بود.
ارزش برابری این دو ارز در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک یورو به 134 ین و 63 صدم یک ین بود.

ارزش دلار آمریکا در مقابل ین ژاپن نیز در بازار بین‌المللی مبادلات ارزی امروز لندن کاهش یافت، به ترتیبی که ارزش برابری این دو ارز در اواسط معاملات امروز به نسبت یک دلار به 117 ین و 96 صدم یک ین بود، حال آنکه ارزش برابری این زوج ارزی در پایان معاملات روز گذشته به نسبت یک دلار به 118ین و 52 صدم یک ین بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137210
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما