جمعه 3 بهمن 1393 - 21:42

احتمال تغییر نتیجه بازی ایران – عراق

قائم مقام دبيرکل کميته مبارزه با دوپينگ ايران تاکيد مي‌ کند علا عبدالزهرا هافبک تيم‌ملي عراق در دوران حضور در فوتبال ايران از داورهاي نيروزاي غيرمجاز استفاده کرده و حق شرکت در اين رقابت ها را نداشته است.

در پی افشای این خبر که تخلف هافبک سابق تیم تراکتورسازی در نمونه گیری آژانس مبارزه با دوپینگ محرز شده است، رامین طباطبایی قائم مقام دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در این زمینه توضیحات کاملی دارد. او می‌ گوید بارها به فیفا نامه رسمی زده شده که این بازیکن به دلیل ارتکاب به دوپینگ حق بازی در این مسابقات را نداشته است.

وی گفت: علا عبدالزهرا زمانی که در باشگاه تراکتورسازی بازی می‌ کرد، تست دوپینگش مثبت شد اما چون همان زمان ایران را ترک کرد ما نمونه آزمایش او را به فیفا فرستادیم و از آنها خواستیم که این بازیکن را محروم کنند. آقای نصرالله سجادی رئیس کمیته مبارزه با دوپینگ ایران اصرار داشتند که فیفا را از تخلف این بازیکن آگاه کنند.

او ادامه داد: زمانی که جام‌ملت‌ها‌ شروع شد ما دیدیم که علا عبدالزهرا بدون هیچ مشکلی دارد برای تیم‌ملی عراق بازی می‌ کند. در آن زمان ما دوباره به فیفا نامه زدیم تا حکم او اجرا شود. وقتی که دیدیم ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام‌ملت‌ها‌ی آسیا مقابل عراق قرار گرفته روز چهارشنبه دوباره نامه خود را ارسال کردیم. بازیکن عراق به صورت غیرقانونی برای تیم‌ملی این کشور بازی کرده است چون صددرصد فیفا این حکم را به فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرده است.

طباطبایی در پاسخ به این سوال که چه حکمی در انتظار تیم‌ملی عراق است هم گفت: من نمی‌ دانم دقیقا چه حکمی برای علا عبدالزهرا و همچنین تیم‌ملی عراق صادر می‌ شود. اما یک چیز واضح است و آن هم این است که احتمالا فدراسیون فوتبال عراق این حکم را اجرا نکرده که این یک کار غیرقانونی است.

اعتراض رسمی ایران علیه عبدالزهرا

کارشناس امور حقوقي فدارسيون فوتبال از احتمال اعتراض رسمي ايران به مقامات برگزارکننده بازي هاي جام‌ملت‌هاي آسيا خبر داد.

هوشنگ نصیرزاده از تماس امور بین الملل فدراسیون فوتبال ایران با او در خصوص تنظیم شکایت و چگونگی مطرح کردن بحث دوپینگ مشاوره کرد.

نصیرزاده در خصوص تغییر نتیجه بازی عنوان کرد: در قوانین حقوقی و داوری فیفا سه مورد باعث تغییر نتیجه می‌گردد که دوپینگ هم یکی از آنها به شرطی که تا دو ساعت پس از اتمام بازی، مسوولان تیم‌ملی ایران اعتراض رسمی خود را ارائه کرده باشند.
منبع: ورزش سه

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137203
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما