پنجشنبه 2 بهمن 1393 - 0:32

حکم نهایی دادگاه معاون اول احمدی نژاد اعلام شد

پرونده رحیمی پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به شعبه بدوی صادر کننده رای ارجاع شده است.

دیوان عالی کشور حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم (به ریاست محمود احمدی نژاد)‌ را اعلام کرد.

به گزارش بویرنیوز،‌ موضوع اتهامات رحیمی،‌ پرونده های فساد مالی بود. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی (ایرنا) با اعلام این خبر اضافه کرد: رحیمی به تحمل مجازات های زیر محکوم شده است.

– تحمل زندان به مدت 5 سال و 91 روز

– رد مال (بازگرداندن) 2 میلیارد و850 میلیون تومان

– پرداخت جریمه به مبلغ یک میلیارد تومان

براساس اعلام شعبه 11 دیوان عالی کشور،‌ این حکم قطعی و لازم الاجراست.

رحیمی بین سال های 1388 تا 1392 معاون اول رئیس جمهور بود. این برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که یک معاون اول رئیس جمهور محاکمه و محکوم می شود.

حکم قبلی رحیمی

رحیمی پیش تر ازسوی شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به 15 سال حبس، 2 میلیارد و850 میلیون تومان رد مال ویک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شده بود که پرونده با اعتراض متهم برای رسیدگی درمرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بر اساس این گزارش، شعبه 11 دیوان عالی کشور پس از انجام بررسی ها، ضمن تایید رد مال و جزای نقدی، مدت حبس متهم را از 15 سال به پنج سال و 91 روز کاهش داد.

پرونده رحیمی پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور به شعبه بدوی صادر کننده رای ارجاع شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=137082
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ٧٣٢١ گفت:

    احمدنژاد خودش هم يه . بود…

  2. هم استانی گفت:

    مبارک است ، واقعا دولت احمدی نژاد دولت پاکی بود!

  3. ناشناس گفت:

    عجب دولت ما چه قانونهایی داره واقعا دست باز میکنه واسه بعدی ها که تامیتونند دزدی کنند بعدش زندانی بکشند وبس

  4. علی گفت:

    خدائی اگه نه اعمال نظر بود حکم ایشان اعدام بود ببین چقدر خورده که سه میلیارد باید پس بدهد غارت غارت غارت چنگیز خان مغول

  5. دانشجو گفت:

    اگه این تخلف تو چین کمونیست یا عربستان وهابی بود حکمش اعدام بود…خوبه چند سال زندان میرزه به این سرمایه گذاری!!

  6. حبیب گفت:

    بابا این حرفارو نزنید در طول تاریخ جمهوری اسلامی دولتی تمیزتر و شایسته تر از دولت احمدی نژاد وجود نداشته ….. برادران اصولگرا جواب دهند خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

  7. استاد دانشگاه گفت:

    این دولت جدید کم دزدی نکرده انکار نکنید وزیر اقتصاد جدید دولت روحانی برروی صحت وسلامت این مطالب را به رسانه ها اعلام کرد

  8. ساورز گفت:

    پاک ترین دولت دنیا !!!!!!!!!!

  9. d گفت:

    اگر قسمتی ازاعضا بدن فاسد شد.. باید ان قسمت را بریدو دور انداخت..چون اگر بریده نشود باعث مرگ می شود…این چنین افرادی باید تا دو نسل ازخدمات دولت بهره مند نشوند.وبه فرزندان ..نوه های.این چنین افراد شغل دولتی ندهند….

  10. دوست گفت:

    دولت آقای احمدی نژادواقعانشون داد که دولت پاکدستیه که پاکدستیش توسط معاون اولش رحیمی ثابت شد

  11. ناشناس گفت:

    آقای رحیمی سال 82 زمانی که رییس دیوان محاسبات بوده، بعنوان دبیر جلسه ی اصولگرایان برای انتخابات مجلس هفتم بود که آقایان عسکر اولادی ، ابوترابی، …، باهنر و.. هم در آن جلسه بودند و به اصرار آنان رحیمی مسئولیت پذیرفت. در این جلسه بنا بر این بود که اقداماتی صورت بگیرد برای رای آوری اصولگرایان که از آن جمله کمک مالی به برخی کاندیداها بود. در این میان فردی مبلغ دومیلیارد تومان را به جلسه فوق می دهد تا میان نمایندگان تقسیم شود و آقایان جلسه به جهت اینکه آقای رحیمی دبیر جلسه بوده تقسیم این پول را بر عهده وی می گذارند . و وی نیز پول را در بین برخی کاندیداها تقسیم میکنه که حتی در مرحله تحقیقات مشخص میشه که نزدیک به 16 یا 17 میلیون هم از جیب خودش خرج کرده. ظاهرا اسپانسر فوق تخلفی در رابطه با بیمه ایران داشته که … رحیمی را مجرم دانسته.حتی شنیده ها حاکی از این است که آقای باهنر دستنویسی بدین مضمون به آقای رحیمی داده و وی به محققین پرونده اش سپرده این دستنویس را. پولی که اسپانسر داده از محل تخلف از بیمه ایران تامین شده . اینکه چه ربطی به رحیمی داره در صلاحیت من نیست بلکه در صلاحیت شعبه رسیدگی کننده است و ایشان باید پاسخ بدن .
    نکته جالب اینجاست که رحیمی شش سال بعد این ماجرا معاون اول دولت احمدی نژاد شده اما مخالفین زور میزنن به پای دولت دکتر بنویسند.
    ماجرا هم به زمان ریاست آقای حداد عادل که آقای رحیمی رییس دیوان محاسبات تحت نظر ایشون بوده بر میگردد!
    پول ها برای هزینه تبلیغاتی اصولگرایان تحویل کاندیداها شده است. …و …هم برای اینکه مانع معاون اولی رحیمی شوند و فرد مدنظر خود را به احمدی‌نژاد تحمیل کنند حق السکوت میخواهند و آقای احمدی‌نژاد بر عدالت پافشاری میکند و می گوید باج نمیدهم اگر موردی دارید پیگیری کنید، اینها هم به گمان گم آوردن احمدی‌نژاد پرونده را قضایی میکنند و با شل کن و سفت کن میخواهند رحیمی کنار بکشد که رحیمی می گوید شما پول گرفتید من کوتاه نمیام و اونها هم کش میدهند …. و نتیجه این میشود که میبینید!

    اعتماد به اصولگرایی یعنی این آخر و عاقبتش!

    اما احمدی‌نژاد بر عدالت تاکید کرد

    مردانه در برابر باج خواهی ایستاد

    و تا آخر مانع تبعیض شد

    از همه مهمتر اینکه تنها فرد قابل اعتماد که میشه روی اون حساب کرد و به خاطر اغراض سیاسی پشت آدم ها را خالی نمیکند احمدی‌نژاد است

  12. بهبهانی گفت:

    به جان بویر میوز همین شماهایی که دارید نظر میدید بیشترتون پول خرجیماهتون رو ندارید بابا برید دنبال بدبختیتون این چرندیات چیه دنبال میکنید.

    • نا شناس گفت:

      می خوایم یاد بگیریم اختلاس کنیم.اخه میگن هم خوب پول توشه و هم جایزه سفر به کانادا داره

  13. سینا گفت:

    تازه اولشه!!! محصولات پاکترین دولت درحال باردهی است البته باید تمامی عواملی که در به قدرت رسیدن احمدی نژاددخیل بوده اند محاکمه شوند!!!!

  14. ناشناس گفت:

    مهدی محمدی در گفت‌وگو با تسنیم:
    با حکم رحیمی،آقازاده متهم حساب کار دستش آمد/حکم «م.ه»آزمون بعدی قوه قضائیه

    http://www.tasnimnews.com/Home/Single/629743

  15. مهدی گفت:

    سلام بر پاکدست ترین دولت

  16. ای داد گفت:

    وای بر ما ، وای بر ما ، وای بر ما

دیدگاه شما