جمعه 3 بهمن 1393 - 21:41

تحلیل سی‌ان‌ان از نامه رهبر انقلاب

به گزارش بویرنیوز، شبکه خبری سی‌ان‌ان، دو روز پس از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، بخش‌هایی از این نامه را منتشر کرده و نوشته که نزدیک شدن تهران و واشنگتن در گفت‌وگوهای هسته‌ای، آیت‌الله خامنه‌ای را از کوبیدن مواضع غرب بازنداشته است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان، دو روز پس از انتشار نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، بخش‌هایی از این نامه را منتشر کرده و نوشته که نزدیک شدن تهران و واشنگتن در گفت‌وگوهای هسته‌ای، آیت‌الله خامنه‌ای را از کوبیدن مواضع غرب بازنداشته است.

در این گزارش، بخش‌هایی از متن نامه رهبر انقلاب که به زبان‌های مختلف از جمله زبان انگلیسی نوشته و در فضای مجازی منتشر شد، آمده است.

در انتهای گزارش اما، نویسنده که بنا به انتشار متن انگلیسی پیام رهبر معظم انقلاب، مجبور به درج عین عبارات بوده است، تحلیل خود را از فضای حاکم بر روابط تهران و واشنگتن و تأثیر این فضا بر مواضع رهبر انقلاب، نوشته است.

«نیک تامپسون» نوشته که پیام (آیت‌الله) خامنه‌ای در زمانی منتشر می‌شود که یخ روابط دو کشور (ایران و آمریکا) در حال آب شدن است و طرفین تلاش می کنند که در خصوص آینده برنامه هسته‌ای ایرانیان به توافق برسند.

«تامپسون» ضمن اشاره به نامه چند ماه پیش باراک اوباما به رهبر معظم انقلاب و درخواست همکاری در مبارزه با داعش، گفته که روند دیپلماتیک، رهبر ایران را از انتقاد به مواضع غرب در سطح شبکه‌های اجتماعی بازنداشته است.

نویسنده سی‌ان‌ان می‌گوید که «آیت‌الله خامنه‌ای، دو هفته پیش در صفحه منتسب به خود در شبکه اجتماعی توئیتر، پستی در خصوص مذاکرات هسته‌ای منتشر کرد و در آنجا هم، آمریکا را دشمن خواند. وی در ماه آگوست هم، در همین شبکه اجتماعی، به شدت از نحوه رفتار پلیس آمریکا با رنگین‌پوستان معترص به قتل یک جوان در شهر فرگوسن انتقاد کرده است.»

بررسی توئیت‌های صفحه منتسب به رهبر انقلاب باز هم ادامه می‌یابدو گزارش‌نویس سی‌ان‌ان می‌گوید:‌ «در ماه نوامبر، (آیت‌الله) خامنه‌ای مطلبی 9 بندی در توئیتر نوشت و علت لزوم از بین رفتن اسرائیل را توضیح داد. این نظر به قدری بنیامین نتانیاهو را عصبانی کرد که از غربی‌ها خواست از مذاکرات هسته‌ای خارج شوند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب دو روز پیش مطلبی در شبکه‌های اجتماعی منتشر فرمودند و در آن از جوانان اروپا و آمریکای شمالی خواسته بودند با توجه به هجمه رسانه‌های غربی برای نهادینه کردن اسلام‌هراسی و «در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنند شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورند.»
منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137201
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما