پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 3:56

قیمت بنزین در سال آینده چقدر خواهد بود؟/واکنش نیلسون به شایعه آزارغیراخلاقی رساندن به یک دختر جوان

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

سدهای تهران خالی‌تر شدند
به گزارش ایسنا، حجم بارش‌ها در تهران از ابتدای سال آبی (مهر ماه 93) تاکنون در تهران نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد منفی داشته و نسبت به دراز مدت نیز 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد. این درحالی است که بارش‌های دی ماه نیز 76 درصد کاهش داشته است.از ابتدای مهر ماه تا نیمه دی ماه حجم بارندگی به 94.4 میلی‌متر می‌رسد در صورتی که در زمان مشابه در سال گذشته 110.98 میلی‌متر و در دراز مدت به طور متوسط 108.4 میلی‌متر بوده است.حجم آب موجود در مخازن سدهای تامین کننده آب استان تهران از ابتدای مهر ماه تا روز بیست و چهارم دی ماه در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته با 54 میلیون متر مکعب کاهش به 357 میلیون متر مکعب رسیده است.بر این اساس حجم آب موجود در مخزن سدهای پنج گانه استان تهران در حالی که 357 میلیون متر مکعب رسید که در زمان مشابه در سال گذشته 412 میلیون مترمکعب آب در سدهای تهران ذخیره شده بود.با توجه به کاهش بارندگی نسبت به دو سال گذشته که سا‌ل‌های خشک و کم آب بودند باز هم کاسته شده و این مساله بیانگر وجود بحران آب در تهران است که مدیریت مصرف بیشتری را می‌طلبد.

ابهام جدید در پرونده واردات مارلبرو
به گزارش مهر، محمد علی پورمختار اظهار داشت: کمیته قانون حمایت از انتفاضه فلسطین با مسئولیت وزارت خارجه بدون حضور وزارت اطلاعات و بدون توجه به نظارت این وزارتخانه اعلام کرده بود که دلیلی بر صهیونیستی بودن شرکت مارلبرو به دست نیاورده است.وی ادامه داد: این اظهارنظر در حالی بود که شش ماه قبل وزارت خارجه این شرکت را صهیونیستی اعلام کرده بود. بنابراین مقرر شد به محض اینکه وزارت اطلاعات بررسی های دقیق تری را انجام دهد، اعلام نظر کند؛ اما هنوز نظر وزارت اطلاعات به کمیسیون اصل نود ابلاغ نشده است.رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: در صورت اعطای مجوز واردات این سیگار، موضوع مهمی مطرح خواهد شد، سود واردات قانونی این سیگار در مقابل میزان عوارض قانونی در نظر گرفته شده برای آن هیچ است. این موضوع در کمیسیون اصل نود در حال بررسی است.وی ادامه داد: در ۳۰ سال گذشته قاچاق عمده سیگار مارلبرو به ایران صورت گرفته است و افرادی که متولی این قاچاق بوده اند تاکنون جریمه نشده اند.پورمختار با تاکید بر اینکه وزارت اطلاعات باید متولیان قاچاق این سیگار را شناسایی کند، گفت: طبق ادعای دستگاههای متولی، سالانه بین ۲ تا ۴ میلیارد نخ سیگار مارلبرو وارد ایران می شود، علت عدم جلوگیری از واردات این سیگار تا امروز چه بوده است؟ چرا واردکنندگان تاکنون جریمه نشده اند؟رئیس کمیسیون اصل نود اظهار داشت: در گذشته شرکتی مدعی بود که از سوی شرکت اصلی مجوز نمایندگی برای واردات این سیگار را دارد، این درحالی است که از چند هفته پیش این شرکت وجود هر گونه نمایندگی در ایران را رد کرده است. بنابراین مشخص نیست که وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز واردات این نوع سیگار را به چه کسی داده است؟

تجمع سهامداران در تالار شیشه‌ای
به گزارش خبرنگار مهر، کاهش پی در پی شاخص کل بورس و افت‌های مکرر قیمت و سهام شرکت‌ها در ماه‌های اخیر که باعث شده است شاخص کل بورس به عنوان نماگر و دماسنج بورس به رقم 65 هزار واحد ریزش کند و موجی از نگرانی در بین سهامداران به‌وجود آورد و این امر باعث شده است که امروز برای دومین بار تعدادی از سهامداران معترض در بورس تهران تجمع کنند.تعدادی از سرمایه گذاران و سهامداران بورسی و مالباختگان برای دومین بار در هفته های اخیر در تالار بورس و اوراق بهادار تجمع کرده‌اند. این اقدام امروز چهارشنبه با آغاز معاملات و افت مجدد شاخص‌های بورسی در تالار شیشه ای اتفاق افتاد.با آغاز معاملات امروز صف فروش برای بیشتر شرکت‌ها تشکیل و جو تالار معاملات با تشنج همراه شد تا اینکه در نهایت تعدادی از سهامداران تصمیم به تجمع در طبقه همکف تالار شیشه‌ای گرفتند.این سهامداران خواستار اعلام برنامه های روشن و شفاف از سوی مسئولان برای نجات بورس هستند.با وجود اینکه دولت بارها اعلام کرده است که بازار سرمایه و بهبود شرایط آن از اهمیت و اولویت برخوردار است اما هنوز برنامه عملیاتی و اجرایی دقیقی از سوی دولتمردان و مسئولان بورس برای بهتر شدن شرایط اعلام نشده است. حتی تغییر رئیس کل سازمان بورس هم نتوانست به شرایط بورس کمک کند و افت‌ها همچنان ادامه‌دار شده است.

واردات مشکوک ۲۰۰ هزارتن شکر
به گزارش قارس، عضو هیأت مدیره انجمن صنایع قند کشور با بیان اینکه امسال حدود 823 هزار تن شکر به کشور وارد شده، گفت: واردات حدود 600 هزار تن از این مقدار براساس ثبت ‌سفارش‌های قبلی و قانونی انجام شده اما بخشی از واردات این محصول مشکوک است.بهمن دانایی دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع قند کشور با اشاره به واردات 823 هزار تن شکر بر اساس آمار گمرک در سال جاری، گفت: از این میزان واردات در سال جاری حدود 550 تا 600 هزار تن شکر به روال قانونی و طبیعی وارد شده، زیرا کشتی‌های وارد کننده این محصول در اسفند سال 92 در بنادر ما بودند.دانایی تصریح کرد: اما حدود 150 تا 200 هزار تن از آن 823 هزار تن شکر وارداتی که از مهر تا آذر امسال به کشور وارد شده مشکوک است و وزارت جهاد کشاورزی هم در حال بررسی و تحقیق در این باره است.

قیمت بنزین در سال آینده چقدر خواهد بود؟
به گزارش ایسنا، اگرچه پس از افزایش قیمت نان، زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت بنزین و گازوییل و دیگر حامل های انرژی به گوش رسید، اما وزیر نفت اعلام کرده که فعلا دولت برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین در سال آینده ندارد.

سرشناس‌ترین قاچاقچی انسان به دام افتاد
به گزارش ایران، این قاچاقچی حرفه‌ای در تهران، اندونزی و استرالیا معروف به سفیر مهاجرت ایرانیان بوده و در ازای گرفتن 30 میلیون تومان وعده مهاجرت و کار تضمینی در استرالیا را می‌داداین مرد با وجود اینکه موفق شده بود با انتقال زنان و مردان ایرانی به استرالیا اعتبار زیادی به دست آورد، به خاطر کلاهبرداری از 150 زن و مرد تحت تعقیب گرفته شد.«بهروز» 45 ساله با فریب زنان و مردانی که آرزوی زندگی رؤیایی در آن‌سوی مرزها و استرالیا را در سر داشتند، ابتدا آن هارا  به کشور اندونزی انتقال می‌داد و اغلب طعمه‌هایش روزها و ماه‌ها در اندونزی سرگردان و بیکار در انتظار لنج‌های فرسوده برای رسیدن به خاک استرالیا می‌ماندند.این قاچاقچی حرفه‌ای در تهران، اندونزی و استرالیا معروف به سفیر مهاجرت ایرانیان بوده و در ازای گرفتن 30 میلیون تومان وعده مهاجرت و کار تضمینی در استرالیا را می‌داد.بهروز سرکرده باند قاچاق انسان به کشورهای دیگر است که با یکی از آژانس‌های مسافرتی در خیابان شادمهر همکاری داشته و از طریق این آژانس بلیت سفر به اندونزی را صادر می‌کرد و توانسته بود عده بی‌شماری از ایرانی‌ها را به استرالیا انتقال دهد.وی پس از اینکه مشهور و زبانزد همه در تهران، اندونزی و استرالیا شده و خود را در برابر زنان و مردان زیادی دید که می‌خواستند به استرالیا مهاجرت کنند، تصمیم عجیب و خطرناکی گرفت.این مرد شیاد بیش از 150 مهاجر ایرانی را در خاک اندونزی رها کرد و پول بادآورده‌ای به جیب زد.وقتی ایرانی‌های سرگردان به هر شکل به خاک کشورمان باز‌می‌گشتند، به خاطر این کلاهبرداری از بهروز شکایت کردند و با توجه به اینکه بررسی‌ها نشان داد قاچاقچی انسان به وعده‌هایش تعهد نداشته است و دست به کلاهبرداری زده، با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای فرودگاه تیمی از پلیس امنیت پایتخت وارد عمل شدند و بهروز را در مخفیگاهش واقع در پونک دستگیر کردند.

تا ۲۰۵۰، خشکسالی در ایران ۱۱ برابر می‌شود
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معصومه ابتکار در دیدار با کاوه زاهدی، مدیر منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد اظهار کرد: این شرایط موجب نگرانی عمیق درخصوص آینده ایران، منطقه و جهان شده است.او با اشاره به اینکه اکنون ایران با چالش‌ها و مسائل زیست‌محیطی زیادی مواجه است افزود: با توجه به اثرپذیری بالای ایران از تغییرات روزافزون آب‌وهوایی ضرورت دارد برنامه محیط زیست ملل متحد (یونپ) در تدوین سازوکاری برای جلوگیری از گسترش این مشکلات با ایران همکاری کند. معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تا سال 2050 خشکسالی و کاهش نزولات جوی در ایران 11 برابر شرایط فعلی می‌شود.

آرزویمان جنگ با اسرائیل بود که با اقدام اخیر این راه باز می‌شود
به گزارش فارس، محسن رفیق‌دوست اولین وزیر سپاه و رئیس اسبق بنیاد مستضعفان و جانبازان گفت: زمانی که با عراق که به نیابت از دنیای استکبار با ما می‌جنگید در حال جنگ بودیم، آرزو می‌کردیم که راه باز شود تا بتوانیم با رژیم اسرائیل نیز بجنگیم که این اتفاق (حمله اخیر رژیم صهیونیستی) راه را برای ما باز می‌کند.رفیق‌دوست در پاسخ به این سؤال که آیا این اتفاقات باعث ضعف و فروپاشی رژیم اسرائیل نخواهد شد؟ خاطرنشان کرد:‌پس از نبردهای 33 و 22 روزه لبنان و غزه چیزی از رژیم اسرائیل باقی نمانده و همین نام نیز به زودی از بین می‌رود.

دو مداح معروف در کنار یک فوتسالیست+عکس
حاج سعید حدادیان و کربلایی روح الله بهمنی در کنار رضا ناصری دروازه بان تیم ملی فوتسال ایران

قیمت بنزین در سال آینده چقدر خواهد بود؟/واکنش نیلسون به شایعه آزارغیراخلاقی رساندن به یک دختر جوان

واکنش نیلسون به شایعه آزارغیراخلاقی رساندن به یک دختر جوان
به گزارش پارسینه؛ نیلسون کوریا در واکنش به تشکیل پرونده ای در کمیته اخلاق در رابطه با آزار و اذیت یک خانم از سوی بازیکن خارجی لیگ و اینکه اکثر کدهایی که داده شده نزدیک به او بوده، اظهار داشت: بهتر است جواب این صحبت ها را اصلا ندهم زیرا من با خانواده ام در همان ساختمان خیابان فرشته که این دوستان گفته اند، زندگی می کردم و درست نیست که درباره چنین شایعه بی ارزشی حرف بزنم.وی ادامه داد: اگر چنین موضوعی وجود داشته، چطور تا زمانی که من ایران بودم، این مسائل را عنوان نکردند و مرا نخواستند؟ حالا که از ایران رفتم، پشت سر من صحبت می کنند. من اصلا محمدزاده، رییس کمیته اخلاق را نمی شناسم و تا به حال هم او مرا دعوت نکرده است.نیلسون در ادامه خاطرنشان کرد: امیدوارم این شایعات را کسانی که باعث جدایی من از پرسپولیس شدند، نساخته باشند. شاید فکر می کنند وقتی تیمشان نتیجه نگرفت، با این صحبت ها می توانند ذهن مردم را گمراه کنند و برای خودشان یک دلیل غیرمنطقی برای جدایی من بیاورند. من حرف های زیادی دارم که اگر این ماجرا ادامه پیدا کند،  قطعا آنها را خواهم گفت که آبروی برخی آقایان برود.

رویکرد جدید احمدی نژاد برای انتخابات آتی
به گزارش اعتدال، خبر انتشار روزنامه «مهر عدالت » با حضور محمود احمدی نژاد و مدیر مسئولی محمد شیخان معاون اطلاع رسانی اش و همچنین سایر نزدیکان سرشناس وی نشان از خیز بلند دولتمردان نهم و دهم برای حضور در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده دارد. روزنامه مهر عدالت که با حضور شخص محمود احمدی نژاد در شورای سیاست گزاری، سبب متمایز شدن این رسانه نزدیک به وی با سایر رسانه های همسو شده است. این در حالی است که انتخاب فردی با سوابق رسانه ای و خارج از حلقه حاشیه سازان دولت دهم به عنوان مدیرمسئول این روزنامه سیاسی این گمانه را تقویت می کند که احمدی نژاد درصدد ترمیم حواشی  پیشین و بازگشت به ترکیب دولت نهم است.دوری از حاشیه ها و همچنین برنامه ریزی برای آینده جدید سیاسی، هر چقدر برای نزدیکان وی می تواند فرصت باشد، برای رقبای سیاسی وی می تواند به چالشی جدی تبدیل شود، امری که پتانسیل آن را دارد که حتی فضای انتخاباتی مجلس را از دو قطبی سنتی خارج کند.همچنین علاوه بر محمود احمدی‌نژاد،افرادی چون ابوالحسن فقیه، غلامحسین الهام، محمد جعفر بهداد، نورالدینی و تمدن اعضای شورای سیاست‌گذاری روزنامه مهر عدالت را تشکیل می‌دهند.

سوزاندن هزاران جلد کتاب به دست داعش
به گزارش واحد مرکزی خبر گروه تروریستی داعش کتاب های مختلفی را از کتابخانه های شهر موصل(استان نینوا) و منطقه مقدادیه( استان دیاله) جمع آوری و در برابر چشم مردم به آتش زدند.گروه تروریستی داعش کتاب های ادبی اعم از شعر، داستان و … را از کتاب خانه های ویژه شهر جمع آوری کردند و در برابر چشم مردم در شمال شهر سوزاندند.هم زمان منبعی محلی در استان دیاله تاکید کرد داعشی ها در بازرسی از منازل شهروندان در منطقه مقدادیه بیش از هزار عنوان کتاب ادبی، شعری، علمی و دینی را جمع آوری کردند و در منطقه زور در شمال مقدادیه به آتش کشیدند.این گروه تروریستی تکفیری در توجیه این کار اعلام کرد، این کتاب ها حاوی مطالبی است که بر خلاف اعتقادات ما است در نتیجه درباره نگهداری چنین کتاب هایی هشدار می دهیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137113
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما