دوشنبه 15 دی 1393 - 9:23

فروش متادون در عطاری‌ها/ بررسی «پدیده» در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی/ ممنوعیت کشت برنج در ۱۴ استان کشور/ “عیّاش” داعش را بشناسید+عکس

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
فروش متادون در عطاری‌ها
به گزارش ایسنا علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره اثربخشی روش های درمان و همچنین ترک اعتیاد مواد مخدر صنعتی اظهار کرد: برای ترک اعتیاد به شیشه پروتکل درمانی نداریم و اساس ترک این مخدر صنعتی پرهیزمدارانه است.وی افزود: متاسفانه برخی مراکز درمان غیرمجاز برای ترک اعتیاد شیشه متادون تجویز می کنند که کار اشتباهی است. با توجه به تحقیقات صورت پذیرفته متادون درمانی به عنوان پروتکل درمان مواد مخدر سنتی پذیرفته شده است که بر اساس تجویز پزشک بوده ودارای دوره مصرف مشخص است.قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضمن هشدار نسبت به اینکه برخی متادون را از عطاری ها تهیه می کنند عنوان کرد: این عمل غیرمجاز بسیار خطرناک است و در مواردی مرگ و میر را هم در پی دارد.جزینی ادامه داد: اکنون روش درمانی ترک اعتیاد به مواد مخدر سنتی متادون درمانی و بکارگیری روش های پرهیزمدار است. ترویج روش‌های پرهیزمدار در دستورکار قرار دارد و به این موضوع تاکید دارد که فرد باید به حدی از اعتماد بنفس برسد و بپذیرد که نباید مواد مصرف کند. معتادانی را داشتیم که تحت درمان متادون قرار گرفتند اما پس از مدتی به چرخه اعتیاد بازگشتند. همچنین باید توجه کرد که استفاده بیش از حد متادون هم عوارض سوئی دارد.
بررسی «پدیده» در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
به گزارش ایرنا «سید رمضان شجاعی کیاسری با بیان این که پدیده شاندیز با تصاحب زمین های اطراف شهر مقدس مشهد به زمین خواری بزرگی دست زده است، ادامه داد: این شرکت به بیش از 2 میلیون نفر سهام فروخته است به شکلی که حتی در فروش سهام نیز اختلاس های بزرگی صورت گرفته است.عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطر نشان کرد: زمین هایی که دراختیار این شرکت می باشد بطور غیرقانونی تصاحب شده و به این ترتیب این شرکت اقدام به زمین خواری بزرگی در کشور کرده است.نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: حتی مجوزهای ساخت و ساز شرکت پدیده شاندیز به صورت غیرقانونی صادر شده است.
تکذیب شایعه انفجار بمب در ساوه
به گزارش ایسنا، حسن بیگی معاون سیاسی استاندار مرکزی با اعلام این خبر افزود: صدای انفجاری که صبح امروز در ساوه شنیده شده ناشی از وقوع حادثه در یکی از واحدهای تولیدی این شهرستان به نام فروزان گاز بوده است.وی با بیان اینکه براساس اطلاعات اخذ شده از فرماندار ساوه این حادثه در بخش استون این شرکت رخ داده است افزود: در جریان این حادثه سه نفر کشته و زخمی شده‌اند که وضعیت عمومی مجروحان مطلوب است.وی همچنین شایعه ناپدید شدن یک نفر در جریان این انفجار را نیز تکذیب و خاطرنشان کرد: علت وقوع این حادثه در حال بررسی است.
خانه گران می‌شود یا نمی‌شود؟
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کسانی که می‌خواهند از مستاجری خلاص شود و یا این‌که ملک بزرگ‌تری بخرند این است که قیمت مسکن ارزان خواهد شد یا خیر؟ برخی از کارشناسان، گرانی را در طالع بازار مسکن می‌بینند و معتقدند نشانه‌های افزایش قیمت‌ها از پایان سال خود را نشان می‌دهد، اما در مقابل دولتی‌ها همچنان از تثبیت قیمت مسکن در آینده بازار سخن می‌گویند.با این وجود، نکته این‌جاست که خانه گران بشود یا نشود، بر اساس آماری که از سوی بانک مرکزی منتشر شده در حال حاضر متقاضیان بازار قدرت خرید چندانی برای خرید مسکن ندارند و سیاست‌های حمایتی دولت نیز تاکنون نتوانسته از بار تعداد بالای متقاضیان مسکن بکاهد.بر اساس روایت فعالان بازار مسکن مراجعه به فایل‌های خرید و فروش ملک نشان می‌دهد که در مناطق مختلف تهران، خانه‌ای با قیمت هر مترمربع 2 میلیون تومان سخت پیدا می‌شود و اگر هم چنین رقمی را بنگاه‌های املاک اعلام کنند، مربوط به بناهای قدیمی است؛ به طوری که اغلب آپارتمان‌های نوساز با قیمت‌هایی بالاتر از هر مترمربع 4 میلیون تومان برای فروش گذاشته می‌شود.
دولت قبل برای جمع شدن افراد در سفرهای استانی پول می داد
به گزارش روزنامه ایران “مرتضی بانک” معاون کل سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: “وقتی دولت نهم (دولت احمدی نژاد)، نهاد ریاست جمهوری را تحویل گرفت، نهاد نزدیک به هزار و 650 نیرو داشت. همین وضعیت یعنی مجموعه نهاد، وقتی که دولت به ما تحویل شد، 3 هزار و 700 نیرو داشت. این منهای نیروهای لیستی است، یعنی نیروهایی که براساس لیست حقوق می‌گرفتند. نه قراردادی داشتند و نه هیچی. ولی هر ماه لیست می‌شدند و حقوق می‌گرفتند.”وی در توضیح افرادی که در دولت قبل، از ریاست جمهوری، لیستی حقوق می گرفتند توضیح داد: “اینها لشکرهای استانی بودند. یعنی در سفرهای استانی به استان‌ها می‌رفتند و زحماتی می‌کشیدند و کمک‌هایی می‌کردند. بالاخره ماشین که می‌خواست برود، باید تعدادی جمع می‌شدند.”بانک ادامه داد: این لیستی‌های استانی منهای کسانی هستند که لیستی حقوق می‌گرفتند، بدون اینکه جایی قرارداد داشته باشند.
شکار سگ‌های هار (عکس)
تعدادی از سگ‌های مبتلا به بیماری هاری در شهر رشت توسط شهرداری رشت شکار و معدوم شدند.
افاضلی مجرم شناخته شد
به گزارش فارس محمد محمدزاده رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در مورد برگزاری جلسه رسیدگی به پرونده کتک‌کاری مربی سابق تیم امید فوتبال ایران با یک کارمند زن در فدراسیون فوتبال گفت: امروز این جلسه تشکیل شد و ما از طرفین خواستیم که اظهارات خود را به طور کتبی به ما ارائه کنند.وی ادامه داد: در پایان جلسه امروز، دیوان تحقیقات کمیته اخلاق به این نتیجه رسید که هومن افاضلی مجرم است و پرونده  افاضلی برای صدور کیفرخواست به دیوان حکمیت کمیته اخلاق  ارسال شد.
“عیّاش” داعش را بشناسید+عکس
به گزارش مشرق، “محمود عبداللطیف” که استرالیایی الاصل است، در ملبورن زندگی اش را به بطالت و هرزگی می گذراند و وقت خود را در کلوب های شبانه ملبورن و شب نشینی و زن بارگی و گاهی حضور در استادیوم ها تلف می کرد. عبداللطیف سرانجام ترجیح داد مسیر زندگی خود را عوض کند و به داعش بپیوندد تا از این پس به جای خوشگذرانی در کلوب های ملبورن، در سوریه در پی “جهاد نکاح” باشد. او پس از کمی تلاش، توانست یکی از دوستان خود در کلوب های شبانه ملبورن به نام “زهره دومان” را به ازدواج با خود قانع کند و از این زن 21 ساله که در آموزشکدۀ آسیک به تحصیل مشغول بود، درخواست کرد به سوریه بیابد و با او ازدواج کند.زهره دومان، قانع شد که با “عیّاش داعش” ازدواج کند، بنابراین به شهر رقه در سوریه رفت و فیلمی بر روی یوتیوب منتشر کرد و در آن، گذرنامه خود را آتش زد و به این صورت، تاکید کرد که دیگر به کشور خود باز نمی گردد.وی سپس با اعلام این که مهریه اش یک تفنگ تمام اتوماتیک است، از ازدواج با عیاش داعش خبر داد و خاطر نشان کرد که معمولا هفته ها در خانه اش در رقه می ماند به امید آن که پس از چند هفته، شوهرش از جنگ برگردد و کنار او باشد.عبداللطیف، یکی از خویشاوندان “هانی طاها” است. هانی طاها، به اتهام دست داشتن در عملیات ناکام منفجر کردن یکی از اماکن مهم شهر ملبورن، بازداشت شده بود. عامل اصلی این عملیات، تروریستی به نام عبدالناصر بن بریکه بود و دادگاه هانی طاها را تبرئه کرد.عبداللطیف، یک ماه پیش پس از منتشر کردن عکس کودکانی که تفنگ به دست داشتند، به عنوان یک داعشی استرالیایی در رسانه های این کشور معروف شد.

ممنوعیت کشت برنج در ۱۴ استان کشور
به گزارش مهر، جمیل علیزاده شایق با بیان اینکه مدت زمانی نگذشته از آن روزی که همه فریاد برآوردند، واردات بیش از دو میلیون تن برنج در سال ۹۲، تولیدکنندگان را به شدت متضرر کرد، اظهار داشت: براساس آمار وزارت جهادکشاورزی، تولید برنج داخلی در سال حدود ۲ میلیون تن است در حالی که جمع آمار استان‌های برنج خیز عددی بیش از این میزان را نشان می‌دهد.وی افزود: براساس اعلام این وزارت‌خانه، میزان نیاز براساس مصرف سرانه ۴۰ کیلوگرم ( که یقینا کمتر از این است) به طور کلی ۳ میلیون تن است؛ بنابراین با توجه به اینکه ۱ میلیون تن از واردات سال گذشته مازاد بر نیاز بود در کنار ۲ میلیون تن تولید سال ۹۳ نیاز کشور را طی سال‌جاری تامین می‌کرد.دبیر انجمن برنج اضافه کرد: ولی با نهایت تعجب و البته تاسف، آمار رسمی گمرک نشان داد میزان واردات ۹ ماهه سال ۹۳، رقمی حدود یک میلیون تن است و با کمی محاسبه ریاضی کلاس سوم دبستان می‌شود وجود یک میلیون تن مازاد را حس کرد.شایق تصریح کرد: البته این به شرط آن است که در سه ماهه چهارم سال، برنجی وارد کشور نشود. از سوی دیگر، در تیرماه امسال اعلام شد از ابتدای مردادماه و برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی، تعرفه واردات از ۲۴ به ۴۰ درصد افزایش یافته است.وی ادامه داد: حالا می‌خوانیم و می‌شنویم که براساس مصوبه ۱۶/ ۹/ ۹۳ هیئت دولت، حقوق وارداتی (مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی) که قبل از تاریخ ۹۳/۵/۱ برای آنها پروانه ورود گمرکی صادر شده و تا تاریخ ۹۳/۵/۳۱  از گمرک ترخیص شده است، ۲۲ درصد تعیین می‌شود.شایق تصریح کرد: راستی چرا وزارت جهاد کشاوزی که مسئول حمایت از تولیدکنندگان داخلی است، به جای سکوت در برابر این همه تسهیلات فراهم شده برای واردات برنج، بخشنامه صادر می‌کند که در ۱۴ استان کشور( از مجموع ۱۶ استان برنج‌خیز) کشت برنج ممنوع است و با خاطی برخورد می‌شود؟
ماجرای عرضه گوشت‌های ارزان قیمت چیست؟
به گزارش ایسنا مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: در برخی نقاط شهر کرمانشاه گوشت هایی عمدتا به صورت چرخ شده و با قیمت ارزان به فروش می‌رسد که از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارند.وی تنها مشکل این گوشت‌ها را مخلوط شدن آنها با موادی مانند سنگدان مرغ دانست و یادآوری کرد: ما بهداشت این گوشت ها را بررسی می‌کنیم و از این نظر مشکلی ندارند، اما چون با مواد دیگری مخلوط و به فروش می‌رسند، فروش آنها با نام گوشت تقلب محسوب می‌شود.مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه معتقد است: استفاده از گوشت‌هایی که با سنگدان مرغ مخلوط شده حتی در رستوارن‌ها نیز رخ می‌دهد و ممکن است کباب کوبیده‌ای که به مردم داده می‌شود، گوشت خالص نباشد.به گفته پرور، اگر این گوشت‌های ارزان حاصل مخلوط شدن سنگدان مرغ و گوشت باشند، باید قیمت واقعی آنها پایین تر از چیزی باشد که هم اکنون به فروش می‌رسد و از همین رو برخورد با این تقلب و گرانفروشی در حوزه دستگاه‌های نظارتی از جمله تعزیرات حکومتی و بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت است.مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه عنوان کرد: جایی که موضوع بهداشت فرآورده‌های گوشتی در میان باشد دامپزشکی حضور دارد و ما موارد متعددی نیز از برخورد با مراکز عرضه گوشت‌های غیربهداشتی داشته ایم و تعدادی از واحدهای متخلف نیز پلمب شده‌اند.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=134713
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مرضیه گفت:

    عجبا.آیمل هاره کاریشو نیارن.هم زورشو و سگل ایرسه. !

دیدگاه شما