یکشنبه 14 دی 1393 - 18:34

سازمان مدیریت به بهارستان بازگشت

درپی مصوبه دولت برای احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین صدور حکم ریاست این سازمان برای محمدباقر نوبخت، تابلوی معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور از ساختمان این سازمان برداشته شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از تسنیم، طی ماه های اخیر دولت در مصوبه ای دستور احیای مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را صادر کرد و بعد از آن در روزهای اخیر خبر آمد که رئیس جمهور طی حکمی محمدباقر نوبخت را به ریاست این سازمان منصوب کرده است.

با تغییر عنوان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی روزهای اخیر تغییراتی هم در چهره ساختمان این سازمان در میدان بهارستان رخ داد و رسماً بهارستانی ها با معاونت برنامه ریزی خداحافظی کرده و بار دیگر میزبان سازمان مدیریت شدند.

سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ادغام دو سازمان به عناوین، سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سازمان برنامه و بودجه مطابق مصوبه 16 اسفند 1378 شورای عالی اداری تأسیس و در 17 تیر 1379 نمودار تشکیلاتی آن تصویب و به اجرا در آمد. پس از انحلال این سازمان در سال 1386 به دستور احمدی نژاد٬ معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی تاسیس و بخشی از وظایف آن را به عهده گرفت.

از آنجایی که انحلال سازمان مدیریت انتقادات بسیاری به همراه داشت و در روزهای داغ انتخابات 92 یکی از شعارهای اصلی نامزدهای ریاست جمهوری نیز حول همین موضوع بود حسن روحانی در برنامه های انتخاباتی خود تأکید داشت که “احیای سازمان مدیریت وبرنامه ریزی جزو برنامه های من و از تصمیمات هفته اول دولت تدبیر و امید است که باید عمل شود حتی معتقدم رئیس این سازمان باید معاون اول رئیس جمهور باشد تا با قدرت عقب ماندگی ها را جبران کند و کار را به پیش ببرد”.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=134673
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت به دكتر روحاني .خيلي خوب كاري بود

دیدگاه شما