دوشنبه 1 دی 1393 - 9:19

نقدی بر اظهارات حجت الاسلام بزرگواری

سیدفرزاد رضاتوفیقی

 

بسم الله الرحمن الرحیم

واکنش سراسر توهین حضرتعالی که عنوان نماینده چهار شهرستان را هم یدک می کشید خواندم و به حال خود و همشهریانم تاسف بسیار خوردم ما که موکلان شما هستیم (البته اگر قبول بفرمایید) ، از شما انتظار داریم در حد شان خود ما قلم بزنی و سخن فرسایی نمایید که ” ن والقلم و ما یسطرون”

بازار شایعه، دروغ، تهمت و افترا و ترور شخصیت افراد به دست برخی اصحاب قلم و افراد حقیقی و حقوقی در آستانه انتخابات مجلس، یکی از شگردهای جمع آوری رأی توسط برخی حامیان نامزدهای انتخاباتی است.

چند سالی است، هر چه به رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی نزدیکتر می‌شویم، متأسفانه شاهد انواع بداخلاقی سیاسی و بی تقوایی هستیم. فضای شایعه، تهمت و افترا و ترور شخصیت افراد از سوی برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نسبت به مرحله گذشته، دارای شدت بیشتری است و این شیوه چنان گسترش یافته که به صورت نسبی برخی افراد برای رسیدن به اهداف خود هیچ ترسی از آن ندارند.

متأسفانه در این وادی، برخی قلم به دستان هم گرفتار این مهمان یا خوانده و یا به اصطلاح ناخوانده شدند و برخی از مقالات، چنان آکنده از تهمت و افتراست که مو بر بدن انسان راست می‌شود و احساس نمی‌کنیم در یک جامعه دینی و مسلمان زندگی می‌کنم؟!

آیا اینگونه افراد واقعا گمان می‌کنند در یک جامعه دینی و اسلامی زندگی می‌کنند؟! هدف چیست؟! قاعده بازی‌های سیاسی این‌گونه است یا خیر؟! البته در بازیهای سیاسی حربه‌ها و شگردهای گوناگون هست؛ اما به کارگیری این شگردها توسط برخی از رسانه‌ها و اصحاب قلم، زیبنده جامعه‌ای نیست که ادعای ام‌القری بودن جهان اسلام را یدک می‌کشد.

چرا برای رسیدن به این صندلی دنیوی، برخی افراد حاضرند انواع تهمت، دروغ و شایعه و افترا را به برادران دینی خود نثار کنند؟!

آیا نمی‌دانید نتیجه این همه تهمت و افترا و شایعه پراکنی به جز انداختن تخم نفاق و فتنه در جامعه هیچ پیامدی ندارد؟!

کجای این مسلمانی است که برای رسیدن به برخی اهداف خود، برادر مومن خود را ترور شخصیت کنیم؟! اینکه جهت رسیدن به صندلی‌های داغ نمایندگی مردم و… به انواع تهمت و … غیبت و در نهایت توهین و ترور شخصیت افراد بدون هیچ دلیل و مدرکی بپردازیم، علاوه بر اینکه گناه کبیره‌ای را مرتکب شده‌ایم، روح یک فرد مومن را از خود آزرده خاطر کرده‌ایم و از لحاظ حقوقی و شرعی، مسئول این همه گناه هستیم.

بیایید با جلوی چشم گذاردن نصایح ائمه معصوم (ع) از طرح شعارها و برنامه‌هایی که باعث نفاق در جامعه می‌‌شود، پرهیز کنیم.

امام باقر (ع) می‌فرماید: «از دشمنی بپرهیزید، زیرا فکر را مشغول کرده و مایه نفاق می‌شود». شما سخنان چند وقت پیش مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولین نظام را دقت کنید.

ایشان فرموده‌اند: «سرگرم شدن به منازعات و مشاجرات سیاسی، روی آوردن به رفاه طلبی و زندگی اشرافی، غفلت از روحیه جهادی و ایثار، غفلت از تهاجم فرهنگی دشمن، غفلت از در کمین بودن دشمن، غفلت از نفوذ دشمن در فضای رسانه‌ای کشور و کم توجهی نسبت به حفظ بیت‌المال، از جمله نقاط ضعف هستند».

مصداق‌هایی که مقام رهبری مطرح نمودند، درد امروز جامعه ماست که چنانچه آنها را راهنمای برنامه زندگی قرار ندهیم، هم به خود خیانت کردیم و هم به جامعه و نسل آینده.

ترور شخصیت افراد به بهانه‌های گوناگون، کار ساده‌ای نیست که به راحتی از کنار آن رد شد. افراد دارای آبرو و حرمت هستند؛ بنابراین، بردن آبروی افراد در عین حالی که آنها حاضر نیستند، یک نوع ولنگاری و آنارشیسم در جامعه است.

سیدفرزاد رضاتوفیقی

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133021
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسنت

  2. بی غرض گفت:

    احسنت ودرود برشما/

  3. ناشناس گفت:

    ایشان مرتبا بر علیه هاشمی که تایید شده رهبری است هم حرف میزند یعنی اینکه غیر مستقیم مخالف کار رهبری است و ضد ولایت فقیه

  4. ناشناس گفت:

    درود بر شما آقای رضاتوفيقى مدیر محترم پخش سیمای صدا و سیمای مرکز فارس

  5. محمد گفت:

    از مدیر پخش تلویزیون فارس جناب رضاتوفیقی بسیار ممنونیم که رسا و شیوا بداخلاقی سیاسی را محکوم کرد

  6. علی تقوی گفت:

    درود بر شما آقای رضاتوفيقى مدیر محترم پخش سیمای صدا و سیمای مرکز فارس

  7. واقع بین گفت:

    این که شما با کارشناسی آموزش و پرورش پیش دبستانی با استفاده از سفارش نماینده به صدا سیما رفته اید اما بنده که همکلاس شما بودم وهم اکنون با مدرک کارشناسی ارشد ارتباطات از دانشگاه علامه بیکار هستم را هم تهمت و افترا می نامید. بزرگواری از زیاده خواهان انتقاد می کند. خدا وکیلی کدام یک از افراد نشست شیراز دنبال مطامع دنیوی نمی باشند. حتما با توجه به ارتباط نسبی و سببی که با انها داری در ویلاهایشان هم ازخوان گسترده شان استفاده کردی. جوان هستی سعی کن خود جنابعالی قلم را در مسیر حق بچرخان. بزرگواری در تمام عرصه های انقلاب ثابت کرد که پاسدار حریم ولایت است واز لذات دنیوی بیزار است تنها آپارتمانش را هم هدیه کرد.

    البته ما منکر خدمات موحد نیستیم ولی عده ای فرصت طلب و زیاده خواه دور برش را احاطه کردند. توصیه حقیر به جناب موحد این است که خود را از حلقه این افراد خارج کندوبا اتمام پروژه کنار منزلش وحضور در آن آبرو وحیثیت بدست آورده اش را خرج ترقی و تکامل این افراد فرصت طلب نکند. باور کنید حقیر دلم برای ایشان می سوزد.

  8. علی گفت:

    اقای رضا توفیق خودش باید بداند امتحانپس داده است

  9. ساداتی گفت:

    برادر ” واقع بین” جناب توفیقی نقد دلسوزانه ای کرد و از بد اخلاقی های سیاسی موجود در کشور گفته است . کامل بخوان بعد قضاوت کن

  10. سمیرا گفت:

    چماقت کو چماقت کو برادر جان چماقت کو
    الان وقت این ایت که شعبان بی مخ های این دوران چماق های خود را بیرون آورند

دیدگاه شما