یکشنبه 14 دی 1393 - 18:14

اخطار جالب پلیس به کاربران آنلاین +عکس

به گزارش بویرنیوز، مجله نشنال ریویو طی یادداشتی به اخطاری اشاره کرد که پلیس اسکاتلند از طریق اکانت توییتر خود منتشر کرده بود:

اخطار جالب پلیس اسکاتلند به کاربران آنلاین +عکس
«لطفا آگاه باشید ما با ادامه روند رصد کامنت‌های شما در شبکه‌های اجتماعی، هر مطلب توهین آمیزی را پیگیری خواهیم کرد».

این مجله در ادامه می‌نویسد، چنین اخطاری توسط پلیس چیزی بیش از تهدید ساده است. اما از طرف دیگر روزنامه ایندیپندنت هم نوشته بود، مطالب منتشره حدود 20 هزار کاربر آنلاین در سراسر بریتانیا در طول 3 سال گذشته تحت نظارت پلیس بوده‌اند.

بر اساس ارقام به دست آمده توسط لایحه آزادی اطلاعات، روزانه حدود 20 نفر تحت نظارت نیروهای قضایی بودند و تعدادی از آن‌ها زندانی شدند. نشنال ریویو برای مثال به یک مورد اشاره می‌کند که کاربری تنها به دلیل آن‌که طی مطلبی نوشته بود «کامرون خون در دستانش دارد» بازداشت شد.

هم‌چنین فرد دیگری تنها به دلیل آن‌که به کشتار 6 سربزا انگلیسی در افغانستان را به سخره گرفته بود بازدداشت شد. فرد دیگری نیز به دلیل انتشار مطلبی در توهین به یک بازیکن فوتبال به مدت دو ماه در بازداشت به سر می برد. همه این موارد نشان می‌دهد، نیروهای امنیتی و قضایی بریتانیا، فعالیت‌های کاربران آنلاین را تحت نظر دارند.

در ادامه این یادداشت می‌خوانیم، یک ستون نویس هم به دلیل ناراضی بودن از وضعیت اینترنت تحت نظارت پلیس بوده و کلیه فعالیت‌هایش بررسی می‌شود.

«روزگاری بود که دولت بریتانیا قصد داشت ازادی رابه سراسر جهان صادر کند اما اکنون محرز شده است که خودش جلوی آزادی را می‌گیرد».

نشنال ریویو در انتها می نویسد، یک حرکت ناپسند پلیس اسکاتلند که البته بدترین آن نیست راه اندازی اعتراض آنلاین در اعتراض به بازداشت «کتی هاپکینز» بود که حدود 22 هزار امضای آنلاین جمع ‌آوری شد. این در حالیست که هم چنان 77 مورد قتل حل نشده در میان پرونده‌های پلیس اسکاتلند موجود است.

منبع: فارس
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=134659
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما