پنجشنبه 27 آذر 1393 - 0:04

رواج مخدرهای صنعتی بین دختران ایرانی/ نامه مهرداد بذرپاش به عارف/ انتشار سریع یک ویروس نا‌شناس در «فیس بوک»!

انتشار سریع یک ویروس نا‌شناس در «فیس بوک»، نامه مهرداد بذرپاش به عارف، انتقاد امام جمعه مشهد از وضعیت فرودگاه این شهر،دستگیری خواننده زیرزمینی در مشهد ، رواج مخدرهای صنعتی بین دختران ایرانی از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش بویرنیوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

جواب منفی باشگاه سپاهان به پرسپولیس

باشگاه پرسپولیس برای جذب بازیکن، تقریباً با همه باشگاه‌های ایران وارد مذاکره شده است حتی سپاهان اصفهان!

پرسپوليسي‌ها مي‌خواستند شهاب گردان را به جاي نيلسون وارد ليست خود كنند اما با جواب رد مسئولان باشگاه سپاهان در اين مورد مواجه شدند. گردان در فصل دوازدهم به پرسپوليس آمد اما پس از يك نيم‌فصل پرتنش، از جمع سرخپوشان جدا شد و به سپاهان رفت تا جاي خود را به رضا محمدي در ليست پرسپوليس بدهد اما پرسپوليسي‌ها كه به دنبال بازگرداندن گردان بودند، از سپاهاني‌ها جواب رد شنيدند.

انتشار سریع یک ویروس نا‌شناس در «فیس بوک»!

شبکه اجتماعی «فیس بوک» شاهد انتشار سریع ویروس نا‌شناس آسیب رسانی است که از راه پیام‌های فیس بوکی (Message) منتشر می‌شود.
برخی از کاربران فیس بوک، پیامی از یکی از دوستان خود دریافت می‌کنند که حاوی لینک ویدیو یا عکس است. در صورت کلیک بر این لینک یا عکس، ویروس فعال می‌شود و به صورت پیاپی، به تمام فهرست دوستان کاربر، پیام‌های مشابهی می‌فرستد.

یکی از خبرنگاران روزنامه روسی «ناشا گازیتا» می‌گوید: «از راه فیس بوک پیامی از یکی از دوستانم دریافت کردم. هنگامی که آن را باز کزدم، لینکی یافتم که روی آن نوشته شده بود: OMG youtube. Com. پس از کلیک بر روی لینک، فیس بوک هنگ کرد و ارسال‌‌ همان لینک را به تمام لیست دوستانم آغاز کرد. مجبور شدم پیامی برای همه دوستان فیس بوکی‌ام بنویسم و از آن‌ها بخواهم اشتباه من را تکرار نکنند.»

خبرگزاری ریانووستی گزارش داده که برخی کاربران آسیب دیده با خدمان پشتیبانی فیس بوک تماس گرفتند. اما مسئولان این بخش گفتند تا کنون موفق با حل مشکل نشده‌اند.

شایان ذکر است که تغییر پس ورد باعث توقف آسیب وارد شده توسط ویروس نمی‌شود.
منبع: عصرخبر

نامه مهرداد بذرپاش به عارف

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نسبت به مواضع اخیر محمد رضا عارف در خصوص مساله مهم کشور از دیدگاه اصلاح طلبان واکنش نشان داد.

به گزارش مهر متن نامه به شرح زیر است.

جناب آقای دکتر عارف

با سلام و تحیت

مهم‌ترین مساله ما انتخابات مجلس است. این جمله‌ای است که مرتب از شما در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها شنیده می‌شود و برخی از رسانه‌های خاص مرتب به آن می‌دمند. در این خصوص لازم است نکاتی را اشاره نمایم.

به نظر شما گران کردن نان، گاز، آب، برق و بسیاری از اقلام دیگر و پرداخت نکردن یارانه متعلق به آن چه میزان اهمیت دارد؟

به نظر شما رشد واردات حدودا 100 درصدی بسیاری از کالاها و اقلام اساسی و مصرفی و سرمایه‌ای از جمله روغن پالم و ایجاد اشتغال برای کارگران خارجی چه میزان دارای اهمیت است؟

به نظر شما رکود دامن‌گیر در صنایع کشور که باعث بیکاری جوانان است، از مسائل مهم به شمار می‌آید؟

به نظر شما پرداخت نکردن وام ازدواج سه میلیون تومانی مساله مهمی نیست؟

به نظر شما از بین رفتن سرمایه مردم در بورس، مساله مهمی به شمار نمی‌آید؟

به نظر شما گران کردن دو برابری مسکن مهر و تعطیلی آن پروژه اصلا مساله مهمی به حساب می‌آید؟

به نظر شما کاهش قیمت نفت به حدود کمتر از 60 دلار در سایه ناکارآمدی تحرکات بین‌المللی و کاهش 45 درصدی درآمدهای نفتی کشور از این محل، مساله مهمی به شمار نمی‌آید؟

اینها تنها بخش کوچکی از مهم‌ترین مسائل ما است. انشاءالله با نگاهی واقع‌بینانه‌تر به موضوعات، مهم‌ترین مساله شما هم از این جنس موضوعات باشد.

و العاقبه للمتّقين

برادر کوچک شما

مهرداد بذرپاش

26/9/93

گفتنی است روز گذشته محمدرضا عارف در گفتگویی مهمترین مساله امروز اصلاح طلبان را انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود.

*انتقاد امام جمعه مشهد از وضعیت فرودگاه این شهر: صحنه هایی می بینیم که فسق‌وفجور است و باید مدیریت شود

نسیم آنلاین نوشت:

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: متأسفانه فسق‌وفجورهایی در فرودگاه مشهد می‌بینیم که باید مدیریت شود. امام جمعه مشهد گفت: راهداران مراقب باشند دستمایه سوءاستفاده جریانات سیاسی و مطامع آنها قرار نگیرند.

آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در جلسه دیدار با راهداران خراسان رضوی که به‌مناسبت هفته حمل و نقل در محل دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، گفت: راهداران از خدوم‌ترین خادمان هستند، شاید بسیاری از اموری که راهداران برای رفع مشکلات مردم انجام می‌دهند از نظر خود این زحمت‌کشان عادی باشد اما قطعا از دید خداوند بسیار والا و ارزشمند است. راهداران در بخش‌های مختلف خدمتگزاری می‌کنند و به طور مثال انجام سوزن‌بانی قطار در فصل سرما کار دشواری است و این خدمتگزاران با تمام توان کار خود را انجام می‌دهند تا مردم آسوده باشند.

او ادامه داد: با این حال، راهداران باید مراقب باشند که برخی جریان‌های سیاسی از آنها براساس مطامع خود و تحت عنوان اردوی سیاسی بهره‌برداری و سوءاستفاده نکنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اهمیت توقف قطارها در مسیر و اقامه نماز گفت: مسئله نماز و اقامه آن در راه‌آهن، یک مسئله جدی است و قبلا نظارت‌های بهتری در این راستا انجام می‌شد اما اکنون دچار مشکل شده و باید شرکت رجا در این زمینه نظارت‌های بیشتری انجام دهد. بنا بر فرموده پیامبر(ص) محدود شهر مشهد بین‌الجبلین است و اگر درب هواپیما و یا درب قطار باز می‌شود، این درب حرم امام رضا(ع) است و خدمتگزاران راهداری، دربانان حرم هستند؛ با این وجود متاسفانه صحنه‌هایی را در فرودگاه می‌بینیم که فسق و فجور است و باید چنین مسائلی مدیریت شود.

علم‌الهدی در خصوص مسئله پایانه مسافربری مشهد نیز گفت: عدم مدیریت یکپارچه، بعضی از مشکلات را به وجود آورده و شهرداری، نیروی انتظامی و راه‌وشهرسازی باید با تعامل برای رفع مشکلات تلاش کنند.

او درباره مسئله ایجاد زائرسراهای ارزان‌قیمت در مشهد نیز گفت: بنیاد زائر در این زمینه به وظایف خود عمل کرده است، اکنون باید استان‌های دیگر اعتبارات مورد نیاز و مربوطه را تزریق کنند تا امور به صورت کامل انجام شود.

* تاسف یک فرماندار: در برخی شهرها، جشن ریشه کن شدن بی سوادی برگزار می شود ولی خیل بی سوادان را شاهدیم

فارس نوشت:

فرماندار بناب از بازگشت بی‌سوادی به این شهر انتقاد کرد و گفت: قرار گرفتن آذربایجان‌شرقی در رتبه بیست و یکم از لحاظ باسوادی جایگاه مناسبی برای استان نیست.

ولی‌الله فرج اللهی ظهر امروز در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان بناب گفت: جای تأسف است در برخی شهرها شاهد برگزاری جشن ریشه‌کنی بی‌سوادی بوده‌ایم، با وجود این در همان شهرها امروز شاهد خیل بی‌سوادان هستیم!

او مهاجرت را یکی از دلایل افزایش نرخ بی‌سوادی در بناب اعلام کرد و گفت: باید کمک کنیم تا بحث بی‌سوادی را در شهرستان به حداقل برسانیم.

رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی بناب در عین حال گفت: با این شرایط ریشه کنی بی سوادی در منطقه از توان و عهده آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی خارج است.

فرج‌اللهی با تأکید بر اینکه تجربه تلخ گذشته در خصوص نحوه جذب سوادآموزان نباید تکرار شود؛ گفت: باید از طریق کارهای فرهنگی برای حل این مشکل قدم برداشت.

به گفته او ، برای جذب افراد بی‌سواد باید از راه‌های تشویق وارد میدان شویم و این کار یک کار فرهنگی است.

*دستگیری خواننده زیرزمینی در مشهد (+عکس)

خواننده زیرزمینی معروف به «ابلیس» در عملیات مشترک پلیس امنیت عمومی و امنیت اخلاقی خراسان رضوی دستگیر شد.

موسیقی ما: این خواننده زیرزمینی که به تهیه آلبوم برای شبکه‌های ماهواره‌ای اقدام می‌کرد از مدت‌ها قبل تحت تعقیب نیروی انتظامی قرار داشت تا اینکه روز گذشته، ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی خراسان رضوی با کسب دستورات قضایی و راهنمایی‌های قاضی شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی مشهد، عملیات دستگیری این فرد را آغاز کردند و او را دستگیر کردند.

این گزارش حاکی است: ماموران انتظامی در ادامه عملیات، محل تهیه آلبوم‌های این خواننده زیرزمینی را نیز مورد بازرسی قرار دادند. وی که اسامی مستعار دیگری نیز دارد در فضای مجازی به «ابلیس» معروف است و کیبورد می‌نوازد.

او که متولد تهران است اما از سال‌ها قبل در مشهد زندگی می‌کند با سایت‌های اینترنتی فعالیت می‌کرد.

این گزارش حاکی ست: به دستور قاضی «حیدری» تحقیقات پلیس درباره دیگر فعالیت‌های غیرقانونی این فرد ادامه دارد.

رواج مخدرهای صنعتی بین دختران ایرانی

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: متاسفانه رواج اعتیاد بین دختران از سنتی به صنعتی رفته که این امر نگران کننده است.

شهیندخت مولاوردی در دیدار با آیت الله امینی گفت: در چارچوب برنامه‌ها و شعارهای رئیس جمهور و اسناد بالادستی نظام، برنامه ریزی‌هایی در حوزه زنان شده، امیدواریم با تعاملی که با حوزه و مرجعیت برقرار می‌کنیم بتوانیم زمینه اجرای اهداف مندرج در سند چشم انداز را فراهم کنیم.
وی در ادامه بیان کرد: طی ۱۵ ماهی که از فعالیت دولت می‌گذرد فعالیت‌های مختلفی در عرصه‌های مربوط به زنان همچون تقویت نهاد خانواده، کمک به بهبود وضعیت زنان سرپرست خانوار، زنان بهبود یافته از اعتیاد، زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیر مجاز و اعتیاد زنان و … فعالیت‌هایی صورت گرفته است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به اعتیاد دختران اشاره و بیان کرد: متاسفانه الگوی اعتیاد از سنتی به سمت صنعتی تغییر کرده که این امر نگران کننده است.وی با اشاره به برنامه ریزی‌های انجام شده برای حل مشکلات بانوان گفت: تحقق این برنامه‌ها نیازمند همکاری و عزم ملی است و بهبود وضعیت زنان مسئولیتی همگانی است.

عکس/ مریلا زارعی در نقش یک چریک ضد انقلاب
مریلا زارعی که این روزها فیلم میلیاردی شیار۱۴۳ را روی پرده دارد به تازگی در فیلمی با نام ماهی سیاه کوچولو در قامت چریکی ضدانقلاب ایفای نقش کرده است.

این فیلم که تهیه آن برعهده محمدرضا شفیعی است توسط کارگردانی جوان به نام مجید اسماعیلی ساخته می شود.
تاکنون ۷۰ درصد از فیلمبرداری این فیلم پیش رفته و مراحل فنی آن نیز همزمان با ادامه فیلمبرداری در لوکیشنی واقع در شمال کشور در حال انجام است.

تهران فقیرترین شهر در تعداد مساجد

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از سرانه 15 سانتی متری تهرانی‌ها در مساجد خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ناصحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تهران از لحاظ داشتن مساجد فقیرترین شهر در ایران است، گفت: مساجد خانه خدا و زادگاه انقلاب هستند و بر همین اساس باید توجه ویژه‌ای به توسعه مساجد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه حدود 2000 مسجد در شهر تهران وجود دارد، افزود: در حال حاضر بر اساس آمارها هشت میلیون و 500 هزار نفر جمعیت شب خواب در تهران وجود دارد که در روز این جمعیت افزایش پیدا می‌کند و این در حالی است که تنها 2000 مسجد در تهران وجود دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه به هر تهرانی کمتر از 15 سانتی متر سرانه مسجد می‌رسد، گفت: جای سوال است که به صورت تقریبی سالانه 2500 نفر به سن بلوغ می‌رسند؛ اما چه تعداد مسجد در پایتخت اضافه شده است.

ناصحی با بیان اینکه تعداد مساجد در کشور به اندازه است، اظهار کرد: در کشور 65 هزار مسجد وجود دارد، اما در تهران با این جمعیت زیاد تنها 2000 مسجد وجود دارد و بر همین اساسی پایتخت را فقیرترین شهر از نظر تعداد مساجد لقب داده‌اند.

وی با بیان اینکه در شورای شهر تهران در راستای عمران و آبادانی مساجد طرح‌های گسترده‌ای در دستور کار است، گفت: برای تعمیر، تطهیر و تعریض مساجد بودجه و امکاناتی در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: سال گذشته در شورای شهر مصوب شد که 400 مسجد در مناطق مختلف تهران ساخته شود که تا کنون 80 مسجد ساخته شده است و حتی از ظرفیت بنای دانشگاه‌ها و مدارس نیز برای ایجاد مساجد استفاده شده است.

ال 90 فول 42 میلیون؛خودرو ملی، روی پلت فرم سمند 48 میلیون !

شورای رقابت اواخر هفته گذشته در حالی با قیمت‌گذاری ۴۲ میلیون تومانی دنا به عنوان سومین خودروی ملی ایران‌‌خودرو موافقت کرد که این نوع قیمت‌گذاری لوکس برای یک خودروی سواری کاملاً داخلی، قابل تأمل به نظر می‌رسد.
فارس نوشت :  بالاخره بعد از چند ماه کش و قوس بر سر تعیین قیمت دنا به عنوان سومین خودروی ملی ایران خودرو بعد از سمند و رانا، شورای رقابت قیمت این محصول را 41 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرد.

دنا محصولی است که با توجه به لقب ملی بودنش، تولید آن کاملاً داخلی و با تکیه بر توان طراح و تولید داخل صورت گرفته است. این خودرو بر روی پلت فرم سمند طراحی شده و هر چند این پلت فرم حدود دوازده سال پیش به تولید رسید، اما باز هم به عنوان یک پلت فرم ملی، محصول جدیدی بر روی آن طراحی شده است.

به گفته برخی کارشناسان، قدیمی بودن پلت فرم و اصرار بر تولید خودرو بر روی پلت فرم‌های متعلق به یک یا چند دهه قبل باعث بالا رفتن قیمت تمام شده تولید خودرو می‌شود، از همین رو در جهت ارتقاء کیفیت خودرو نیز تأکید شده است که روی هر پلت‌فرم نباید بیشتر از پنج سال، تولید خودرو صورت گیرد.

در این وضعیت، پیشنهاد ایران‌ خودرو برای تعیین قیمت دنا که به گفته مسئولان این شرکت، یک محصول ملی است، 48 میلیون تومان بوده است اما در نهایت اواخر هفته گذشته شورای رقابت با قیمت 41 میلیون و 900 هزار تومانی برای این خودرو موافقت کرد.

در واکنش به این اقدام شورای رقابت، عبداله بابایی معاون فروش ایران خودرو ضمن اعلام اعتراض این شرکت نسبت به قیمت گذاری دنا، عنوان کرد که به هیچ عنوان دنا را با قیمت مصوب شورای رقابت عرضه نخواهیم کرد و اگر این مسئله برطرف نشود، احتمال توقف تولید دنیا نیز وجود دارد.

به گفته بابایی، قیمت تمام شده تولید دنا 51 میلیون تومان است که البته باید دید این رقم بر اساس چه معیاری بیان شده و چطور است که به عنوان مثال سوای از کلاس خودرو، محصولی مانند تندر 90 مدل E2 فول که یک خودروی مشترک بین ایران خودرو و رنو فرانسه است، با احتساب تمام هزینه‌های ناشی از مشکلات نقل و انتقال بانکی، 42 میلیون و 600 هزار تومانی عرضه می‌شود ولی برای یک خودروی داخلی باید پیشنهاد 48 میلیون تومانی مطرح شود؟

به گزارش فارس، تولید ملی همواره به عنوان راهی برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی و تقویت توان طراحی و تولید داخل مطرح شده است، آنچه به عنوان مزیت این نوع تولید مد نظر است، عدم ارزبری و در نتیجه قیمت تمام شده پایین است.

قیمت 48 میلیون تومانی برای دنا در حالی از سوی ایران خودرو پیشنهاد شده که در حال حاضر مدل‌های دیگر خودرو تولید شده بر روی پلت فرم سمند بین 26 تا 35 میلیون تومان عرضه می شوند.

در این وضعیت، قرار بود خودروهای دنا پیش فروش شده در سال گذشته، از تیر تا آذر امسال به مشتریان تحویل داده شود.

هرچند شیوا، رئیس شورای رقابت از عدم بازنگری در قیمت دنا خبر داده ولی باید منتظر ماند و دید عملکرد ایران‌ خودرو چیست و آیا این مسئله در نهایت به توقف تولید دنا ختم خواهد شد تا به این ترتیب باز هم حقوق مشتریان نادیده گرفته شود و تأخیر دو سال و 9 ماهه در عرضه این محصول طولانی‌تر شود؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132575
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما