دوشنبه 1 دی 1393 - 17:49

اعلام ۱۵ رشته دارای اولویت تحول علوم انسانی

به گزارش بویرنیوز:  رئیس شورای تحول علوم انسانی گفت: ۱۵ رشته علوم انسانی از سوی شورا در اولویت قرار گرفته تا تحول علوم انسانی از این رشته‌ها آغاز شود.

غلامعلی حدادعادل پیرامون اقدامات صورت گرفته از سوی شورای تحول علوم انسانی اظهار داشت: 15 رشته علوم انسانی از سوی شورا در اولویت قرار گرفته تا تحول علوم انسانی از این رشته‌ها آغاز شود.

رئیس شورای تحول علوم انسانی تصریح کرد: علوم اجتماعی، روان‌شناسی، علوم اقتصادی، علوم تربیتی، مدیریت، علوم تاریخی، فلسفه دین، معماری و شهرسازی، هنر، فلسفه، فرهنگ و ارتباطات و رسانه، زبان‌های خارجی، حقوق، مطالعات زنان و علوم سیاسی 15 رشته‌ای است که در اولویت تحول قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه تحول در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برنامه ریزی شده است، عنوان کرد: غیر از 15 رشته، کارگروهی نیز پیوند آموزش و پرورش را با رشته‌های علوم انسانی در دانشگاه‌ها دنبال می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: کارگروه‌هایی که در 15 رشته در دست تحول تشکیل شده برنامه‌های تحول یافته خودشان را از حیث آموزشی و درسی تهیه و به شورای تحول عرضه می‌کنند‌؛ پس از نقد و نظارت به تصویب می‌رسد و به وزارت علوم ابلاغ می‌شود.

حدادعادل با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 20 برنامه درسی در شورای تحول علوم انسانی به تصویب رسیده و برنامه‌های دیگری نیز آماده بررسی است، افزود: تألیف کتاب بر اساس سرفصل‌های تعیین شده از دیگر گام‌های شورای تحول علوم انسانی است که ظرف سال‌های آینده کتب جدید با محتوای مناسب با همکاری حوزه و دانشگاه عرضه می‌شود.

به‌گفته وی، تحول علوم انسانی حول 4 محور اسلامی‌سازی، بومی‌سازی، کارآمدی و روزآمدی در شورای تحول علوم انسانی دنبال می‌شود.

*تسنیم
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133068
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    با سلام بهتر است بگذارند این رشته ها سرجایشان بمانند متاسفانه دولتمردان ما ازاول انقلاب دست به هرچی زدند بهتر نشد که بدتر شد برای نمونه آن وقتی که حدادعادل رئیس مجلس بودند مصوبه ای در مجلس مبنی برتثبیت قیمتها به تصویب رسید طبق این مصوبه قرار شد که دیگر هیچوقت قیمتها افزایش پیدا نکند ولی همه ملت شاهد بودند که نه تنها قیمتها تثبیت نشد که سیرصعودی پیداکرد

دیدگاه شما