چهارشنبه 26 آذر 1393 - 13:17

گوهرکانی: يارانه شير دامداران تا ريال آخر جذب و پرداخت شود

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد گفت: ‌يارانه شير هر دامداري كه شير خود را به كارخانجات لبنيات يا مراكز جمع‌اوري شير تحويل دهند بايد تا ريال آخر جدب و به توليدكنندگان شير پرداخت شود.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد جعفر گوهرگاني در نشست تعيين تكليف پرداخت يارانه شير به دامداران اين استان با حضور معاونت بهبود توليدات دامي، مديران شهرستاني و كارشناسان بخش دام اظهار كرد: مقدمات پرداخت يارانه شير دامداران در سه ماهه اول سال جاري فراهم است و مديران اين سازمان بايد همه توان خود را در اين زمينه به كار ببندند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد افزود: بر اساس هماهنگي‌ها با وزارت جهاد كشاورزي، مشكلي در پرداخت اين يارانه وجود ندارد ولي از آنجا كه تجربه پرداخت يارانه شير از سوي وزارت جهاد كشاورزي، تجربه‌اي جديد بوده، لازم است در طمان و نحوه اجراي شيوه‌نامه پرداخت يارانه توليدكنندگان شير دقت‌نظر كافي وجود داشته باشد.
وي گفت: ‌سياست اصلي ما حمايت از دامداران است و در اين راستا هم واقعي بودن آمار توليد شير و هم پرداخت به موقع و راحت يارانه به توليدكنندگان اين محصول مهم در برنامه كاري جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد است.
گوهرگاني، رضايت دامداران را مهم دانست و بيان كرد: سازمان جهاد كشاورزي در جامعه زير دره‌بين است و از طرفي صرف و صلاح دولت، رضايت توليدكننده شير و مصرف كننده نيز مهم است كه بر اين اساس مديريت همزمان اين مسائل كار راحتي نيست.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد از مديران اين سازمان خواست تا يارانه شير دامداران را به طور كامل جذب كنند و بر اساس عدالت و واقعيت به حساب دامداران واريز كنند.
وي تأكيد كرد:‌حوزه معاونت بهبود توليدات دامي به گونه‌اي عمل كند كه هم رضايت دامداران حاصل شود و هم بر اساس آمار واقعي توليد شير، نه حقي از كسي ضايع شود و نه هم به آبروي سازمان و اشخاص و توليدكنندگان لطمه‌اي وارد شود.
گوهرگاني گفت: ‌از كارخانجات توليدي لبنيات نيز انتظار مي‌رود تا همكاري و همراهي لازم را با دامداران و مراكز جمع‌آوري شير داشته باشند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كهگيلويه و بويراحمد در بخش ديگري از صحبت‌هايش با اشاره به واگذاري اين مسئوليت به جهاد كشاورزي ابراز داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت در اين استان همواره همكاري و تعامل بسيار خوبي با بخش كشاورزي دارند كه لازم است اين هماهنگ‌هاي بيش از گذشته در مسير حمايت از توليدكننده و مصرف‌كننده قرار گيرند.
وي تصريح كرد: از جبهه توليد گرفته تا مديران شهرستان‌ها و معاونت تخصصي مسائل مربوز به توليد شير در سازمان جهاد كشاورزي بايد با نگاه حمايت از دامداران، ضمن تسلط بر شيوه‌نامه پرداخت يارانه، اقدامات لازم براي پرداخت يارانه سه ماه نخست سال و برطرف كردن نارضايتي‌ها و نواقص گذشته را فراهم كنند.
وي با بيان اينكه كار اصلي در پرداخت يارانه شير به عهده مديران شهرستان‌ها است، ادامه داد: سيستم مالي سازمان نيز بايد با اين اهداف هماهنگ باشد تا در روند پرداخت يارانه شير تأخيري وجود نداشته باشد.
به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد، در اين نشست مديران شهرستاني اين سازمان و كارشناسان بخش نقطه‌نظرات خود را پيرامون رداخت يارانه شير به دامداران مطرح كردند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132481
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما