دوشنبه 29 دی 1393 - 0:28

۶۵ درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد بین دو پل است

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۵ درصد از تصادفات منجر به فوت این استان در محوری ۲۳۰ کیلومتری رخ می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه و بویراحمد علی خوان یکشنبه، ۲۸ دی ماه در نشست شورای ترافیک استان این محور را از پل “خیرآباد” تا پل “کتا” عنوان کرد و افزود: این ۲۳۰ کیلومتر یک محور اصلی و ملی استان است که میزان تصادفات رانندگی در آن نگران کننده است.

وی اظهارکرد: در ۹ ماه گذشته ۱۱۷ نفر در محورهای برون شهری کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده اند که ۷۶ نفر از آنها در این ۲۳۰ کیلومتر بوده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این محور ۴۰ کیلومتر از محورهای اصلی و ۱۴ کیلومتر از کل محورهای استان را شامل می شود، خاطرنشان کرد: از ۱۲ میلیون خودرویی که در ۹ماهه سال جاری در محورهای ارتباطی این استان تردد کردند، هفت میلیون در این ۲۳۰ کیلومتر تردد کرده اند.

خوان پایه تصریح کرد: ۷۳درصد از تصادفات منجر به فوت در این استان مربوط به خودروی سواری بوده است.

وی ادامه داد: همچنین ۷۰درصد تصادفات منجر به فوت در ساعات هشت تا ۱۰ شب و ۵۱ درصد از تصادفات در ۱۵ کیلومتری ورودی شهرها رخ داده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد میزان تصادفات این استان را در ماههای مهر، آبان و آذر امسال نگران کننده دانست و بیان کرد:‌ با توجه به افزایش تردد خودروها و عدم توسعه امکانات و جاده ها، در صورتی که فکری برای این موضوع نشود، باید شاهد حوادث و تلفات بیشتری باشیم.

وی همچنین نرخ تردد خودرو به طور میانگین در محورهای ارتباطی استان را ۱۳۱ خودرو در ساعت عنوان و اضافه کرد: نرخ تردد در محورهای اصلی استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=136658
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مشی ایمور گفت:

    یه جوری گفتید بین دو پل که یه مسیر نهایتا بیست کیلومتری رو تصور کردم.نصف جاده های پرتردد استانو گفتید که

    • كارشناس گفت:

      آقاي مشي ايمور اگه بچه استان باشي يا از جغرافياي استان با اطلاع باشي بيشتر محورهاي شرياني استان ( ياسوج باباميدان، ياسوج اصفهان ، گچساران باباميدان ، و….) بين اين دو پل واقع شده اند. براي اطلاع بيشتر به اداره حمل ونقل مراجعه و روي نقشه ملاحظه فرمائيد.

      • ناشناس گفت:

        بله برادر کیلومتر به کیلومترشو چشم بسته میرم ولی تیتر خبر به گونه ای بود که مثلا بگن : 65 درصد تصادفات بین دو شهر ایران است و اونوقت متن خبر بگه بین شهرهای تبریز تا زاهدان ……قبول کن تیتر جالبی نیست.

دیدگاه شما