یکشنبه 30 آذر 1393 - 13:51

به بهانه سفر سید حسن خمینی/ استان کهگیلویه و بویراحمد منطقه ممنوعه شد! (+تصاویر)

ناگفته نماند سیدحسن خمینی و همراهانش ضمن دیدار با آیت الله ملک حسینی در امامزاده شاه قاسم(ع) بر سر مرقد مطهر مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی با قرائت فاتحه به این عالم جلیل‌القدر ادای احترام کرد.

گروه سیاسی – یادگار امام دو روز قبل در سفری سرزده به همراه آیت‌الله بجنوردی پدر خانم، فرزندان و خواهرزاده‌های خود به استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

به گزارش «بویر نیوز»، شواهد حاکیست سفر سید حسن خمینی رئیس تولیت آستان امام خمینی(ره) به همراه خانواده تفریحی بوده است و با خودروی شخصی نیز صورت گرفته است، اما خیلی سریعتر از آنچه انتظار می رفت تندروهای استان کهگیلویه و بویراحمد که فعال هم هستند به آن رنگ و بوی سیاسی بخشیدند!

IMG-20141220-WA0000

سفری که ابتدا با انتشار عکسی از فرزند سیدحسن خمینی در یکی از شبکه های اجتماعی رسانه ای شد پس از آن با انتشار تصویری از حضور سیدحسن در بلاد شاپور ادامه یافت و حکایت از این داشت که نوه امام ابتدا وارد شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران شد، سپس به تنگ گنجه ای رفت و از برخی روستاهای شهرستان دنا نیز بازدید کرد و پس از آن نیز به شهرستان دوگنبدان و سد کوثر رفت و در ادامه با بازدید از چشمه بلقیس چرام به شهر تاریخی بلاد شاپور دهدشت سفر کرد تا سیاحتی کامل از استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

ناگفته نماند سیدحسن خمینی و همراهانش ضمن دیدار با آیت الله ملک حسینی در امامزاده شاه قاسم(ع) بر سر مرقد مطهر مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک حسینی با قرائت فاتحه به این عالم جلیل‌القدر ادای احترام کرد.

دلیلی که باعث شد تا سفر سیدحسن خمینی به مذاق برخی خوش نیاید همراهی استاندار و برخی از مدیران با ایشان بود و عده ای دیگر نیز پا را فراتر گذاشته و با مقایسه وی با مرعشی و منتجب نیا سفر ایشان را سیاسی خواندند و حتی از عدم اطلاع رسانی آن انتقاد کردند!

IMG-20141221-WA0002

آنچه باعث شد تا نگارنده این موضوع را بازخوانی کند ذکر چند نکته و رفع برخی از ابهامات برای روشن شدن اذهان عمومی بود:

1 – کسانی که این سفر را محرمانه خوانده اند شاید نمی دانند که سیدحسن خمینی یادگار امام راحل، مسئولیت اجرایی ندارد و از طرفی هم چهره ی مورد داری نیست که آنها باید از جزئیات سفر ایشان مطلع می شدند.

2 –  ذکر مخالفت های گروه اقلیت با سفر محمدرضا خاتمی و همچنین اشاره به حاشیه های سفر مرعشی و منتجب نیا  و حتی فائزه هاشمی و مقایسه این موضوعات با سفر سیدحسن خمینی به قصد تخریب ایشان و جفا به بیت امام (ره) است چرا که وی کسی نیست که نیاز داشته باشد بصورت مخفیانه سفر کند و اصلا چه انتخاباتی در کار است که باید شخصی چون سیدحسن بخواهد خود را برای آن هزینه کند.

3 – با توجه به همراهان سیدحسن خمینی محرز است این سفر سیاسی نبوده و قصد ایشان تفریح در استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد بوده است اما تعجب آورست که عده ای فقط به جهت انتقاد و سیاسی کردن فضا استان را اکنون در شرایط گردشگری نمی دانند؛ حال اینکه کهگیلویه و بویراحمد لقب چهارفصل را با خود یدک می کشد و آوازه پائیز رویایی اش جهانی شده است.

4 – همراهی استاندار و برخی از مدیران با خانواده سیدحسن خمینی موضوعی بود که باعث وجهه رسمی بخشیدن به این سفر شد و انتقاد از عدم همراهی رسانه های با این جمع معقول بنظر می رسید اما اگر اقدام استاندار را در جهت تکریم بیت امام (ره)  و یادگار ایشان قلمداد کنیم نباید به این مساله خرده گرفت.

1961757_10202852360462424_7373023120485330874_o

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132946
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    قرار نیست که هر عملی که سیدحسن انجام میدهد چون نوه امام است نادیده گرفته شود جفا آن است که عملکرد سیدحسن را به امام نسبت میدهیم . امام ، امامی بود که وقتی دید فرزندان سید مصطفی از مسیر مستقیم زاویه پیدا کرد تردش کرد و تا زمانی زنده بود برای یک بار اجازه ورود به بیت را بهش نداد
    . امام امامی بود که که منتظری قاتم مقام رهبری که بنا به تعبیر حضرت امام حاصل عمر او بو به محضی که دید با صراط مستقیم زاویه پیدا کرد تردش کرد . و بدن شک اگر امام زنده بود خیلی ها را به سزای اعمالشان می رساند . پس نباید عمکرد سیدحسن که در این سالها فراز و نشیب زیادی داشته به امام و ارامانهای امام گرهش بزنند.

    • محسن گفت:

      شما که املای کلمه طرد رو نمیدونی لطفا نظر نده که سنگین تره
      ننویسید ترد بنویسید طرد 

      • ناشناس گفت:

        اون ملا نکته ای که میگن جنابعالی هستی . از اینهمه کلمات فقط طرد را دیدی .بدبختی استان شماها هستید که تا نوک دماغتون را بیشتر نمی بینید. استانی که شماها روشنفکراش هستید باید میدان تاخت وتاجر امثال مرعشی و …..باشه. در شهری که از شیران خبری نیست روباهان هفت تیر کش هستن .

  2. مستضعف گفت:

    اگر ایشان بی طرف است .چرا دور وبر ایشان اصلاح طلبان وفرصت طلبان حلقه زدند

  3. رضایی گفت:

    اگه سید حس باب میل شما حرف میزد شماها خرذه گیری نمی کردید……مگه اصلاح
    طلبان منافق هستندکه ازنزدیکی سید حسن به انان نگرانید

  4. رضا گفت:

    ………………….د. خاک وطن متعلق به همه ایرانیان است و گوشهای ما هم قرار نیست دربست چهارتا ادم افراطی باشد. گوشهای ما مال خودمان است و خداوند حق داده است که گفتارها را بشنویم و بهترین شان را تبعیت کنیم. قطعا آینده این افراطیها حقوق خیلیها را برنخواهند تابید.

  5. ناشناس گفت:

    اصلاح طلبان فرصت طلب

  6. ناشناس گفت:

    خوش آمدی سیدجان. اگه اطلاع رسانی میکردن با خانواده به پابوست می آمدیم. ( که البته چون تفریحی بود کار خوبی کردن که اطلاع رسانی نشد)

  7. خدا رو شکر گفت:

    باید خدا رو شکر کنیم که 4 تا آدم حسابی هم به استان ما میان حتما این استان مردمش و طبیعتش یا سیاسیونش جذبه ای دارند

  8. ناشناس گفت:

    سید عزیز خیلی دوست داریم .

  9. امید گفت:

    دوست دارم سید حسن یادگار روزهای خوب

  10. ناشناس گفت:

    سفر اقا ظاهرا به مذاق سایت شما هم خوش نیومده

  11. مهمان گفت:

    پايداريها بيان هيچ خبري نيس چون نظام فقط مال اوناس

  12. محب اهل بیت گفت:

    این سید به احترام نباید در سالروز وفات جدش به گردش میپرداخت.

    • ناشناس گفت:

      بدبختى ما اينه هرچه آدم تنگ نظره ادعاى محب آل بيت راميكند

    • ناشناس گفت:

      شما يك آيه يا حديث دراين خصوص بياريد، بعدهرچقدر دلتون خواست به سيد احمد وحانواده اش  فش بده

      • ناشناس گفت:

        نیاز به آیه و حدیث نیست اما ائمه ما بار ها فرموده اند که شیعیان ما در شادی ما شاد و در غم ما غمگین هستند و این نظری که محب اهل بیت داده اند ربطی به تنگ نطری ندارد.

  13. سید حمید موسوی اصل گفت:

    چونکه گل رفت و گلستان شد خراب … بوی گل را از که جوئیم از گلاب
    خوشحالیم که استانمان معطر به بوی امام خمینی(ره) شد. آ سید حسن عزیز آینه تمام نمای امام خمینی (ره)هستند .خوش آمدی یادگار عزیز امام به سرزمین غیور مردان و شیر زنان کهگیلویه و بویراحمد.قدومت خیر است و برکت برای این دیار .

  14. جنترمن گفت:

    اقا سیدحسن جان خوش امدی به دیار ایت الله ملک حسینی و اریو برزن …… جانم فدایت عزیزم

  15. سیمان گفت:

    حیف شد  ارزوی زیارت ایشان را داشتیم که متاسفانه به علت عملکرد بد مسولان در امر اطلاع رسانی از دست رفت

  16. آریوبرزن بویراحمدی گفت:

    درود بر همه کسانی که قلبشان با ایران و ایرانیست

  17. سیروس گفت:

    پاسخ به ناشناس محترم اول اینکه فرموده اید هر عملی لازم به ذکر است ایشان هیچگاه از خط امام عدول نکرده و جایگاهی طلب نکرده است و همیشه رضای خدا را در خدمت به مردم و با مردم بودن دانسته و اگر گاهی انتقادی داشته تذکر به منحرفینی بوده که به اسم امام و ولایت کارهای خلافی انجام میدهند . لذا ایشان که زندانی نیستند میتوانند به هر کجای ایران سفر کنند و قدمشان بر روی چشم

  18. فرزند شهید گفت:

    واقعا براتون متاسفم که از گذاشتن نظرات مخالف خودداری می کنید.
    ببخشید اصلاح طلبان دوستدار نظام و رهبری عظیم الشان هستند.
    واقعا متاسفم ،در این خبرگزاری رو گل بگیرید.
    برید ببینید چرا اصلاح طلبان عوض شدند
    واقعا اینطور که حزبی(مشارکت و…) در عرصه سیاست ببازد باید ضربه به نظام بزند
    به خارج از کشور رود و علیه کشورش خیانت کند
    عملکرد شما هم همانند همین دوستان است.
    پس با این عملکردها و رفتارها می توان فهمید که واقعا ضد نظام و ولایت فقیه هستند.
    همان بهتر که پدران ما رفتن و افرادی امثال اینها را ندیدند

  19. سعید گفت:

    خانواده امام نجیب وباصداقت هستند.این وصله های ناجور بهشون نمیچسبه.بهتره دوستان ظرفیت داشته باشن وبااین جوسازیها یه سفر تفریحی روایقدتفسیر نکنن.ایشانم به سایر استانا هم سفر میکنن ولی این حرفا وتحلیلهاوجود نداشته.بس کنید

  20. حسنی از یاسوج گفت:

    بنده شخصأ اعتقادی به هیچ کدام از دو جناح موجود ندارم اما قسم حضرت عباس و دم خروس نمی شود آخر در تمام عکس هایش که معاون استاندار و فرماندار کهگیلویه و مدیر کل میراث دیده می شود این یعنی سفر خانوادگی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  21. هادی گفت:

    سید جان خوش آمدی شاد آمدی وشادیها آوردی دوست داشتم میمومدم و جای پاهات را رو سرم میزاشتم متاسفم برا کسانی که داعیه فرهنگ و فرهنگی و اجتماعی را یدک می کشند اما تاب ورود یک شخصیت کم نظیر و یادگار امام عزیز را به بهانه سیاسی بودن ندارند تا کور شود هر آنکه نتوان دید

دیدگاه شما