شنبه 27 دی 1393 - 10:05

توضیحات معاون دانشگاه یاسوج درباره مرگ یک دانشجو

این مسئول دانشگاه، مجموعه مدیریتی دانشگاه را در این غم شریک دانست و این مصیبت را به خانواده این دانشجو، دوستان و بازماندگان وی تسلیت گفت.

در پی درگذشت یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج، معاون آموزشی این دانشگاه توضیحاتی را در این خصوص به خبرنگاران ارایه داد.

دکتر شهاب الدین حاتمی در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه یکی از دانشجویان دانشگاه یاسوج به نام محمدرضا تقوایی نژاد دانشجوی رشته مهندسی عمران ورودی سال تحصیلی ۹۴-۹۳، که نیمسال اول تحصیل خود در این دانشگاه را سپری می کرد، در شامگاه چهارشنبه ۲۴ دی ماه دار فانی را وداع گفت.

hatami-news

وی در توضیح این واقعه ناگوار گفت: به گفته شاهدان، دانشجو با علائم سردرد به بیمارستان شهیدبهشتی یاسوج منتقل شده و تحت اقدامات پزشکی لازم قرار می گیرد. از اولین ساعات حضور وی در بیمارستان، مسئولان دانشگاه وی را همراهی نموده و رئیس دانشگاه نیز به همراه چند تن از مدیران با حضور در بیمارستان پیگیر مسائل درمانی وی از مسئولان بیمارستان بودند.اما متاسفانه عمل جراحی مغزی نیز به عنوان آخرین اقدام پزشکی بی حاصل بود.

معاون آموزشی دانشگاه یاسوج درباره دلیل این اتفاق تصریح کرد: متخصصان پزشکی و مراجع ذیصلاح باید درباره علت دقیق مرگ این دانشجو اظهار نظر کنند و اظهارنظرهای غیرکارشناسی در این خصوص قابل اتکا نمی باشد.

حاتمی عنوان کرد: آخرین امتحانی که این دانشجو در آن شرکت نمود، ریاضی عمومی در روز سه شنبه ۲۳ دی ماه ساعت ۸:۳۰ صبح برگزار شد و اساسا روز چهارشنبه این دانشجو هیچ امتحانی نداشته است. در خصوص امتحان روز سه شنبه این دانشجو، طبق بررسی های بعمل آمده از سوی مسئولان دانشکده، هیچ گونه مشاجره یا حتی بحثی از سوی استاد درس یا مراقبین با این دانشجو در جلسه امتحان رخ نداده است. لازم به ذکر است، اطرافیان دانشجوی متوفی، ادب، آرامش و متانت را از خصوصیات این دانشجوی مرحوم برمی شمرند.

این مسئول ادامه داد: درس ریاضی عمومی در این دانشگاه به تازگی با هماهنگی کمیته ای از اساتید گروه ریاضی برگزار می شود که این کمیته بر نحوه تدریس و طراحی سوالات امتحان این درس نظارت دارند تا استاندارد لازم در این درس رعایت شود.

دکتر حاتمی در خصوص مراقبین امتحانات در دانشگاه یاسوج نیز گفت: به خاطر اهمیت امتحانات و شرایط خاص دانشجویان در ایام امتحانات، برای مراقبین جلسات توجیهی برگزار می شود. در نیمسال اول سال تحصیلی جاری نیز جلسه ای توجیهی، یک هفته قبل از شروع امتحانات در دانشگاه برگزار شد و بر نکات آموزشی و روانشناختی در مواجهه با دانشجویان در ایام امتحانات تاکید شد.

این مسئول دانشگاه، مجموعه مدیریتی دانشگاه را در این غم شریک دانست و این مصیبت را به خانواده این دانشجو، دوستان و بازماندگان وی تسلیت گفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=136380
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. نادر گفت:

    مشخص است که سخت گیری بی مورد و استرس باعث این کار شده است

    • اسدی سی سخت گفت:

      آیا اگر این دانشجوی مرحوم به دلیل فشار خون بالا و سرگیجه و سر درد شدید در روز امتحان به جای جلسه امتحان به اورژانس مراجعه میکرد و تحت مراقبت قرار میگرفت، با حذف پزشکی درس مذکور موافقت می شد؟ پاسخ: خیر. اینجانب از اینکه به خاطر علائم فوق در جلسه درس ارتعاشات مکانیکی شرکت نکردم و در اورژانس سی سخت تحت مراقبت قرار گرفتم و پیگیری هایم برای حذف پزشکی این درس در سال 88 یا 89 بی نتیجه ماند، و نمره صفر این درس باعث کاهش معدلم شد، همواره خودم را سرزنش میکردم، اما با این اتفاق الان که فکرش رو میکنم، حفظ سلامتی ارزشش رو داشت. البته شاید مدیریت کنونی که تا جایی که بنده میشناسم انسانهای شریفی هستند، رویه غیر انسانی قبل رو اصلاح کرده باشند، شاید هم نه. البته 98 درصد پرسنل دانشگاه یاسوج در جاهای دیگر می توانند مفیدتر باشند، و حضور ایشان در آن مکان علمی و فرهنگی، اجحاف به خود این بزرگواران و به دانشجویان عزیز می باشد. 
      برای این عزیز تازه درگذشته مغفرت الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و اجر آرزو می کنیم و این مصیبت را به جامعه دانشگاهی تسلیت می گوییم. 

      • امید-دانشجوی دکترا علم و صنعت(کارشناسی یاسوج) گفت:

        کوشان عزیز حرفایت تلخ و حقیقت محض است متاسفانه. در این دانشگاه چیزی به عنوان حذف پزشکی درس وجود ندارد که باعث این همه مشکلات شده است. معدل بچه های دانشکده فنی گویای روند ارزیابی در این دانشگاه است. اگر باورتان شود کمترین میزان معدل در بین دانشکده های فنی کشور.

  2. ناشناس گفت:

    شما رو به خدا تا چیزی نمی دونید الکی قضاوت نکنید در هیچ موردی آخه تادر خان تو از کجا می دونی که سخت گیری بی مورد باعث مرگش شده. پناه بر خدا از دست کسانی که زود برچسب می زنند.

  3. ناشناس گفت:

    اگر زمان ارژنگ بود از کاه کوه می ساختید

  4. دانشجو گفت:

    واقعا حیف ارژنگ که تو وامثال تو نامش را بیارن .

  5. پاتاوه گفت:

    مسولین ایم دانشگاه بسیارصعیف عمل می کنند بایدازاصفهان وشیرازوتهران یادبگیرند

    • ناشناس گفت:

      من هم تهران هم شیراز دانشجو بودم. آمار مرگ و میر و خودکشی دانشجویان همه جای ایران مثل همه….

  6. سلام گفت:

    در جواب اقاي نادر ببخشيد مگه دانشگاه شريف است كه سختگيريش زياد باشد اينجا دانشگاه ياسوج است رتبه هي n رقمي اينجا قبول ميشوند سطح ترازشون در حد خودشان است

دیدگاه شما