شنبه 20 دی 1393 - 20:53

خط تخریب در تعقیب فرماندار بویراحمد/ سخنان یاری پور چه بود که حاشیه ساز شد؟

گروه سیاسی – دکتر هوشنگ یاری پور فرماندار شهرستان بویراحمد هفته قبل طی مصاحبه ای دیدگاههای سیاسی خود را شجاعانه مطرح کرد تا کانون های تخریب و هجمه سازی به فرصت مغتنمی برای حمله به ایشان دست یابند.

   یاری پوربه گزارش «بویر نیوز»، پس از انتشار مصاحبه یاری پور برخی از سایت های قارچ گونه در فضای اطلاع رسانی استان کهگیلویه و بویراحمد که معلوم نیست هزینه آنها از کجا و چگونه تامین می شود بجای اطلاع رسانی و نقد منصفانه هر چند وقت یکبار سعی در امنیتی کردن فضای جامعه و توهم سازی برای تخریب فرزندان این دیار می کنند، فرماندار بویراحمد را در کانون آماج حملات خود قرار دادند.

این سایت ها که همچون ماهنامه عمل می کنند و هر چند وقت یکبار اخبار خود را بروز می کنند و نه دردی از دردهای مردم می دانند نه تاکنون خبری امید بخش به جامعه مخابره کرده اند، برای هجمه سازی دست به گریبان کسانی شدند که گاها برای اولین بار بود با لفظ وجایگاه رسانه آشنا می شدند تا بتوانند از صحبت های آنان از این طریق بهره برداری کنند و با انبوه پیامک های بی حساب و کتاب بی گدار به یاری پور تاختند.

خط تخریب فرزندان کهگیلویه و بویراحمد که این بار به دکتر یاری پور رسیده بود بی آنکه تاملی در گفته های ایشان داشته باشند از کاه کوه ساختند و به بهانه های واهی از نسبت دادن هر نوع توهین، تهمت و حتی تهدیدی به ایشان ابائی نداشتند غافل از اینکه همه این تحرکات محبوبیت دکتر یاری پور را در میان عامه مردم و قشر فرهیخته و اهل تفکر دو چندان کرد.

همه توهین هایی که علیه یاری پور منتشر شد

1 فرماندار بویراحمد پیش از مصاحبه مذکور {1} در بیانیه ای {2} صریح با گرامیداشت حماسه حضور مردم در روز 9 دی این روز را متعلق به همه مردم و روز پشتیبانی از ولایت دانست و روز بصیرت خواند اما پس از انتشار این مصاحبه مدعیان ارزش خطاب به وی آوردند “نمایش انقلابی بازی نکنید” و ایشان را با الفاظی ناشایست مبنی بر عدم درک درست از فرمایشات رهبری پیرامون 9 دی خطاب کردند که گویا فقط خود مفسر و متوجه فرمایشات رهبری هستند در حالیکه مواضع ایشان در اینباره کاملا روشن و خارج از هر شبهه ای بود.

3

2 در مطلبی دیگری در یکی از این سایت ها به نقل از “نخبگان بهمئی” خطاب به یاری پور آمده بود: “قصد دارید با تغییر فضا عملکرد ضعیف خود را بپوشانید” که جای سوال است که ابتدا “نخبگان بهمئی” به چه کسی اطلاق می شود و آیا مراجع رسمی نخبه بودن این افراد را تائید می کنند یا خیر و اینها از همان قشر خاص و اقلیت می باشند و در ادامه سوال دیگری مبنی بر اینکه چطور نخبگان بویراحمد (شهرستان محل کار یاری پور) چنین بیانیه ای صادر نکردند!؟ چرا که بنظر می رسد بهتر است نخبگان بهمئی با ارائه نظر و راهکارهای سازنده به فکر مشکلات عدیده شهرستان خود باشند تا به کمک مردم محروم و ولایت مدار این دیار بیایند زیرا با منطق جور در نمی آید عملکرد یاری پور ( چه خوب چه بد) تاثیری در وضعیت آنان داشته باشد!

5

3در ادامه این مطالب که طی آنها نثار توهین و تهمت خطاب به فرماندار بویراحمد ذره ای دریغ نشده بود کار حتی به تهدید هم کشیده شد! مطلبی با عنوان “آقای فرماندار بویراحمد نوبت شما هم می رسد؟!” با ادبیات قلدر مآبانه و البته سرشار از تمسخرهای توهین آمیز خطاب به یاری پور و از زبان یکی دیگر از سلسله سیاسیون ناشناخته منتشر شد که جای بسی تامل دارد که واقعا چه اتفاقی افتاده و جامعه به کدام سمت و سو رفته است که باید شاهد چنین ادبیاتی سخیف و توهین آمیز در سطح رسانه باشیم و باید از پرسید ریشه این بی اخلاقی ها کجاست!؟

1

سخنان یاری پور چه بود که حاشیه ساز شد؟

چند کلمه از سخنان فرماندار بویراحمد بود که باعث راه اندازی این کارناوال های تخریب شد که نگاهی به آنان می اندازیم:

1 – دکتر یاری پور؛ میرحسین موسوی و شیخ مهدی کروبی را “مفتون” خواند که این موضوع دقیقا مشابه جمله مرحوم حبیب الله عسگراولادی در برنامه نگاه یک بود و نیازی به گفتن نیست که ایشان از بزرگان اصولگرایان سنتی و دارنده لقب “استاد” در میان آنان بود و اگر نقدی از این بابت بر فرماندار بویراحمد وارد باشد پیش از آن نیز باید این نقد را به آن مرحوم که نماینده مقام معظم رهبری در کمیته امداد بود، وارد کرد.

4

2 – یاری پور همچنین خاتمی را دارای محبوبیت خواند. قطعا چه ایشان بگوید چه نگوید؛ سید محمد خاتمی که ممنوع البیان و ممنوع التصویر است از محوبیت در میان مردم برخوردار است و اگر نخواهیم آمارهای احمدی نژادی صادر کنیم با تاکید به عدم حضور وی در مجامع عمومی و نگاهی به محدودیت های وی می توان با استناد به نظرسنجی ها و حتی کامنت سایت های متفاوت در سایت های خبری مختلف به محوبیت ایشان پی برد.

3 – فرماندار بویراحمد که درباره 9 دی بیانیه صادر کرده بود در این مصاحبه نیز گفت: فصل الخطاب من در مورد ۹ دی فرمایشات مقام معظم رهبری است، دراتفاقات ۸۸ عوامل زیادی دخیل بودند، برخی معترض بودند و برخی مغرض، ولی با ورود مقام معظم رهبری معترضان راه خود را روشن کردند.

به گزارش «بویر نیوز»، تناقضات در گفتارها نسبت به قبل و بعد از رسیدن به مسئولیت تقریبا در مدعیان اصلاح طلبی همه گیر شده بود؛ اما گویا حال که کسی پیدا شده است تا دیدگاههای خود را در سکوت مدعیان اصلاح طلبی ی که چشم به دهان تندروترین اصولگراها دوخته اند به مذاق برخی خوش نیامده و وی باید به به جرم ناکرده متحمل شنیدن بدترین الفاظ باشد. البته سخنانی از رسانه های محلی و غیر معتبر به نقل از فتاح محمدی معاون سیاسی – امنیتی استاندار نیز نقل شده است که اگر صحت داشته باشد با توجه به سایر مواضع اخیر وی نه تنها وی را باید خارج دایره اصلاح طلبی قلمداد کرد بلکه می توان وی را در صف پایداری ها قرار داد.

2

شوربختانه در سال های اخیر حرف زدن از فتنه و فحاشی به چهره ها، به دژی تبدیل شده است که هر کس بخواهد برای خود جایگاهی دست و پا کند، می تواند با کمی حرف زدن وارد آن شود. قطعاً بسیاری از کسانی که علیه فتنه سخن می گویند، به سخنان خود ایمان دارند ولی واقعیت این است که بسیاری از فرصت طلبان هم می کوشند از نمد ۸۸ برای خود کلاهی درست کنند. اینان کسانی هستند که طرف قدرت و برنده هر ماجرا هستند و اگر روند ماجراهای ۸۸ به سمت دیگری می رفت، اینان اکنون در جبهه دیگری بودند.

چنین “نان به نرخ روز خور” هایی، همان گونه که محسن رضایی هم به درستی و صراحت گفته، این قابلیت را دارند که خود منشأ فتنه ای دیگر باشند. بنابراین، دمیدن بر آتش ۸۸، تنها به نفع کاسبان فتنه است و هیچ سودی به حال کشور ندارد.

ای کاش روزی برسد تا تخریب و پرونده سازی و اتهام زنی از فضای سیاست زده و غبارآلود کهگیلویه و بویراحمد رخت بربندد چرا که در دولت یازدهم تدبیر امیدوار کننده ای برای مهیا کردن این آروزی همگانی مشاهده نشده است.

 

رجوع کنید:

1 – مصاحبه فرماندار بویراحمد

2 – بیانیه فرماندار بویراحمد درباره 9 دی

3 – سخنان حاشیه ساز برخی از ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد

4 – رسانه های کاسب فتنه

5 – مشروح مناظره عسگراولادی و شریعتمداری

 

بعد التحریر:

vaezan

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=135489
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ایران سربلند گفت:

    آقای فرماندار به این توهین ها توجه نکن شما شجاع ترین نیروی اصلاح طلب این استان هستید. درود بر شما و درود بر خاتمی

  2. بویراحمد گفت:

    درود بر فرماندار شجاع وانقلابی دوستت داشتیم منبعد دو چندان شده

  3. تيزبين گفت:

     چه خوب بود بوير نيوز در انعكاس نظرات ونيز خرده فرمايشهايف فرماندار صادقانه ومنصفانه در عين امانتداري عمل مي كرد ،كساني كه مسبب تمامي اتفاقات سال 88 مي باشند ازطرف فرماندار افرادي
    صادق قلمداد ميشوند درصورتيكه هيچ گونه صداقت وقانونمندي در عملكرد افراد فوق ديده نميشود ،وبويرنيوز صادقانه به مردم نميگويد كه اين فرد چطور از فتنه گران تعريف وتمجيد كرده است؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!

  4. کوشک گفت:

    درود بر فرماندار شجاع ونترس بویراحمد،درخت بزرگ اصلاحات را باشجاعت ،صداقت و صراحت کلامت آبیاری نمودی.

    • ملا شجاع گفت:

      بویر نیوز لطفا !شجاع باید در عمل باشد،نه در حرف زدنهای که جامعه را دچار زد وبند می کندلطفا یه سری هم به نانوای ها بزنیدبعد حرف بزنید ،چون شما در معرض قضاوت عمل هستید تا سخن پراکنی !!!

  5. رحیمی پور از سیسخت گفت:

    اقای فرماندار فردی قوی مسلط کاردان وشفاف وصادق میباشد وتازه محبوبیت ایشان دوچندان شده وبیدی نیست که از این بادها بلرزد  بعضی ها با امدن ایشان فکر تقلب را از سر بیرون میکنند واز حالا دنبال ضربه به ایشان هستند 

  6. لنده گفت:

    آقای دکتر بلاخره فرق شما بادلشاد در چنین جاهای مشخص میشه درود بر غیرتتان

  7. پاتاوخ گفت:

    درودبرمردپاک وشجاع وخوش فهم وبابصیرت ومردمی وانسان دوستایشان تواناومعتقدولایق وعلمی ودیندارمی باشند

  8. طیبی گفت:

    مگه بهمیی هم نخبه داره؟

  9. برادر گفت:

    درود برحاج زارع واين فرماندار نترس وباغيرت انصافا حاجي درست انتخاب كردي

  10. علي گفت:

    اين اقاي فرماندار كه ما ميشناسيم بسيار ادم با صداقت ونجيب ميباشندمثل بعضي از اقايان معامله گر نيستند.نكند اقاي فرماندار مواظب باشند نكند با نقشه فتنه گران به چاه بيفتند.

  11. ناشناس گفت:

    فرماندار هر اظهار نظری نکندبرود کار برای مردم کند

  12. محمد گفت:

    درود بر دکتر یاری پور که انصافا” دلسوز و پیگیر کار مردم هستند

  13. محسن گفت:

    باز هم که طبق معمول نظرات رو فیلتر می کنید! چرا به تعریف و تمجیدهایی که فرماندار از سران فتنه کرد، اشاره ای نکردید؟! تا کی می خواین مثل رسانه های خبری اون ور آب(برادرانتون) سانسور خبری رو سرلوحه کارتون قرار بدین! البته مردم کر و کور نیستن! 
    “تا کور شود هر آنکه نتواند دید”

  14. همکار گفت:

    این فرماندار که ما می شناسیم با صداقت و نجیب دلسوز ومردمی زحمتکش و بی ادعا خدا قوت بده

دیدگاه شما