چهارشنبه 3 دی 1393 - 19:01

معرفی برخی از مدیران دانشگاه آزاد به قوه قضائیه

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از معرفی برخی از مدیران دانشگاه آزاد به قوه قضائیه خبر داد.

خبرگزاری فارس: معرفی برخی از مدیران دانشگاه آزاد به قوه قضائیه/وزیر علوم در حال بررسی گزینه‌ها برای ریاست دانشگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عباس مقتدایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست هم‌اندیشی خود با مسئولان رسانه‌ای این استان، اظهار کرد: من خود را قبل از هرچیز دیگری از اهالی رسانه می‌دانم.

وی با بیان مختصری از سابقه کاری و فعالیتی خود در امر رسانه و مدیر مسئولی نشریات متعدد و اجرای برنامه‌‌ای در صدا و سیمای استان تحت عنوان بازتاب، افزود: من اهل رسانه بوده‌ام و همواره خود را جزو خانواده زحمتکش، تلاشگر و حق‌جوی اصحاب رسانه استان اصفهان می‌دانم و اهالی خبر و رسانه را بهترین مشاوران خود در انجام وظیفه و خدمت‌رسانی به مردم می‌دانم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به همت پیگیری برخی از نمایندگان مجلس، برای نخستین‌بار در مجلس شاهد تشکیل فراکسیون فرهنگ، هنر و رسانه به ریاست بیژن نوباوه نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رئیسی بنده هستیم.

* خبرنگاران اصفهان تابلویی از خدمت‌رسانی را در عین قناعت به تصویر کشیده‌اند

این مسئول، تشکیل فراکسیون رسانه در مجلس را فرصت مغتنمی برای اصحاب رسانه دانست و متذکر شد: در این راستا باید از این فرصت نهایت استفاده را کرد و در راستای حل مشکلات اصحاب رسانه در کشور گام برداشت.

مقتدایی با اشاره به تلاش‌های وافر قشر خبرنگاران، تصریح کرد: خبرنگاران اصفهانی با وجود کمبود امکانات بیشترین حد از تلاش، ازخودگذشتگی و جلوه خدمت‌رسانی را به منصه ظهور گذاشته‌اند و تابلویی از خدمت‌رسانی را در عین قناعت و فارغ از مسائل مادی به تصویر کشیده‌اند.

* فضای رسانه‌ای استان نیازمند نگاه پرمهر و توجه و بدون توقع مدیران است

وی بیان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای اصفهان با وجود کار پراهمیت و تأثیرگذاری که دارند، مورد حمایت لازم و وافی قرار نگرفته‌اند، همه ما در برابر این بی‌دقتی که در طول زمان رقم خورده است، مقصریم.

نایب رئیس فراکسیون هنر، فرهنگ و رسانه مجلس تشریح کرد: داشتن توقع برخی از مدیران از اصحاب رسانه به عنوان اهالی «بله قربان‌گو» یک اشتباه و غلط است، مدیران باید بدانند که وظیفه اصلی رسانه‌ها و اصحاب رسانه، پیگیری مطالبات مردم و آگاهی‌بخشی به مردم است.

وی افزود: نیروی انسانی فعال در بخش رسانه‌ای اصفهان، نیازمند توجه حداکثری است، در حالی که در شرایط موجود در پاره‌ای از مسائل و موارد، توجه حداقلی صورت گرفته است.

مقتدایی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر تعیین و تکلیف وضعیت رئیس دانشگاه اصفهان و متناسب نبودن بودجه پژوهشی دانشگاه‌ها با سند 20 ساله، اظهار کرد: کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس در آخرین جلسه‌ای که با حضور وزیر علوم پیرامون پیگیری مطالبات مردم برگزار کرد، درخواست تسریع در تعیین تکلیف سرپرستان دانشگاه‌های کشور و به ویژه دانشگاه اصفهان بود.

* تأخیر در معرفی رؤسای دانشگاه‌ها به ضرر فضای علمی است

وی ادامه داد: در این جلسه، بر سرعت‌بخشی نسبت به تعیین وضعیت سرپرستان دانشگاه‌ها و به ویژه دانشگاه اصفهان و معرفی رؤسای دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم تأکید و سفارش شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شنیده‌ها حاکی از آن است که بررسی آخرین گزینه‌های رؤسای دانشگاه‌ها از سوی وزیر علوم برای معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی در حال انجام است.

وی یادآور شد: مجموعه نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش و تحقیقات معتقدیم که عدم معرفی رؤسای دانشگاه‌ها در نهایت به ضرر جامعه دانشگاهی و فضای علمی کشور است و معرفی رؤسایی برای دانشگاه‌های مادر همچون دانشگاه اصفهان را مهم‌ترین اولویت وزیر علوم می‌دانیم.

مقتدایی در ادامه به بحث موضوع تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد و جدیت کمیسیون درباره این امر اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با رئیس دانشگاه آزاد کشور برگزار شده که در سایه آن چارت تشکیلاتی این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

این مسئول در پایان توضیح داد: در زمینه تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد توسط مجلس، برخی از مدیران دانشگاه آزاد به قوه قضائیه معرفی می‌شوند و رئیس سابق دانشگاه آزاد در نتیجه گزارش تحقیق و تفحص مجلس در قوه قضائیه باید پاسخگوی عملکردهای مدیریتی خود باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133384
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما