سه شنبه 25 آذر 1393 - 9:07

نمايندگان و كانديداهاي انتخابات ديگر فاتحه خواني نمي روند!

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت: بساط حضور نمایندگان در مراسمات عزا و شادی با استانی شدن انتخابات برچیده می‌شود.

خبرگزاری فارس: برچیده شدن بساط حضور نمایندگان در مراسمات عزا و شادی با استانی شدن انتخابات

به گزارش بوير نيوز، حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد بزرگواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه استانی شدن انتخابات برای همه کشور محاسنی دارد، این محاسن را برای استان کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از سایر نقاط دانست.

وی ادامه داد: یکی از مزایای این طرح در قالب استانی شدن انتخابات این است که بساط بسیاری از کارهایی که نباید انجام شود، در استان برچیده خواهد شد.

وی با تقبیح حضور نماینده مجلس شورای اسلامی در همه مجالس گفت: این که صله رحم به جای آورده شود و احترام به مردم بگذاریم، کاری به‌جا و شایسته است اما اینکه کار و خدمت را رها کرده و تنها به مجالس عزا و شادی بچسبیم، زیبنده نیست که در طرح استانی شدن انتخابات به خودی خود این‌گونه مسائل را نخواهیم داشت.

نماینده ادوار هشتم و نهم مجلس یادآور شد: بسیاری از این برنامه‌ها وقت و زمان را از نمایندگان می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که پی‌گیر مشکلات حوزه انتخابیه و کارهای موردی مردم شویم که در طرح استانی‌شدن انتخابات تا حدود زیادی توقعات از دوش نمایندگان برداشته می‌شود.

وی با ذکر وظایف نمایندگان در دو حوزه نظارت و قانون‌گذاری افزود: در استان ما به گونه‌ای انتظارات از نمایندگان مجلس برای شرکت در مجالس و محافل بالا رفته که این دو بعد تا اندازه‌ای زیر سایه قرار گرفته است و امیدواریم که نمایندگان مجلس و شورای نگهبان با اعتماد به این طرح برای همیشه وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی را روشن کنند.

وی کاریابی را وظیفه نماینده مجلس ندانست و گفت: نماینده‌ای که شب و روز و زندگی خود را فدای کار و خدمت به استان کرده و برای رفع مشکلات کلی حوزه انتخابیه، شبانه‌روز پی‌گیر است، نباید به دلیل عدم توفیق در کاریابی مورد هجمه قرار گیرد که متأسفانه اکنون چنین وضعیتی را در استان داریم.

وی یکی از مزایای این طرح را کنار زدن برخی رسوم دانست و گفت: در استان ما رسم شده که نماینده باید در مراسم عزا و شادی شرکت کند که امیدواریم با استانی شدن انتخابات این رسم برداشته شود، چراکه فرصت خدمت را از وکیل و نماینده مردم به کلی سلب می‌کند.

جمع شدن نگاه‌های قومی و قبیله‌ای یکی دیگر از مزایای این طرح بود که بزرگواری به آن اشاره کرد و افزود: وقتی نماینده متعلق به همه استان باشد دیگر قوم‌ها و قبیله‌ها از یک نفر توقع کار غیرهمگانی ندارند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132281
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ٧٣٢١ گفت:

    يكي نيست به اين بگه با استاني شدن انتخابات ديگه رنگ مجلس رو هم نميبيني!!!

  2. همكار گفت:

    اخ سي زارع كه ده نيتره بره فاتحه خوني

  3. شادونه گفت:

    اگر اين طرح تصويب شود بزرگترين حربه تبليغاتى از دست اقاى زارع خارج خواهد شد؟!!!!!!!!!!!!!
     

  4. سید گفت:

    8سال بودی ان هم درمیدان خالی دیگه نیا///البته رقیب داشته باشی عمرااگه مجلس بروی//شکر خداکن که بی رقیب رفتی مجلس/کافی است

  5. بویراحمدی گفت:

    برای شما که فرقی نداره چه استانی بشه یا نشه چه فاتحه خونی بری یا نروی دیگه کارت تمومه

  6. دنای سربلند گفت:

    در از اینجاست که حاج اقا نه فاتحه رفت و برای استان و مردم استان کار انجام داد.اما این طرحی را که خود حاج اقا مطرح نمودند به یاری خدا خودش بیشتر از بقیه ضرر میکنه .

  7. دانشگاهی گفت:

    شما تا پایان دوره نماینگی خودت ادب ونزاکت را حفظ کن آبرو لر ها را جلو بقیه نبر ی کافیه

  8. کهیار گفت:

    حاج آقا خیلی زشته که ما از زبان شما اینهمه دروغ می شنویم خدایی در دهدشت غیر از ساداتی کس دیگری را می بینی چرا دروغ می گویید چرا ؟ بخدا صد سال توی مجلس باشی به دروغ وفریب دادن مردم نمی ارزه شما کی را می خواهید فریب دهید . خدایی ما توی یاسوج خجالت می کشیم بگوییو شما نماینده مان هستی همه دارند مارا مسخره می کنند جمع کن این حرفا را دیگه شما را توی دهدشت کس قبول نداره حالا می خواهید بییاید استان مسخره است به خدا

  9. ساداتی گفت:

    ان شاء الله استانی بشه تا آرا 1800 تایی شما را این بار به یک چهارم کمتر هم ببینیم . فکر کردی سادات امامزاده علی در یاسوج هم برایت رای جمع می کنند ! کاش انتخابات استانی می شد و نتیجه اش را می دیدی . فکر کردی در قضیه چماق معروف شدی و کشوری شدی برو کاندید رئیس جمهوری هم بشو !

  10. صاحب مراسم گفت:

    کنایه سنگین بزرگواری به زارع و تاجگردون

دیدگاه شما