چهارشنبه 10 دی 1393 - 19:22

معجزه مخلوط سیر و عسل در بدن

به گزارش بویرنیوز به نقل از مهر، آزاده آذر پيرا با اشاره به مستعد بودن بدن در ماه های سرد سال برای سرماخوردگی و ابتلا به عفونت‌ها، افزود: محتوای بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در سیر آن را به یک تقویت‌کننده سیستم ایمنی تبدیل کرده است.

 

وي اظهار كرد: این تاثیر فقط با خوردن روزانه 2 تا 3 حبه سیر ایجاد خواهد شد.

 

آذر پيرا تصريح كرد: افرادی كه به علت بوی سير تمايلي به مصرف آن ندارند مي توانند سیر را به صورت پودر، چای جوشانده سیر و مخلوط سیر و عسل یا سیر و زنجبیل برای بهتر کردن مزه آن استفاده ‌کنند.

 

وی، یکی از درمان‌های خانگی تبخال را چکاندن آب سیر بر روی تبخال بيان كرد و افزود: این تأثیر سیر به دلیل ترکیبات ضد التهابی است که به میزان بالا در سیر وجود دارد و باعث کاهش درد و ورم می‌شود.

 

این كارشناس مواد غذایی يادآورشد: بسياري از مطالعات نیز نشان مي‌دهد که مکمل یاری سیر نقش موثری در تسریع بهبود زخم‌ها بعد از جراحی‌ها داشته است.

 

آذر پيرا افزود:سیر یک غذای عالی برای تقویت سیستم ایمنی است که در مقابل سرماخوردگی، آبریزش بینی، سرفه و عطسه به پا می‌خیزد.

 

وی یکی از روش‌های سنتی درمان سرماخوردگی را مصرف سیر مخلوط شده با عسل در روزهای اول بیماری عنوان كرد و گفت: استفاده از اين تركيب قابل‌ قبول‌ تر از آمپول‌ و تزریقات در دوران سرماخوردگي است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=134182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما