چهارشنبه 10 دی 1393 - 19:19

ورزش پیش از غذا «تندرستی» و پس از آن عامل «بیماریست»

به گزارش بویرنیوز، در طب سنتی ورزش کردن آدابی دارد، به گفته حکیم محمد زکریای رازی بهتر است، ورزش پیش از غذا باشد و هر فرد بر حسب نیروی خود ورزش کند و قبل از بروز خستگی و سنگینی بدن ورزش را قطع کند.

ورزش کردن قبل از غذا موجب می‌شود که حرارت غریزی افزایش پیدا کند چنانچه اگر بعد از ورزش اشتها افزایش پیدا می‌کند و موجب شادابی و چالاکی افراد می‌شود.

بهتر است کسى که ورزش سنگین مى‌کند آن را آهسته آغاز کند، و یک باره ماهیچه‌ها را با ورزش سنگین روبه رو نکند. چنانچه شکم او سنگین و آویزان باشد آن را با دستمال پهن یا (شکم بند امروزی) محکم ببندد و از حرکت‌هاى دراز مدت پس از غذا خوردن پرهیز کند. به همان اندازه که ورزش پیش از غذا نگهبان تندرستى و پس از غذا آن بیمارى زا است.

خواب و فواید آن:

بهترین زمان خوابیدن زمانی است که غذا از دهانه معده عبور کرده باشد و شخص احساس سبکی کند چنین حالتی موجب می‌شود فرد کمتر دچار نفخ و ناراحتی‌های گوارشی شود.

پهلو به پهلو شدن در خواب نفخ و بیماری‌های معده بروز می‌دهد

برای اینکه غذا زودتر از دهانه معده عبور کند پیاده روی سبک مفید است، البته بهتر است از تقلا کردن بسیار و پهلو به پهلو شدن در خواب پرهیز کند چرا که عملکرد دستگاه گوارش را کند کرده و نفخ و بیماری‌های دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد.

بهتر است هنگام خواب از بالش بلند استفاده شود به ویژه اگر غذا از دهانه معده پایین نرفته باشد. از فواید خواب می‌توان به شادابی، هوشیاری و افزایش اشتها اشاره کرد. همچنین هضم را بهبود می‌بخشد.

زیاده روى در خواب به ویژه کسانى که چاق هستند موجب شل شدن عضلات می‌شود همچنین مزاج افراد را به سمنت سردی سوق می‌دهد.

بیدارى بسیار، حرارت را در بدن افزایش می‌دهد و لطافت پوست را از بین می‌برد و بدن را به سمت خشکی می‌کشاند و افراد را لاغر می‌کند همچنین بیداری بسیار زیاد سست کننده و کند کننده است./تسنیم

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=134178
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما