سه شنبه 25 آذر 1393 - 14:27

نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد در بلاتکلیفی مدیریتی/ دست های پشت پرده که نمی خواهند رئیس بیاید!

گفتنی است سازمانی که رئیس و سرپرست نداشته باشد، دچار مشکلات عدیده خواهد شد که امید است هر چه سریعتر با برگزاری انتخابات این مشکل حل شود.

گروه سیاسی – یک ماهی است که سازمان نظام مهندسی ساختمان کهگیلویه و بویراحمد رئیس ندارد.

به گزارش بویرنیوز، پس از برکناری مهندس سهمگین از هیئت مدیره نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد  توسط شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی، از آنجا که یک نفر بجای ایشان در هیئت مدیره حضور پیدا کرد اما تاکنون رای گیری برای انتخاب رئیس صورت نگرفته است.

برخی منابع آگاه دلایلی را برای عدم برگزاری انتخابات عنوان کردند که بویرنیوز فعلا مصلحت به انتشار آن نمی بیند و در صورت تداوم این موضوع، دلایل را رسانه ای خواهد کرد.

گفتنی است سازمانی که رئیس و سرپرست نداشته باشد، دچار مشکلات عدیده خواهد شد که امید است هر چه سریعتر با برگزاری انتخابات این مشکل حل شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132361
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهندس ناظر گفت:

    من به عنوان یک مهندس ناظر اهل یاسوج هستم و با خیلی از مهندسین عزیز منطقه گرمسیر دوست هستم و مهندسین دلسوز و کارآمدی هستند ولی متاسفانه اعضای هییت مدیره که اهل منطقه گرمسیر هستند دارن با کارشکنی در طول این سه سال ضربه بزرگی به جامعه مهندسین در استان میرسانند.خواهشمندم اگه مهندسین استان برای شما احترام ندارن،حداقل برای خدا کار کنید.ضمنا ما مهندسین متاسف هستیم که به شما رای دادیم.در این دوره واقعا نظام مهندسی دچار بیماری شده و مسئولین به فکر چاره باشند.ما وقتی به سایر استانها میریم واقعا حسرت میخوریم که چرا سازمان ما نباید اینجور باشه،در تهران وقتی رییس سازمان استان رو به خاطر مسایلی اخراج و پروانه اشتغال ایشان رو باطل میکنن دیگه ما مهندسین باید چیکار کنیم.دلیل این کارها فقط کارشکنی گرمسیری و سردسیری و بی لیاقتی ریاست سازمان بوده و هست

    • مهندس گفت:

      بعنوان مهندس وکارشناس بجای قضاوت سطحی وبدون مدرک ؛باید بویر نیوز رای وشکوایه شاکی را بزند تا همه چیز روشن میشود
      اینکه یک لر وهمزبان باجسارت جلو اقایان اونم در انسطح ایستاده وخودش را فدا کرد رانباید برعکس انعکاس دهیم 
      .اگر اینکار شود هم بویر نیوز صادقانه  ودر راستای رسالتش کار کرده وهم اصل موضوع که قابل تحسین است شفاف سازی میشود وبجای تخریب یک انسان شجاع وفداکار قطعا همه ازاوحمایت میکنند.

    • مهندس هم استانی گفت:

      حداقل ما مهندسین  بدون مطالعه وبررسی واسناد ومدارک نباید حرف بزنیم 
      وقضاوت کنیم وتفاوتمان بادیگران باید تحلیل کارشناسی برمبنای مدارک مستند
       باشد .بویر نیوز علیرغم نام سایتش ازمنظر تحلیلی فقط خبررسانی میکند چه 
      مستند وچه غیرمستند ودنبال بازارگرمی است .فکر کنم اگر بویر نیوز دلیل رای شورای انتظامی راازاقای سهمگین بخواهد
      و انرا انتشار دهد نیازی به کامنت نیست وواقیعیت که همان جسارت یک لرزبان است عیان میشود.

  2. ناشناس گفت:

    گرمسیری ها احساس می کنند سازمان نظام مهندسی مال خودشون و ارث پدریشونه

  3. گرمسیر گفت:

    واقعا برای سهمگین و دو تا دوستش که از منطقه ما هستن متاسفم.تو منطقه ما افراد شایسته تر هم وجود داره
    آخ سی رای مفتی که و شون دادیم

  4. بیطرف گفت:

    با سلام به نظر بنده رسالت بویر نیوز طرح بحث سردسیر و گرمسیر می اشد مدعای اینجانب مطالب عمده سایت می اشد از جمله خبرهای مربوط به آقای تاجگردون و  اینکه تاجگردون سردسیریها را به حاشیه برده  و ….. که بحثش مفصله 
    یا حق

  5. ناشناس گفت:

    درود بر سهمگین که قربانی نظام مهندسی شد

  6. محمد گفت:

    سلام به مهندسان ناظر و ناشناس و گرمسیر و بیطرف که نظر داده اید،خیلی جای تاسف داره با اینگونه نظر دادن در مهندس بودنتان باید شک کرد،این موضوعات چه ربطی به گرمسیری و سردسیری داره؟چرا عمق نگاه و دید شما فقط تا همین اندازه است و در جغرافیای استان محدود هستید؟این سازمانی که شما دم ازش میزنید ویرانه ای است که از مدیریت سردسیری ها به گرمسیری ها رسیده ؟ مگه آباد کردن همین یک شبه و یک ساله اتفاق می افتد؟لطفا بروید بیشتر فکر کنید و بیشتر تدبیر بیندیشید و آنگاه قضاوت نمایید و اظهار نظر نمایید.

    • ناشناس گفت:

      جناب زمانی که طرف شعا می دهد قبیله قبله نیست و نمازش را رو به قبیله میخاند شما چرا سنگ بی وجدانی این افرادو به سینه میزنی ….

    • م گفت:

      آقای محمد خودتون که همین بحث سردسیری و گرمسیری را مطرح کردید.

    • علی گفت:

      اکنون تبدیل به ویرانه شده و همه هم این به خوبی می دونن

    • ناشناس گفت:

      چرا نظر سنجی نمی کنید شاید نیازی به نظر سنجی نباشه برو مجمع عمومی مرداد ماه رو ببین بعد نظر بده

  7. ناشناس گفت:

    بنظر من عباس صداقتی باید رییس بشه

    • یک مهندس گفت:

      مهندس صداقتی ناسلامتی جزء هیئت مدیره هست….تو جلسات نظام مهندسی حضور نداره..اونوقت میگین رئیس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  8. علی گفت:

    لطفأ یکی توضیح بده علت برکناری ایشان چه بوده که شما اینقدر ساز و دهل راه انداخته اید ما غیر مهندسین هم بدانیم. سرد سیر و گرمسیر همه شما مهندس جامعه هستید و باید الگو باشید . اگه تخلف کرده که حقش است ، در غیر این صورت شما با گناه نکرده برای ایشان حکم کرده و در پیشگاه خدا جوابگو خواهید بود

  9. خداپرست گفت:

    بویر نیوز با این روش اطلاع رسانی غلط هیچ کمکی به استان که نمکند
    در عوض در قرن 21 به مسایل بد منطقه ای دامن میزنی .بابا دنیا جهانی شده ول کنید این حرفارو.

  10. ناشناس گفت:

    خدایی گرمسیری نیستی

  11. سلامی-وکیل. گفت:

    شورای انتظامی کشور چون زیرمجموعه وحقوق بگیر شاکی وشاکیان بوده درکمال تاسف به موضوعی که خارج ازصلاحیتشان بوده 
    ورود وبا تفسیر به رای قانون نظام مهندسی به نفع شاکیان رای صادر کردند.توهین انهم بشرط اثبات فقط جنبه کیفری دارد وشورای انتظامی کشور باید رای عدم صلاحیت وارجاع به دادگاه صالحه میزد .وانگهی به نوعی شاکی وشورای انتظامی دراین پرونده  رابطه خادم ومخدومی باهم دارند ودراینحالت هم باید رای عدم صلاحیت میزدند وازنظرحقوقی تخلف شورای انتظامی محرز است.

  12. کارمند گفت:

    بنا بر اینکه ما در سازمان مشغول به خدمت هستم متاسفانه جلسه یکشنبه شب با غیبت یکی از اعضای هیت مدیره برگذار نشد که اون از اهالی گرمسیری بوده ایشان که در 200 متری نظام مهندسی یعنی سر نبش خیابان مصلی ایستاده بود و وقتی اعضای هیت مدیره به ایشون زنگ زدند گفت من خارج از استان میباشم در ضمن خودیشون جایگذین سهمگین میباشد(البته 1ماه تمام به صورت غیره قانونی) سوالهای پیش میاد آیا ایشون نمی دونست که جلسه هیت مدیره داره اون هم واسه انتخاب ریس که خود باید از طرف وزارت راه وشهرسازی استان جلسه رو برگزار می کرد …….بله ایشون از ریس سابق خودش وبقیه دوستانی که پست و منصب براشون خیلی عزیزه خط و مشع میگیره ،و آیا این عزیز نمیدونه مادر روایت داریم امام صادق کسی که واسه پست منصب لعلع بزنه 3 بار لعنت میکنه…… من برای مدیر کل محترم راه وشهرسازی متاسفم که واقعآ آنطور که شایسته است نمی تواند جلوی این همه خرابکاری رو در یک سازمانی که کلا تبدیل شده به جولانگاه باند بازی خیلی از دوستان و بگیره درصورتی که خود به عینه شاهد حضور این فرد در یاسوج بوده (نائب ریس اول سازمان نظام مهندسی) ما و همه مهندسین استان در حال حاظر سر در گم هستیم و هروز با موج زیادی نارضایتی از طرف ارباب رجویان در این سازمان داریم و این جای تآمل را دارد که استاندار خاموش وحرفی به زبان نمیاره .
    راهی راهتان هستیم

  13. همشهری گفت:

    سایت شما  تحلیلی که نیست هیچ بلکه تخریبی است .اخبار غیر مستند ؛بدون منبع موثق وبعضا مغرضانه یعنی دوری از هدف رسانه ای  
             وصرفا بازارگرمی. بنظرم مخاطبین شما ازخودتان خیلی اگاه ترند ودردنیای امروز کسی صرفا به عنوان خبر توجه نمیکند بلکه منبع 
                واستنادات واقعی برای همه یک اصل است.درغیر اینصورت خبر اصالت ندارد وجنبه تخریبی وهدفدار بودن ان
                 حاکم خواهد بود.سعی کنید روشتان رابدون توجه به شخص یا اشخاص عوض کنید 
                     وحتی اگر دیدید شخصی مورد ظلم واقع شده بجای تخریب او ؛درمقام دفاع بحق از او خبر بزنید.مشخصا اقای سهمگین 
                 اینچنین بوده ونباید دفاع او از استان ومهندسین را در خفا نگه داریم ونگوییم چرا عده ای تحمل حرفهای اورا نداشتند؟وبه جرم 
                 کلمه ای بنام توهین با اوبرخورد شود؟امروزه در جامعه ما چقدر به مقامات عالی کشور توهین میشود واز کنار ان میگذرند؟حالا 
                        ترکان جایگاهش از مقام معظم رهبری ورییس جمهور بالاتر رفته ؟انصافا باید درود فرستاد بر سهمگین وحرکت جسورانه اش

  14. همشهری گفت:

    با سلام خدمت همه عزیزان از جمله تخلفاتی که من می دانم استفاده از بودجه و امکانات سازمان برای جمع اوری رای به نفع رییس و هیئت مدیره سازمان بوده که با ماشین دربستی مهندسین را از سایر شهرها به یاسوج می ا وردند و بعد در یک ردیف بودجه ای دیگری اورده می شد البته و صد البته که روشن کردن این مسئله سخت است مثلا ماشین در بست کنید هزینه نهار و … بدهید بعد در ردیف هزینه پذیرایی ان را سند بزنی و تخلفات دیگر

  15. یک عضو گفت:

    برای اولین بار وارد این سایت شده ام و آنهم به طمع بهره مندی از مطالب تحلیلی.
    خوب است برای روشن شدن اذهان عمومی و دوستانی که صرفا بعلت عدم همراهی شخص یا اشخاصی بر طبل تغییرات می کوبند تحقیق کنیم که واقعا علت برکناری اقای سهمگین چه بوده است؟ علت بحث چه بوده است؟ آیا ایشان در تهران در پی اخذ امتیاز خاصی برای خود بوده است؟ آیا قرار بوده بودجه بلوکه شده توسط عده ای از خدا بیخبر را برای خود و یا گرمسیر ببرد؟ آیا درگیری چند سال اخیر اقایان به اصطلاح گرمسیری بر سر بالا بردن دستمزد مهندسان با نهاد های ذیربط فقط به سود و صلاح گرمسیر بوده است؟ ایا تمام بدبختی های استان ناشی از سودجویانی نیست که برای رسیدن به مطامع خود به راحتی پا بر حق و حقیقت گذاشته و مسائل گرمسیر و سرحد را مطرح می کنند؟ کدام سرحدی است که تعلق خاطر و وابستگی به گرمسیر ندارد و کدام گرمسیری است که به سرحدی ارتباط ندارد؟ برای رضای خدا بس کنید دیگر…………………. آیا از منظر حقوقی اقای سهمگین مستحق این چنین حکمی است؟ واگر قرار است ایشان برود و یک دوست سرحدی جانشین ایشان شود توقع جامعه مهندسی این است که فرد جانشین فریادی بلند تر از سهمگین در احقاق حق و مطالبات استان سر دهد. قرار نیست که هزینه های معنوی انجام شده فنا شود. یعنی فنا می شود؟ اگر شود که وای برما. بر خود واجب می دانم که تغییرات و حرکت های مثبت انجام شده من جمله ارتقا سطح دستمزد مهندسان، اطلاع رسانی و بالا بردن سطح اگاهی های اداری فنی پرسنل از طریق سایت و پیامک پی گیری مطالبات استان و…. و پیگیری های انجام شده توسط هیات مدیره محترم را ارج نهم و از مدیریت محترم سایت بویر نیوز نیز خواهشمندم که با توجه به وسعت نظر و تحلیلی بوده سایت امکان حضور و تشریح ابهامات توسط نامبردگان این پست را فراهم آورد.

    • محمد گفت:

      باسلام خدمت عضو من نمیدانم شما عضو خانواده سهمگین هستید یا نظام مهندسی کاش این ابهام اول برطرف میکردی من وظیفه خود میدانم از سایت خوب و تحلیلی بویر نیوز دفایعاتی داشته باشم دوستان میفرماییند که اتهام به آقای سهمگین میزنند بله بنده به عنوان یک مسلمان شیعه این اتهامات قبول ندارم ولی خوب ببین واقعا در یکی دوسال گذشته چقدر از منافع سازمان حیف و میل شد ببنده حاظرم سوگند یاد بکنم مستند اسناد 60حق نظارت سال92 در سازمان دارای هم موجود است آقای سهمگین بیشترین عملکرد نظارت داشته یعنی 13 میلیون تومان بوده است که خود سایت میتونه استعلام بگیره آیا ایشان به عنوان مجری قانون خود میباست اینطور عمل نمایید……

      گفته میشه آقای مهندس در تهران از حقوق مهندسین دفاع کرده چرا مهندس سهمگین از دفاعیات خود حرفی نمیزنه آخه چه حقوقی بوده حرف از تعرفه به میان آمده دوست محترم شما اینگار در جریان نیستی تعرفه زود تراز حکم اخراج آقای ریس سابق به سازمان نظام مهندسی ابلاغ شد اگه بحث تعرفه بود پس چرا با تعرفه موافقت شد ولی سهمگین اخراج شد در صورتی که اصلا تعرفه به خارج از استان ما نرفت ودر هیت چهار نفره تصویب شد پس بحت تعرفه نمی تونه باشه. انگار عضو خانواده سهمگین خبر نداره ایشون موقع برسی شکایات مهندسین و بازرسان سازمان از هیت مدیره در شورای مرکزی مطرح شده و آقای ترکان از ایشان خواست دفاع بکند ولی ایشان(سهمگین) متاسفانه نتونست از خود بصورت قانونی دفاع بکند برادر عزیزم جناب آقای سهمگین تهران، یاسوج نیست اگه تخلف بکنی نمیشه با خاله خرزویی بتونی حل و فصلش بکنی و شما به شواری مرکزی توهیناتی داشته اید شاید آقای سهمگین بدونید شورای مرکزی یک نفر از قوه محترم قضاییه نشسته وداره قضاوت میکنه که بهمین راحتی شما توهین میکنید درضمن شما که این همه نسبت سایت شاکی هستید اگه سایتی بود که در جهت منافع افراد خاص پس چرا همه کامنتهای مخافان را بدون کم وزیاد بعضا با توهیت (به خود سایت تحلیلی خبری)را انتشار میکندالبته شاید توقع داری اخراج ریس یک سازمان اونم به علت تخلف انتشار نکند چون منافع بعضیا در خطر میباشد من نمیدانم شما از سایت تحلیلی وخبری چه معنی دارید آیا روزی همین سایت نبود که کلیه خبرای شما از پیام تبریک وتسلیت تا اقدامات شما از طریف همین سایت منتشر نشدپس اون روز تحلیلی بود امروز مخربانه. درضمن من از این دوست عزیزمان باید یاداوری بکنم بالا رفتن تعرفه چه سودی حال مهندسین داره آخه کارای بزرگ بالای10 طبقه مال دوستان نزدیکه پس بلارفتن نمیدونم چه سودی دارد تا ریس سازمان خود بلندترین کارهای طراحی شده را نظارت میکنه پس چه سودی به حال ما داره؟ امید است در راستای آزادی نقد انتقاد به مدیران ودفاع از حقوق مهندسین این کامنت توسط سایت بویر نیوز انتشار یابد در ضمن از سایت بویر نیوز خواهشمنداست از آقای سهمگین بخواهد خود با جوابیه دلیل اخراج خود را مطرح بکند که اگر ایشان جواب منطقی داشت در همون روز اول بنا بر شناخت که همه ما مهندسین نسبت به روحیات ایشان داریم پاسخ میداد.

  16. پاسخ به محمد آقا گفت:

    1- با توجه به آگاهی های غیبی حضرتعالی مبنی بر عضویت انویسنده در خانواده اقای سهمگین، کاش با توجه به قدرت غیب گویی دقیقا نویسنده را معرفی می فرمودید.
    2- با مطالعه دقیق کامنت در می یافتید که کسی نگفته اخراج آقای سهمگین نتیجه افزایش تعرفه بوده، بلکه عنوان شده که افزایش تعرفه مهندسان از دستاورد های هیات مدیره بوده است امر مهمی که در سال و سالیان گذشته متاسفانه صرفا به خاطر اینکه وسیله این تیم به انجام نرسد با کارشکنی برخی اعضا محقق نمی شد.
    3- دقیقا مشخص نیست که شما از جانب خود سخن می گوئید و یا از طرف سایت محترم بویر نیوز، که ایشان به سبب برخورداری از کادری مجرب و قوی نیاز به دفاعیات شما نداشته و در صورت لزوم و ارتباط ، خود در صدد پاسخگویی بر خواهند امد و متاسفانه شما ناشیانه بویر نیوز را مقابل قشر مهندس قرار داده اید.
    4- افزایش تعرفه برای قشر زحمتکش مهندس، در برهه ای از زمان که مشکلات عدیده ی اقتصادی دامنگیر قشر مهندس شده است  به لحاظ مادی و نیز حیثیت شغلی حائز اهمیت بوده و برای عده از دوستان برخوردار از مواهب بی اهمیت که احتمالا شما نیز جز اعضای برخوردار بوده اید و البته مایه خوشحالی است .
    5- از نوشته محمد اقا بر می اید که بیشتر توجه به ” من قال(که گفته) ” داشته نه به ” ما قال (چه گفته)” که امیدوارم بیشتر به دنبال حق  حقیقت باشید.
    6-  افزایش تعرفه برای تمام  گروه های ساخت ( الف ب و…) بوده و نه فقط برای ساختمان های بالای 10 طبقه و در ادامه باید روشن می ساختید که مدت هاست نظارت بصورت نرم افزاری و  با توجه به پایه مهندس و بر اساس ظرفیت و  صلاحیت مهندس اعطا می گردد .
    7- خوب است به راحتی از اسامی دوستان و همکاران در کامنت ها استفاده نشود، کسانی که خود ممکن است خبری از مندرجات پیام نداشته باشند و در اینجا مخاطب واقع شوند و می توان در صورت نیاز وسیله سایت وزین بویر نیوز امکان مصاحبه و یا مناظره با افراد فراهم شود.
    8- خواهش می کنم دوستان به فکر همراهی و همکاری با هر تفکری که منجر به تعالی اهداف و جایگاه نظام مهندسی می شود باشند فارغ از اینکه گوینده و مجری چه کسی است و این عزم و اراده را در خود تقویت نماییم.
    9- با برچسب مخرب برای سایت بویر نیوز مخالف بوده  در خاتمه از سایت محترم بویر نیوز که امکان اظهار نظر و  اکنون پاسخگویی را برای اعضا  فراهم آورده سپاسگزاری می کنم.

دیدگاه شما