یکشنبه 21 دی 1393 - 15:45

نطق جنجالی علی مطهری/ نماینده تهران در خانه ملت کتک خورد

نایب رییس مجلس گفت: از شما انتظار می رود احکام شرعی و قانون اساسی را مدنظر بگیرید و صحبتی نفرمایید که انضباط مجلس را به هم بریزد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره حبس خانگی سران فتنه را غیر قانونی خواند، اما سخنرانی او با شعار مرگ بر فتنه گر همراه شد.

سایر نمایندگان صندلی های خود را ترک کردند و جلوی ناطق میان دستور حلقه زدند و شعار می دادند تا جاییکه حجت لاسلام محمد حسن ابوترابی فرد، جلسه علنی را قطع و اعلام تنفس کرد.

در جلسه علنی امروز یکشنبه 21 دی 1393علی مطهری در نطق میان دستورش حبس خانگی سران فتنه را پس از پایان آشوب های خیابانی 88 بدون حکم قضایی خلاف اصول متعدد قانون اساسی خواند.

سخنان مطهری ادامه نیافت، چرا که برخی نمایندگان از جای خود برخاسته و دو دو گویان و با شعارهای “مرگ بر منافق” و “مرگ برفتنه گر” دور میز ناطق میان دستور حلقه زدند.

مطهری سخنان خود را ادامه داد، اما سخنان او در میان همهمه پارلمان نشینان شنیده نمی شد. برخی نمایندگان به جایگاه ناطق میان دستور رفتند تا جایی که برخوردی فیزیکی میان صفر نعیمی رز و علی مطهری صورت گرفت.

عابد فتاحی تلاش می کرد تا نمایندگان را از جایگاه ناطق دور کند و سپس این امر را احمد توکلی، غلامرضا مصباحی مقدم، کائیدی و ایرج ندیمی ادامه دادند اما نادر قاضی پور، حسینعلی حاجی دلیگانی، مهدی موسوی نژاد، فرهاد رشیدی، عزیز الله اکبریان و چند نماینده دیگر اطراف مطهری حلقه زدند و مانع سخن گفتن او شدند.

ابوترابی فرد که ریاست جلسه را برعهده داشت پس از سخنان مطهری گفت: شما در فضای واقعی کشور قرار دارید و می بینید آنچه در مورد این افراد انجام شد با نهایت رافت و رحمت اسلامی و مصالح ملی بود و اگر اراده نظام بر رافت نبود باید به گونه دیگری کار صورت می گرفت.

او ادامه داد: تعرض به این گونه احکام قطعی و شرعی که در چارچوب اختیارات قانون اساسی صورت گرفته طبیعی است که اعتراض همه نمایندگان را که به نمایندگی از ملت عزیز در مجلس حضور دارند، برانگیزد.

نایب رییس مجلس گفت: از شما انتظار می رود احکام شرعی و قانون اساسی را مدنظر بگیرید و صحبتی نفرمایید که انضباط مجلس را به هم بریزد.

ابوترابی فرد سپس در ساعت 10:40 زنگ پایان جلسه را به صدا درآورد و اعلام کرد که فعلا جلسه را ختم می کنم و برای تنفس 15 دقیقه جلسه از حالت علنی خارج می شود.

سپس خبرنگاران از جلسه علنی خارج شدند، اما تنش ها درمجلس ادامه یافت.

نطق علی مطهری

خبرگزاري خانه ملت نطق نا تمام علي مطهري را منتشر کرده است که در ادامه مي آيد:

ایام میلاد پیامبر اسلام را تبریک می‌گویم، جشن میلاد پیامبر اکرم در میان ما شیعیان نسبت به جشن میلاد حضرت مسیح در میان مسیحیان و جشن میلاد پیامبر اسلام در میان اهل سنت از شور و هیجان کمتری برخوردار است. گویی یک نوع تقسیم کار صورت گرفته است که بزرگداشت پیغمبر اسلام به اهل سنت واگذار شده و بزرگداشت ائمه اطهار به شیعیان. این یک نقطه ضعف برای ما است که باید به همت روحانیت اصلاح شود. نگاهی به برنامه‌های صدا و سیما در این ایام و مقایسه آن با برنامه‌های ایام نوروز از نظر شادی آفرینی این حقیقت را آشکارتر و این شائبه را تقویت می کند که شادی‌ها مخصوص مناسبت‌های ملی و غم و اندوه ویژه مناسبت‌های مذهبی است.

در خصوص وحدت اسلامی متاسفانه پیشرفت چندانی نداشته ایم بلکه عقبگرد داشته‌ایم و دشمنی ما بیشتر شده است. علت اصلی این است که بیشتر حرف می‌زنیم و کمتر عمل می کنیم. زمانی که از وحدت اسلامی سخن می‌گوییم اما اجازه ساخت یک مسجد را در تهران به اهل تسنن نمی‌دهیم روشن است که دل ها به هم نزدیک نمی‌شود و آن ها نیز در مکه و مدینه تلافی می‌کنند. اگر اقداماتی نظیر آنچه رهبر انقلاب در کردستان فرمودند که مردم آنجا مجازند اذان خود را بشنوند صورت گیرد آنگاه آثار خیر آن را خواهیم دید. تاثیر تندروهای دو طرف نیز آشکار است از آن سو شیعه را مشرک می نامند و مبارزه با او را مقدم بر مبارزه با کفار معرفی می‌کنند و از این سو برخی مداحان صرفا بر طبل تفرقه می‌کوبند و حتی در ایام رحلت و یا میلاد پیامبر اسلام به جای آنکه از خوبی‌های آن حضرت بگویند از مصائب حضرت زهرا و مسائل تفرقه انگیز می‌گویند. در این میان علمای شیعه و سنی وظیفه سنگینی در نفی تحریف مبطلان و مبارزه با بدعت‌ها دارند. اگر وحدت اسلامی آنگونه که مرحوم آیت الله بروجردی و امام خمینی و شهید آیت الله مطهری و رهبر انقلاب بیان کردند بیشتر بر مشترکات و تشکیل جبهه واحد در مقابل دشمنان مشترک تاکید می‌شد امروز زمینه پیدایش گروه‌هایی مانند داعش و القاعده وجود نداشت.

ترورهای اخیر در پاریس را محکوم می‌کنیم اگرچه اقدامات مکرر نشریه شارلیدو در انتشار کاریکاتورهای پیامبر اسلام نیز محکوم است.

در ایام 9 دی برخی رسانه‌ها از جمله صدا و سیما راه افراط پیمودند و بر طبل تفرقه کوبیدند و ماهیت 9 دی را آنگونه که دوست داشتند معرفی کردند در حالی که همه می‌دانند در 9 دیماه سال 88 مردم با قاطعیت از تخلفات دو طرف فتنه دوری و به دفاع از انقلاب و جمهوری اسلامی پرداختند. اگر بخواهیم 9 دی را مظهر تفرقه میان ملت قرار دهیم دیگر یوم الله نخواهد بود بلکه یوم الشیطان خواهد بود.

همچنین تذکراتی به دولت دادم، بهتر بود دولت محترم در مسئله برداشت 1/4 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی به جای مجادله با مجلس و ایجاد تنش در کشور صداقت به خرج دهد و به اشتباه بانک مرکزی و سپس تلاش برای جبران آن اقدام و سپس عذرخواهی می‌کرد. از این دولت انتظار نداریم که روش‌های دولت گذشته را تکرار کند.

از وزیر راه و شهرسازی می‌خواهم مسئله صدور مجوز پرواز هواپیماهای شرکت صهیونیستی اوکراین اینترنشنال بر فراز ایران را که مورد تحریم کشورهای عربی است را بررسی و نتیجه را به اطلاع ملت برساند.

چندین ماه است که معاون سیاسی وزارت کشور مشخص نشده این امر کفایت وزیر محترم کشور را زیر سوال برده و لازم است در اسرع وقت یک فرد فرا جناحی یا لااقل مستقل و بدون تعصب گروهی برای این سمت معرفی شود.

همچنین سال گذشته وزیر کشور به خاطر جدی نگرفتن مسئله عفاف و حجاب از مجلس کارت زرد گرفت و به او هشدار داده شد که از رسمیت گرفتن پوششی به نام ساپورت در خیابان جلوگیری کند اما وی این امر را به شوخی گرفته و امروز شاهد رواج آن هستیم، طبیعی است که مجلس همچنان این موضوع را دنبال خواهد کرد.

از شهرداری و پلیس راهور که اخیرا به رعایت خط عابر پیاده توسط راننده و عابر و نیز حرکت خودروها بین دو خط اهتمام ورزیده اند تشکر می‌کنم زیرا وضعیت رانندگی ما در دنیا اسف بار بوده و در رتبه‌های آخر قرار دارد و این زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

همچنین خواهشمندیم که انضباط موتورسواران نیز با همین جدیت دنبال شود.

برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار از این نظر قابل تمجید است که عده‌ای دلسوز فرهنگ و هنر کشور که ایدئولوژی و هنر را عامل جمع می‌دانند به جای آه و ناله از وضعیت فرهنگ و سینمای کشور خود وارد عرصه ساخت فیلم شدند و عملا فیلم مطلوب خویش را به نمایش می‌گذارند این حرکت بسیار ارزشمند و قابل تقدیر بوده و قطعا در صنعت سینمای کشور اثرگذار خواهد بود و لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این افراد حمایت کند.

همچنین اینجانب حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد را پس از پایان آشوب‌های خیابانی بدون حکم قضائی همچنان خلاف اصول متعدد قانون اساسی و ادامه آن را به زیان انقلاب اسلامی می‌دانم و معتقدم در این زمینه شورای عالی امنیت ملی به ریاست رئیس جمهور و قوه قضائیه کوتاهی کرده‌اند. همه می‌دانند که من هیچ تعلق خاطری به آقایان کروبی و موسوی ندارم و در انتخابات سال 88 نیز به آقای رضایی رای دادم. هدف اینجانب دفاع از یک موضوع بزرگ‌تر در نظام اسلامی است.

میزان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=135581
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فرهنگی گفت:

    درود برشجاعتت …شجاعان عوض کننده تاریخند ……

  2. درود گفت:

    درود بر مرد شجاع ونترس وبا صداقت خداوند انشاا.. به اینمرد بزرگ طول عمر وسلامتی عطا فرماید

  3. ناشناس گفت:

    بابا این جوگیر شده شجاعت چیه، داره با آبروی اون شهید بزرگوار بازی میکنه

  4. نادم گفت:

     سو استفاده از نام ومحبوبيت پدر هم حدي دارد

  5. منصف گفت:

      من انم كه رستم بود پهلوان

  6. ناشناس گفت:

    نماينده واقعى مردم على مطهرى است 

  7. مرادي گفت:

     رخنه منافقين وفتنه گران در خانه ملت

  8. ناشناس گفت:

    مجلس جای شعبان بی مخ ها و چماق به دستان نیست. این را سال بعد اثبات خواهیم کرد
    مجلس زبان و بیان ملت را می خواهد
    زنده باد مطهری مطهر

  9. اميرحسين م گفت:

    ملت فهيم ايران اين اهانت بزرگ را به نماينده و وكيل واقعى خود ازياد نحوا هند برد ودر سال آينده وانتخابات آينده براى هميشه تفكر طالبانى را دفن خواهند كرد

  10. اعتدال گفت:

      اين لياقت نماينده بودن را نداره ،متاسفانه با سو استفاده از جايگاه پدر ومصلحت انديشي بيش از حد شوراي نگهبان. يك صندلي غصبي را در مجلس اشغال كرده است.

    • مسعود گفت:

      اولا بيخود اسم خود را گذاشتي اعتدال در ثاني عين پدر رفتار كرده ثالثا قسم مي خورم كه يك كلام از آثار شهد مطهري را آقاي اعتدال نه خوانده اي

  11. اشنا گفت:

    چه معنی داره نماینده مجلس به قانون اساسی استناد کنه!!!
    پس سخنان رسایی چی میشه؟!

  12. احسان معصومی گفت:

    جناب مطهری، به تو نصیحت می کنم که اگر خون ما بسیجیان را جوش بیاری تو را سرجای خود می نشانیم هر کسی که می خواهی باش.این مملکت با خون شهدا به این عظمت رسده نه با حرفای چرند امثال تو. پس بی عقلی را کنار بگذار و از روی بی عقلی سخن نگو. بدان اگر خامنه ای حکم جهادم دهد…..

    • شهریار گفت:

      ببخشید آقای معصومی. نظر شخصی بدی بهتره تا از طرف بسیجیان نظر بدی…

    • مهدی گفت:

      این مملکت با خون امثال شهید مطهری به اینجا رسیده نه با افکار داعشی شما . اگر قرار است همه مثل شما فکر کنند همان ابوبکر بغدادی که همه را کافر می داند غیر خود با شما چه فرقی دارد. بهتر است خون شما در مقابل اینهمه فساد مالی بهجوش بیاید که خون فقرا را مکیده اند نه در مقابل حرفهای منطقی و دلسوزانه مطهری

      • فراز گفت:

        همه میدونید که انتخابات گذشته آقای رسایی تو مجلس گفتند که باید مطهری تو صحنه انتخابات بمونه و مردم حذفش کنن اما به کوری چشم امثال شما بدون ستاد انتخاباتی و هیچگونه تبلیغاتی و بدون عضو ائتلافی ایشان توسط مردم انتخاب شدند چون بین مردم محبوبیت دارند ..پس بهتر چشمتون را باز کنید دوره چماق بدستی شما دیکتاتورها به پایان رسیده به جای شلوغ کاری و تهمت به دیگران منطقی جواب ای همه کارهای خلاف قانون هشت سال گذشته را بدید.

        • علی گفت:

          اخه تو کی هستی که ای طور با اعتماد به نفس و حق بجانب سخن میرانی ،تو نظر خودت رو بده مردم وکیل وصی نمیخوان ،اخه تو از کجا میدونی که مردم دهدشت بزرگواری  را قبول ندارند و مردم بویراحمد فقط بر علیه هدایت خواه رای دادن ،خدا رو شکر که کاره ای نیستی .حال از خودت بپرس که موسوی و کروبی در چه مقامی هستند که تریبون در اختیارشون بذارند .

    • ناشناس گفت:

      گپ گپو…

  13. ناشناس گفت:

    اقای مطهری خیلی دور برداشتی دیگه بسه.خودت سر جات بشین.اگر تا الان هم داری هرچی از دهنت درمیاد میگی به خاطر پدر بزرگوارت هست مردم سکوت کردن

  14. چنار برم گفت:

     بالاخره مجلس يه شعبان بي مخ ميخواد.  مطهري هم شده شعبان بي مخ مجلس

  15. جليل گفت:

     واگذارت. به. جنتي

  16. درود گفت:

    درود به دکتر علی مطهری بخدا قسم که انسان است و بس . بقیه نماینده ها که کارشان امتیاز گرفتن است و به نفع جریان خاصی داد و قال میکشند خجالت بکشند . دکتر مطهری نمونه یک انسان کامل است درود به شرفت

  17. شهروند گفت:

    حیف استاد مطهری که چنین فرزند ناخلفی دارد وشرایط مملکت رادرک نمیکند
    .

  18. رضا گفت:

    شهريار !!! بسيحي يعني بيرو رهبري وولايت، مطهري اثبات كرده با ولايت تعارض دارد وسزاوار تنبيه است زيرا اگه شهيد والامقام وذوب در ولايت يعني مطهري (رض )مطهر زنده بود دستور اعدام وي را صادر مي كرد.

  19. علی گفت:

    نماینده واقعی مردم هستی.افراد مقابل تو برمردم تحمیل شده اند.درود بردکتر مطهری

  20. خرزوخان گفت:

    گيرم كه پدر تو بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل

  21. دایی مو مردم گفت:

    درود بر دکتر مطهری عزیز

  22. درود گفت:

    درود بر دکتر عزیز مطهری

  23. ن گفت:

    درودبرمطهری

  24. ناشناس گفت:

    ایشان جو گیر اصالح طلبان شده است . نمی داند دارند هندوانه زیر بغلش می گذارند

  25. داریوش گفت:

    احسنت بر دکتر مطهری که نماینده واقعی تمام ملت ایران هستند و افسوس بر ملتی که پنج تا نماینده مثل ایشان نداریم.
    بیچاره ملتی که نمایندگانی مانند کوچک زاده،رسایی،بذرپاش،غلام محمد زارعی،بزرگواری و…. میخواهند از حقوق ملت دفاع کنند.افسوس و صد افسوس که به جایی رسیده ایم که با فرزندان مطهری و بهشتی و نوه امام خمینی و مردان بزرگی همچون خاتمی ، موسشوی، کروبی و هاهشمی و… اینچنین برخورد می شود.فقط کم مانده که جریان جبهه پایداری به رهبری هم تهمت بزنند و ایشان را حصر کنند یا….

  26. سوق گفت:

    مرگ بر فتنه درود بر امام خامنه ای

  27. شهروند درجه 3 گفت:

    درود و صد درود به شرف مطهری شجاع  عادل  حقگو و……………………..

  28. ناشناس گفت:

    افرادی که اطراف جایگاه ناطق قرار گرفتند و مانع از رسیدن حرفهای مطهری شجاع شدند متاسفانه افراد شناخته شده هستند ( از جبهه پایداری ) این است نمایندگانی که مردم انتخاب کردند که میخواهند جلوی حرف حق را بگیرند 

  29. موسوی گفت:

    درود بر شرفت …… مطهری مردی از جنس ایمان و رشادت و شجاعت

  30. موسوی در جواب معصومی گفت:

    لطفا تهدید نکن که سیاه لشکر جمع کن ….اگه جنابعالی بخوای لشکر جمع کنی یه ملت پشت دکتر مطهری هستن

  31. شهروند گفت:

    واقعا که ……. میر احسان که میشناسیمش میخواد مطهری شجاع را نصیحت کند شماها افکارتان داعشی است 

  32. حقیقت بین گفت:

    در میان نمایندگان این دوره ی مجلس تنها نماینده ی واقع بین و خودشناخته ودرد مردم دیده و دلسوز مردم به غیر از مطهری نیست زنده باد مطهری

  33. سعید پایدار/ شورای اسلامی شهریاسوج گفت:

    درود بر شرف و شجاعت مطهری ،حقیقتا ایشان در انجام وظایف خطیر نمایندگی خویش به سوگندی که یاد کرده وفادار هست .و نام ایشان در تارک عدالتخواهی ایران  در تاریخ خواهد درخشید. در ثانی متاسفم برای کسانی که حرکت ایشان را خارج از دایره نظام می دانند ، به فرمایش امام “مجلس در راس همه امور است” اگر مطهری ار حق و حقوق ملت دفاع نکنه پس بفرمایید این مهم و ظیفه چه کسی هست؟

  34. خ گفت:

    حیف پدر که همچین پسری دارد،باید بلایی که سرکروبی اوردن برسرش بیارن تابفهمه،ودیگه لال بشه

  35. دیدبان گفت:

    درود خدا بر صدای رسای ملت . مطهری این سال ها به تنهایی کار یک حزب را انجام می دهد . شجاعت او ستودنی است . 

  36. داریوش گفت:

    مرگ ب منافق – ایشون از همان عقبه منافقین و فتنه گرانه – مرگ بر مطهری – بزودی ندای مرگ بر مطهری در سراسر ایران هویدا می شود

  37. محمد گفت:

    الحق وانصاف که مطهری حلال زاده ومطهر است باید لقب مدرس زمان را به ایشان داد

  38. بویراحمدی گفت:

    درودبرمدرس دوران

  39. د.ب گفت:

    همه نمايندگان بخصوص زارع بايد از ايشون ياد بگيرن.نماينده واقعي مردم.مرگ بر طالبان متحجرين

  40. جنترمن گفت:

    به شما افتخار میکنیم مطهری جان احسن

  41. اصلاح طلب جنگ گفت:

    نمایندگان مجلس فقط نمایندگان مجلسن نمایندگان ملت نیستن نمایندگان ملت رد صلاحیت شدن و الان گوشه خونشون نشستن و به جای اون ها یه عده مثل زارعی(که مردم انتخابش نکردن فقط می خواستن به هدایت خواه نه گفته باشن) و بزرگواری(که مردم دهدشت به هیچ وجه قبولش ندارن و دور قبل که قبول شد برای رقبا پرونده سازی کرد و به ناحق رد صلاحیتشون رو گرفت) رفتن به مجلس….البته من رفع حصر رو قبول دارم ولی اینکه کروبی و میرحسین فعلا حق سخنرانی و مصاحبه رو داشته باشن قبول ندارم فقط و فقط به خاطر کشورم چون الان تو شرایطی نیس که همچین کاری بخواد صورت بگیره چون ممکنه دوباره تنش ها افزایش پیدا کنه و اآشوب های خیابونی دوباره صورت بگیره به خاطر خطر داعش بهتره هیچگونه سخنرانی و اعتراضی صورت نگیره حداقل الان وقتش نیس

  42. عدالت گفت:

    در ميان نمايندگان ملت يك نماينده شجاع و نترس وجود دارد
    زنده باد قهرمان ايران زمين مطهري عزيز

  43. بیصدا گفت:

    مطهری مدرس زمان است .

  44. بویراحمدی ...... گفت:

    در یک کلام مطهری مرد دنیای نامردی

  45. مم گفت:

    کاش میتونستم بر پیشانیت بوسه بزنم

    • بیدار گفت:

      مطهری ابتدا ان شالله که پیام 9دی را دریافت کرده و منتظر هست بین برادران فتنه گر خودی نشان دهد چرا شما در مورد مشکلات مردم، بیکاری جوانان، و خیلی چیزهای دیگر که به درد مردم است در مجلس صحبت نمی کنید تا صحبت از فتنه گرانی که فقط و فقط منافع غرب را مد نظر داشتند تا رشد جوانان این مرزو بوم و تکیه بر توان و اراده ملت.مطهری توصیه می کنم برو سخنرانی های با بصیرت پدر بزرگورتان را به دقت گوش دهید تا انشاالله بتوانید در مسیر درست حرکت کنید.بصیرت بصیرت.

      • آسمون جول گفت:

        چرانماینده های شما این همه دولت پزشک احمدی 8سال خیانت به منافع ملی کردن عکس العمل طالبانی امروزشون رو انجام ندادن تا امروز علی مطهری زیر سایه پدر بود امروز ورق برگشت

  46. باشت گفت:

    دورود بر مطهري كه به حق بيان انديشه ميكند ….حرف حق زده و حقيقت هميشه تلخ است …. پس مثل شاه غلام خوبه كه به اسم و بر چسپ اصلاح طلب راي آورد ولي همينكه پايش به مجلس باز شد رفت سراغ اصولگرايان ….هههههههههههههههه

  47. نت گفت:

    لعنت خدا به كسي باد كه به علي مطهري در مجلس بي احترامي كرد و مي كند ………

  48. ناشناس گفت:

    رای میاره ولی اگه بزارن که یا تایید صلاحیت نمیشه و یا نمی زارن رای بیاره

  49. شیرزاد گفت:

    بنازم به شرف ومردانگیت.درود بر روح شهید مطهری که چنین فرزند با شرافتی دارد خدا به همراهت مرد

  50. سیمان گفت:

    درود بر شهید مطهری شجاع مرد علم و عمل   مردی که مثل علی(ع) در مسجد و در دانشگاه به شهادت رسید درود خدا بر فرزند شجاع و نترس ایشان

  51. بویراحمدی گفت:

    به نظر من طبق قانون اساسی هر فردی که خلاف یا جرمی انجام بده در هر جایگاه و مقامی باشه باید از طریق قوه قضاییه باز خواست بشه   یا باید قانون اساسی را بپذیریم یا لا اقل قانون را سریعا” تغییر دهیم  تا باعث نشود مسولان و مردم هم قانون اساسی را زیر پا بزارن حالا این بنده خدا مطهری درست میگه والا

  52. ناشناس گفت:

    از ملت برای پشتوانه مطهری مایه نگذارید.اگر مطهری نماینده مردم هست اقای هرندی هم نماینده همین مردم است

  53. ناشناس گفت:

    جناب مطهري .مردم هنوز ويرانگريهاي 88 را از ياد نبرده و نمي برند . مردم ايران همه مي دانند كه اگر شهيد بزرگوار و دوست داشتني ملت شهيد بهشتي بزرگ بودند الان از حرفهاي نسنجيده جنابعالي اشك حسرت مي ريختند . گول ديگران را نخوريد حيف است شما نام استاد بزرگ مطهري را در شناسنامه داريد . كاري نكنيد كه مردم را مجبور به واكنش بزرگي مثل نهم دي شوند!!!!!!!!

  54. حصار دوست گفت:

    اگر جلویش را نگیرند طولی نخواهد کشید که جناب مطهری برای ایجاد وحدت و همدلی بین ما و برادران سنی روضه خوانی و بر پایی مجالس مصائب اهل بیت پیامبر را نیز تعطیل خواهند فرمود .احتمالا نیاز به استراحت (حصر ) خانگی داشته باشد تا مثل ابطحی سر عقل بیاد

  55. فرهاد گفت:

    باسلام> خداوکیلی ما مردم ایران چرا اینقد ساده ایم؟ آخه جنگ و دعوای چپ و راست چه سودی برای ما داره که بخوایم از هرکدومشون طرفداری کنیم؟ آخه آزاد شدن عوامل فتنه چه دردری از اقتصاد و معیشت و اشتغال ما دوا میکنه که آقای مطهری و عده ای چپی و عده ای اصولگرا بازیچه قرارش دادن و دارن تسویه حسابهای شخصی و جناحی باهاش انجام میدن؟! هیچ چیز جز وحدت و همدلی و صداقت و تلاش برای رفاه حال مردم ، نباید برای مسئولین و مردم مهم باشه! اینا همش بازیه و فقط بازارگرمی برا اهداف شخصی و خاص چپ و راست ها! رهبری رو محکم بچسبید و هوشمندانه به توصیه ها و سخنانش تامل و عمل کنیم ! این راه درست و نجات این ملته ولاغیر! یاعلی

  56. برآفتاب دشمن زياري گفت:

    بهتربود آقاي علي مطهري بعضي ازاين حرفها رادرجلسات وياكميسيونهاي تخصصي ميزد،نه اينكه ازتريبون مجلس كه روي آنتن جهاني است ودرهفته وحدت كه بايدهفته انسجام وحدت شيعه وسني باشد حرف نفاق وتفرقه بزند.انتظارچنين حرفهايي ازيادگارشهيد مطهري نمي رفت.اميدوارم اصلاح شودوواردبازي سياسي فتنه گران نشود.

  57. سیروس گفت:

    همه انسانیم و میبایست مثل انسان با هم رفتار کنیم مطهری چه میخواهد تنها و تنها میخواهد قضیه فتنه 88 بدرستی روشن گرددکه عده ای این قضیه را کرده اند پیراهن عثمان و از اب گل الود ماهی میگیرند . چرا با نقد پذیری مخالفیم وحتما باید با دروغ و افترا ذیگران را محکوم کنیم . بگذارید رهبر انقلاب که چشم به مال دنیا ندارند و دنبال قدرت طلبی هم نیستند فقط میخواهند احکام شرعی رعایت گردد و حقی از کسی ضایع نگردد . این قضیه را حل و فصل کنند.

  58. امیدا گفت:

    اولین کسی که به مردم وحکومت اسلامی بعد از فتنه 88 در مجلس جمهوری اسلامی خیانت کرد ، تهمت زد ،ادای ادمهای خوب را دراورد ،به رهبر پشت کرد ،حرفهای دوپهلو زد،حرفهای صهیونیستهاوانگلیسیهای روبا صفت وامریکای قلدور وارازل اوباش را زد .مطهری ناخلف وبی حیا بود.

  59. s.s گفت:

    خيلي به زندگي اميدوار شدم با سخنان قاطع مطهري بزرگ كاش بقيه ملت هم ميتونستن حرف دلشون را بزنند و اي كاش ثابت ميشد كه احمدي نژاد باعث فتنه بود

  60. یحیی گفت:

    سلام واقعا باهات موافقم.اصلا تو منفی هستی به عدد صفر هم نمیرسی( احسان) تو که یه عضو عادی بسیج هستی و هنوز کارت فعالی هم نگرفتی که بخوای درباره دکتر نظر بدی

  61. ت گفت:

     درود بر مطهری 

  62. ناشناس گفت:

    اگر یکی تو این کامنت ها حرف حساب زد خداییش فرهاد بود ایول.یاد بگیرید ساده های بد بخت

  63. سوزعلی گفت:

    سی ای آیمل

  64. ناشناس گفت:

    درود بر مرد آزاد

  65. امين گفت:

    درود بر مطهري

  66. ناشناس گفت:

    درود بر مطهرى

  67. محمد گفت:

    رهبر فرزانه انقلاب در ديدار نمايندگان مجلس نهم ٩١/٣/٢٤ :

    من قبلاً به برخی از نمایندگان محترم این نکته را عرض کرده‌ام، حالا هم چون همه‌ی شما تشریف دارید، به شما هم میگویم: مجلس جای گفتگوی حکیمانه و خردمندانه است. شما یک حرفی میزنید، استدلالی دارید، استدلالتان را ذکر میکنید؛ بعد نفر بعدی می‌آید، میگوید به این دلیل، حرف ایشان غلط است، استدلالشان غلط است؛ بالاخره مجموعه هم یا به این رأی میدهد یا به آن رأی میدهد؛ این درست. اگر چنانچه وقتی شما دارید حرف میزنید، دیگری مثلاً شروع کند به دست زدن یا هیاهو کردن، برای اینکه صدای شما به گوش آن مستمع نرسد، این کار، کار حکیمانه است؟ کار خردمندانه است؟ این عادت باید در مجلس ریشه‌کن شود که وقتی یک نماینده‌ای دارد حرف میزند، یا یک وزیری، یک مسئول دولتیای دارد حرف میزند، از یک گوشه‌ی چهار نفر شروع کنند یک صدائی در آوردن! این خیلی چیز بدی است. متأسفانه در مجلس هشتم این بود؛ من نمیدانم حالا در مجلس هفتم هم بود یا نه. من اوّلی که با این قضیه برخورد کردم، حیرت کردم: مگر چنین چیزی ممکن است؟ دیدیم بله، هم ممکن است، هم واقع است! در مجلس جای این حرفها نیست. بله، در اجتماعات عمومی، مردم عامی ممکن است از این کارها بکنند؛ یکی می‌آید حرف میزند، دیگری صدائی در میآورد. در تاریخ، همیشه هم از این کارها بوده. در قرآن هست که: «و هم ینهون عنه و ینئون عنه» ؛ (۴) وقتی پیغمبر حرف میزد، یک عده‌ای نمیگذاشتند صدا به گوش دیگران برسد؛ هیاهو میکردند. اما این باب جمهوری اسلامی نیست؛ آن هم در مجلس شورای اسلامی. مجلس شورای اسلامی جای حرف است. طرف کاملاً حرفش را بزند، تمام کند؛ بعد اگر حرفش غلط است، غیرمنطقی است، جنابعالی وارد شوید، استدلال کنید، بگوئید نخیر، این حرف آقا هیچ منطقی ندارد، هیچ مبنائی ندارد؛ ردش کنید. این کار اشکال ندارد.
    http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=20027

دیدگاه شما