یکشنبه 30 آذر 1393 - 8:56

نخستین درگیری نیروهای زمینی آمریکا با داعش در عراق

العربیه نوشت: نیروهای ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا و ارتش عراق روز شنبه حمله گسترده شبه نظامیان گروه تروریستی داعش و گروه خراسان را به پایگاه نظامی «البغدادی» که شماری از مشاوران نظامی آمریکا در آن مستقر هستند، دفع کردند. در این این درگیری‌ها، نخستین رویارویی نیروهای زمینی آمریکایی با شبه نظامیان داعش، ثبت شد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری بویرنیوز منطقه البغدادی و پایگاه نظامی آن، از شامگاه جمعه، در معرض حمله گسترده‌ای توسط شبه نظامیام قرار گرفت. این حمله بزرگ‌ترین حمله به پایگاه البغدادی از زمان تصرف مناطق شمال عراق توسط داعش ارزیابی شده است.

جنگنده‌های ائتلاف بین الملل با مداخله در درگیری‌ها، محل حضور مهاجمان را هدف قرار دادند؛ اقدامی که به کاسته شدن از شدت حمله انجامید.

منابعی که خبرهای این درگیری را به نقل از شاهدان عینی گزارش داده‌اند، تاکید می‌کنند که برای نخستین بار، سربازان آمریکایی در درگیری زمینی با شبه نظامیان داعش، مشاهده شده‌اند.

گفتنی است که پس از اشغال مناطقی گسترده‌ای از خاک عراق و سوریه توسط داعش ایالات متحده آمریکا شماری از مشاوران نظامی آمریکا خود را برای آموزش نیروهای ارتش عراق جهت مقابله با شبه نظامیان داعش در این پایگاه مستقر کرد.

به گزارش تلویزیون الحدث، شبه نظامیان داعش در این حمله ضربات سنگینی از نیروهای ائتلاف متحمل شده و تعدادی از فرماندهان این گروه گشته شدند.

در همین حال گزارش‌های تایید نشده‌ای از حرکت نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا به سمت پایگاه البغدادی برای دفاع از مشاوران نظامی این کشور از گوشه و کنار شنیده می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132919
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما