سه شنبه 2 دی 1393 - 22:35

ثمره بازدید دو روزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پروژه های راه و شهرسازی چه بود؟ (+تصاویر)

خادمی در بازدید از محور دشتروم با ابراز خرسندی از پیشرفت 88 درصدی این محور ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال 10 کیلومتر از این مسیر به بهره برداری برسد.

گروه اقتصادی – دو روز پیاپی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون عمرانی و مسئولان راه و شهرسازی از پروژه های این سازمان در حوزه های راهسازی از جمله پروژه یاسوج به سمیرم، یاسوج به دشتروم و بابامیدان و یاسوج به شیراز و مسکن مهر شهر یاسوج در مناطق سروک، بلکو، شهرک ولایت و میدان جهاد بازدید کرد تا روند پیشرفت این پروژه ها شتاب گیرد.

به گزارش «بویر نیوز»، در این سلسله بازدیدها اتفاقاتی رخ داد که نشان از آگاهی مسئولان و مدیران از مشکلات این حوزه بود که در ادامه آمده است:

 

خادمی: مردم برای حل مشکلات مسکن مهر همکاری کنند

در بازدید از مسکن مهر در شهر یاسوج که توسط استاندار، نماینده بویراحمد و دنا و مسئولان راه و شهرسازی صورت گرفت با ارئه گزارش کاری از سوی مدیرکل راه و شهرسازی بر حل مشکل مسکن مهر تاکید شد.

2

سید موسی خادمی در بازدید از سایت های مسکن مهر یاسوج به مشکلات ناشی از مکان یابی درست، بکاربردن مصالح غیراستاندار و رعایت نشدن اصول فنی در این طرحها در گذشته اشاره کرد و افزود: با وجود همه این مشکلات، خروج از رکود و تعطیلی طرحهای مسکن مهر از سوی مسوولان اجرایی استان و راه وشهرسازی دنبال خواهد شد.

وی با انتقاد از وضعیت نامناسب روند اجرای این طرحها در گذشته و رکود کنونی آن، برلزوم تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان واحدهای مسکن مهر در شش سایت مسکن مهر شهرستان بویراحمد با پیمانکار و مسوولان راه و شهرسازی تاکید کرد .

استاندار کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: نباید پروژه های مسکن مهر نیمه کاره رها شوند بلکه مشکل مردم سرمایه گذار و متقاضی مشکل باید سریعتر حل شود،گفت: راه وشهرسازی باید در نشستی با پیمانکار مسکن مهر مشکلات این طرحها بررسی و برای از سرگیری ساخت این طرحها با ارایه راهکار چاره اندیشی کند.

وی اظهارکرد: از یک هزار و ۵۶۳ واحد مسکن مهر شهرستان بویراحمد، ۷۰۰ واحد واگذار و سایر آن بالای ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

خادمی به مشکلات محوطه سازی و توسعه زیرساخت های این طرحها اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردمی سایت های مسکن مهر برای برگزاری نشست با پیمانکار و مسوولان راه و شهرسازی تلاش و پیگیری جدی تری انجام دهند و با پیمانکاران خاطی طبق قانون برخورد قاطع شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر رفع مشکلات مسکن مهر افزود: برای شتاب بخشی به مسکن مهر و رفع معضلات آن مردم باید همکاری کنند.

 

زارعی: برای رسیدن مردم به مسکن مهر در کنار آنها هستیم

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس نیز طی این بازدید گفت: پروژه‌های زخمی و بی‌کیفیت مسکن مهر ناشی از عدم نظارت‌هاست.

1
غلام‌محمد زارعی در بازدید از مسکن مهر یاسوج اظهار کرد: مسکن مهر در حوزه دولت تعریف می‌شود و دولت هم در گذشته برحسب یک نیاز مسکن مهر را برای مردم تدارک دید.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: به دلایلی مدیریت درستی روی آن صورت نگرفته و امروز شرایط ویژه‌ای به دلیل عدم مدیریت‌های درست با این بخش داریم.

زارعی بیان داشت: نباید کار را رها کنیم که رها کردن کار نادیده گرفتن حقوق خیلی از آدم‌هایی است که از نظر معیشت در سطح پایینی هستند.

وی افزود: کسانی که برای مسکن مهر ثبت‌نام کردند فاقد مسکن و سرپناه بودند و فکر می‌کردند با هزینه کم شاهد سرپناهی باشند که اکنون ما باید به کمک آن‌ها بیاییم.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس تصریح کرد: همه مشکلات مسکن مهر اعتباری نیست بلکه برخی فنی و مدیریتی است و در این بخش تعدادی از پیمانکاران در گذشته تعهداتی داشتند و ضعف‌هایی وجود داشته و برابر تعهدات باید ضعف‌ها را برطرف کنند که دولت باید به جد ورود پیدا کرده و مشکل را برطرف کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تشریح کرد: بخشی از کار را می‌توان با نزدیک کردن دیدگاه‌های دولت، پیمانکاران و مالکین به دیدگاه وسطی رساند و سفره مشکلات را جمع کرد.

این مسئول بیان کرد: یک بخش عمده مشکل به اعتبارات برمی‌گردد که دولت در این فکر است بساط مشکلات مسکن مهر را جمع کند و در سطح کشور این موضوع به اتمام برسد و مجلس هم در حال رایزنی با دولت برای رفع این مشکل است.

زارعی عنوان کرد: در نشستی که نمایندگان با وزیر و رئیس‌جمهور داشتند قرار بر کمک مجلس دولت شد تا مسکن مهر به عنوان معضل زمین مانده این‌گونه باقی نماند.

وی در پایان متذکر شد: توصیه من این است که اگر در حوزه نظارت وظیفه نظارتی خود را درست انجام دهیم بخشی از این مشکلات وجود نخواهد داشت و طبیعی است پیمانکاران هم چون افزایش مصالح را داشته‌اند راهکار میانه انتخاب کرده و کار را زخمی و نیمه‌تمام و با شرایط غیر فنی انجام داده‌اند و امروز شاهد شرایطی هستیم که مردم مشکلات را متحمل می‌شوند.

رد هجمه های وارد به راه وشهرسازی از سوی استاندار و تقدیر از جهانگیری

استاندار در کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از پروژه های راهسازی که با حضور جهانگیری انجام گرفت، گفت: کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است اما در گذشته شاهد نوعی بی‌برنامگی در اجرای برنامه‌های راهسازی استان بودیم که امید است دیگر شاهد چنین موضوعی نباشیم.

  3

سید موسی خادمی ادامه داد: سعی ما بر این است که مشکلات پیمانکاران را برطرف کرده تا بتوانند بهتر و سریع‌تر کارها را پیش برده و پروژه‌ها را تکمیل کنند.

سید موسی خادمی با بیان این که مهم‌ترین اولویت عمرانی در استان به حوزه راه‌ها برمی‌گردد، اظهار کرد: اگر این پروژه‌ها به نتیجه برسند در آینده استان از بن‌بست خارج می‌شود کما اینکه اکنون نیز کارهای خوبی شده و استان دیگر به مانند گذشته در بن‌بست کامل قرار ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با بیان اینکه در اکثر پروژه‌های راه‌سازی استان از نظر مالی دچار مشکل هستیم ابراز امیدواری کرد که در اعتبارات سال آینده و با عزمی که مسئولان و نمایندگان دارند این مشکلات برطرف شده و اعتبارات مورد دلخواه به پروژه‌ها تخصیص یابد.

استاندار با دقت نظر از نقاط حساس و چند پل بازدید کرد و بصورت تلویحی با رد برخی هجمه ها از اقدامات مسئولان راه و شهرسازی تقدیر و تشکر کرد.

خادمی در بازدید از محور دشتروم با ابراز خرسندی از پیشرفت 88 درصدی این محور ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال 10 کیلومتر از این مسیر به بهره برداری برسد.

 

به گزارش «بویر نیوز»، نگاه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نماینده بویراحمد و دنا و مدیرکل راه و شهرسازی برای به ثمره رسیدن پروژه های عمرانی در مرکز استان و شهرستان بویراحمد نویدبخش رشد و توسعه در این حوزه است که امید است این روند با همین دقت نظر ادامه یابد و مرکز استان شایسته آنچه که هست، شود.

اما آنچه نباید از آن غافل شد اینکه مشکلات گذشته سد راه این پروژه ها شده است و امید است حال که مسئولان از مشکلات و معضلات این حوزه بخوبی آگاهی دارند در جهت رفع موانع برای رسیدن به توسعه و پیشرفت اقدامات لازم را با همین جدیت ادامه یابد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133227
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. متخصص گفت:

    مطمئن باشيد تا زماني كه مدير كل راه با مهرباني با پيمانكار ها برخورد ميكنه وضعيت همين طور ميماند براي  مثال پيمانكار جاده شيراز هيچ طلبي ندارد و شامل خلع يد ميباشد ولي …… فكر ميكنيد اگر مدير طبق قانون برخورد ميكرد الان مردم از اين جاده استفاده نميكردن 

  2. ناشناس گفت:

    وقتی پیمانهای مسکن مهر را اقایان به هرکسی شامل کله پز – بنگاه دار- راننده توی خط – نکهبان دم درب دادند و پولهای بی زبون را هم بهشون دادند باید فکر این روزها را هم می کردند

  3. و گفت:

    مسکن مهر جمعه بازار یا همان میدان جهاد یاسوج را دریابید که بجای پیمانکاری که اضافه بر مطالبه اش گرفته حالا از مردم می گیرند حق الناس را پیگیری کنید سایت محترم

  4. دوستدار توسعه استان گفت:

    اگر قوم وخویشی وهم شهری بازی در انتصاب مسئولان استان از میان برود خیلی از مشکلات حل خواهد شد

  5. دلسوز گفت:

    اگر بودجه عمرانی استان درسال جاری دوبرابر شده پس 10 کیلومتر جاده دلیرچ از توابع بخش مارگون که چند سال است زیر سازی شده چرا اسفالت نمی شود منتتظر جواب مسئولین اداره راه ومسکن وشهرسازی می باشیم

  6. بی خانمان گفت:

    تورا به خدا اگر زورتون به پیمانکار مسکن مهر خمعه بازار نمی رسد ظاهرا” اقای کیانی است به مردم راست بگید تا ماتکلیف خودمونو بدونیم چطور مسکن سپاه کنار مسکن مهر جمعه بازار تموم شد با زیر بنای مفید وهرکسی تو خونه اش نشسته چون اونا صاحب دارند بقیه چکار کنند

  7. ناشناس گفت:

    پیمانکار ساحلی سه ساله کارشو با پول شخصی ساخته تخویل ذاذه ولی طلبشو نمیدن عاقبت وجدان کاری

دیدگاه شما