دوشنبه 1 دی 1393 - 20:02

اخلال خودسرانه برخی افراد در اجرای پروژه سد تنگ‌سرخ

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عده‌ای به صورت خودسرانه کارگاه سد تنگ سرخ را بستند از اقدام خودسرانه کسانی که داعیه نمایندگی تام‌الاختیار مردم را در این قضیه دارند، خبر داد.

خبرگزاری فارس: اخلال خودسرانه برخی افراد در اجرای پروژه سد تنگ‌سرخ/حق مردم تنگ‌سرخ پایمال شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در حین بازدید از پروژه‌های راهسازی استان به خصوص در محور یاسوج به شیراز از پروژه بزرگ و ملی سد تنگ‌سرخ در این محور نیز بازدید کرد.

به گزارش فارس، در این بازید علی لطفی مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با ابراز تأسف از این که عده‌ای کارگاه مربوط به اجرای عملیات این سد را بسته و تعطیل کرده‌اند، افزود: کارهای خودسرانه موجب کندی در روند اجرای این پروژه بزرگ ملی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بخش معارضات اجتماعی خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به اجرای عملیات این پروژه ملی و حیاتی وارد کرده است و اکنون بیشتر فکر و ذکر مسئولان به جای رایزنی برای اخذ اعتبارات بیشتر چانه‌زنی با معارضین محلی است.

لطفی عنوان کرد: در نشست‌های قبلی که با حضور بومیان منطقه و مسئولان استانی به خصوص فرماندار بویراحمد داشتیم تا اندازه‌ای توافق در خصوص معارضات حاصل شد اما بر خلاف همه توافقات عده‌ای به نام نماینده تام‌الاختیار مردم، با حرکات نادرست اقدام به اخلال در اجرای پروژه و تعطیلی کارگاه می‌کنند.

این مسئول در امور آب تصریح کرد: همه دغدغه مسئولان استانی قبل از ساخت این سد رسیدگی به حق و حقوق مردم است که این کار تنها از راه تعامل و گفت‌وگو برطرف می‌شود اما شاهدیم که برخی اجازه نمی‌دهند این پروژه به سرانجامی برسد.

لطفی با ابراز این سخن که باید به دنبال راه‌حلی اساسی برای رفع مشکلات در خصوص ساخت سد تنگ سرخ باشیم، تصریح کرد: حق و حقوق کشاورزان و باغداران منطقه توسط کارشناسان حقوقی دادگستری مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطمینان می‌دهیم که در این بین حقی از مردم منطقه ضایع نخواهد شد.

به گزارش فارس از یاسوج، سد تنگ سرخ یکی از پروژه‌های مهم برای تأمین آب استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و فارس است که در صورت اجرایی شدن، بخش عمده‌ای از مشکلات آب شرب و کشاورزی دو شهر شیراز و یاسوج را برای مدت‌ها برطرف می‌کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133090
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. RR گفت:

    فقط حق کشاورزان وباغدارها؟پس حقوق پایمال شده مردم یاسوج وروستاهای پایین دست چه می شود.شماها خیال می کنید مردم هیچ نمی فهمند.یاسوج راقربانی شیراز می کنید .به چه علت.دست از این هوچی بازیها بردارید .استان خود به این آب نیاز داردوشیرازیها حقی از این آب ندارند

دیدگاه شما