جمعه 19 دی 1393 - 11:36

تولید آنتی‌بیوتیک بسیار قوی استخراج شده از خاک

یک تیم بین‌المللی از محققان مدعی تولید یکی از قویترین آنتی‌بیوتیک‌های چند دهه‌ اخیر از خاک شده‌اند که از قابلیت کشتن میکروارگانیسم‌های عامل ذات‌الریه، سل و عفونت خون برخوردار است.

به گزارش بویرنیوز، اغلب گونه‌های مقاوم باکتری جهان در خاک پنهان هستند، اما کمتر از یک درصد را می‌توان در محیط آزمایشگاه تولید کرد و مدت‌هاست که محققان بدنبال روشی برای استفاده از 99 درصد دیگر هستند.

محققان دانشگاه نورث‌ایسترن با همکاری موسسه فناوری ماساچوست (MIT)‌، دانشگاه بوستون و تیم‌های تحقیقاتی از انگلیس و آلمان موفق به تولید آنتی‌بیوتیک جدید شدند.

محققان با استفاده از دستگاهی به نام iChip موفق به رشد باکتری در محیط طبیعی شدند؛ این دستگاه به محققان اجازه داد تا موجود تک سلولی را در محیط‌های طبیعی رشد دهند.

آنتی‌بیوتیک Teixobactin یکی از چندین آنتی‌بیوتیک جدیدی است که با استفاده از این روش کشف شده‌اند.

عملکرد آنتی‌بیوتیک teixobactin متفاوت از آنتی‌بیوتیک‌های متداول است و دانشمندان بر این باورند که میکروب‌ها به هیچ‌عنوان قادر به مقاومت در برابر آن نخواهند بود.

آزمایش بالینی آنتی بیوتیک جدید بر روی موش‌ها، به درمان عفونت‌های باکتریایی منجر شده و محققان قصد دارند در آینده آزمایش بالینی بر روی انسان را نیز آغاز کنند.

«کیم لویس» سرپرست تیم تحقیقاتی از دانشگاه نورث‌ایسترن تأکید کرد: تولید طبیعی یک ترکیب، امکان ایجاد مقاومت توسط میکروب را به حداقل می‌رساند و معتقدیم که آنتی‌بیوتیک استخراج شده از خاک، دارای این ویژگی منحصربفرد است.

این آنتی‌بیوتیک جدید قادر به از بین بردن میکروارگانیسم‌های عامل ذات‌الریه، سل، عفونت استافیلوکوک (استاف)، عفونت خون و بسیاری از انواع دیگر عفونت است.

/ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=135348
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما