پنجشنبه 4 دی 1393 - 10:21

کارمندان کهگیلویه و بویراحمد همه دستورات را اجرا نکنند!

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری گفت: کارمندان دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای همه اوامر و احکام اداری مقامات مافوق نیستند.

مجید محنایی، با بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس ماده 96 قانون مدیریت خدمات کشوری کارمندان دستگاههای اجرایی مکلف هستند در حدود قوانین و مقررات، احکام و اوامر مقام مافوق خود در امور اداری را اطاعت نمایند .

وی، افزود: با این حال اگر کارمندی حکم یا امر مقام مافوق خود را بر خلاف قوانین و مقررات اداری تشخیص دهد مکلف است مغایرت دستور با قوانین و مقررات را کتبا به مقام مافوق اطلاع دهد و در صورتی که بعد از این اطلاع مقام مافوق اجرای دستور خود را کتبا تأیید کرد، کارمند مکلف به اجرای دستور خواهد بود و از این حیث مسوولیتی متوجه وی نبوده و پاسخگویی با مقام دستور دهنده است.

محنایی، با بیان اینکه بعضا در برخی موارد پیش می آید که دستور خلافی از سوی مدیر به کارمند ارجاع می شود و کارمند به لحاظ عدم آگاهی به قانون یا ترس از مقام مافوق و… آن دستور را اجرا می کند، افزود: در صورتی که فرآیند مذکور، در اجرای احکام مغایر با قانون طی نشود، در صورت پیگیری موضوع از سوی هیأت تخلفات اداری، دادگاه، نهادهای بازرسی، نظارتی و … علاوه بر مقام مافوق کارمند نیز در تخلف صورت گرفته دخیل است.

وی، اظهار داشت:در این صورت مدیر می تواند ادعا کند به همه ابعاد و جزئیات کار دستگاه مسلط نیست و وظیفه کارمند بوده است به عنوان مشاور، معاون، کارشناس مسئول، کارشناس و … مغایرت دستور را با قوانین ومقررات اداری به اطلاع برساند.

محنایی، متذکر شد: این موضوع همانند ماده 91 قانون محاسبات عمومی راجع به امور مالی است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133422
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    مطمئنا اینطور گفته نشده وبعید بنظر میرسد این سخن یک مسئول باشدچون این نوع رفتارها در ادارات باعث هرج ومرج وازهم گسیختگی سازمانها وکاهش راندمان کاری وبی انگیزه شدن کارکنان میشود

دیدگاه شما