پنجشنبه 4 دی 1393 - 10:26

جمله زن ایرانی، یکی از ۱۰ جمله برتر جهان شد

– آنچه بانوی طلایی پارالمپیک ایران در سازمان ملل گفت، به عنوان یکی از ۱۰ جمله برتر جهان انتخاب شد.

– آنچه بانوی طلایی پارالمپیک ایران در سازمان ملل گفت، به عنوان یکی از ۱۰ جمله برتر جهان انتخاب شد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از عصر ایران، سایت کمیته ملی پارالمپیک – جمله‌ زهرا نعمتی، بانوی کماندار معلول ایرانی، «هرگز تسلیم معلولیت خود نشوید» و «معتقدم در تمام دنیا ورزش یکی از بهترین روش‌های توانمندسازی معلولین است» به عنوان یکی از 10 جمله انگیزه‌دهنده برتر سال 2014 از سوی کمیته بین‌المللی پارالمپیک انتخاب شد.

a403a2e44f0740cf915c507a0ccf9834

یکی از بزرگترین رویدادهای سال 2014، حضور زهرا نعمتی در سازمان ملل و مخاطب قرار دادن پنل این سازمان به عنوان یک زن کماندارمعلول ایرانی است، پنلی که به ورزش برای توسعه و توانمندسازی معلولین از طریق ورزش، مربوط است.

زهرا نعمتی که در بازی‌های پارالمپیک لندن به دلیل کسب اولین نشان طلای یک بانوی ایرانی از رقابت‌هایی در سطح المپیک و پارالمپیک، تاریخ‌ساز شد، در سازمان ملل از برداشتن موانعی سخن گفت که از طریق ورزش امکان‌پذیر است و از افراد دارای معلولیت خواست تا اهدافشان را در زندگی رها نکنند.

او در بخشی از صبحت‌هایش گفت که معتقد است ورزش از بهترین راه‌های توانمندسازی افراد دارای معلولیت در سطح جهان است و امید دارد تا سال 2030 همه معلولین دارای شغلی مناسب و امنیت باشند.

نعمتی آرزو کرده است که همه شهرهای جهان برای معلولین مناسب‌سازی شوند و از اینکه تعدادی از افراد دارای معلولیت خودشان را به خاطر معلولیت در خانه حبس کرده و منزوی شده‌اند، ابراز تأسف کرد و گفت که معتقد است در زندگی تنها یک شانس به ما داده شده و باید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

او در پایان گفت: برای تمام افراد دارای معلولیت جهان یک پیام دارم: هرگز تسلیم معلولیت نشوید!

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133424
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. آریوبرزن بویراحمدی گفت:

    درود بر بانوان ایران

دیدگاه شما