دوشنبه 24 آذر 1393 - 9:39

اختلاف ۶ میلیونی بر سر قیمت دنا/ وزیر میهمان قلعه‌نویی در اربعین +تصاویر/ سرکیسه کردن زائران در مرز مهران

آمار تکان‌دهنده کودک‌آزاری در انگلیس، ده ها هزار پاکستانی تابعیت بحرینی گرفتند!، شناسایی هفت هزار عابر غیرمجاز در مهران، هوای مشهد برای ششمین روز در حالت هشدار و … از مهم ترین اخبار برگزیده برگزیده فضای مجازی امروز است.

به گزارش بوير نيوز، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
آمار تکان‌دهنده کودک‌آزاری در انگلیس
به گزارش ایسنا، تحقیقات دولتی در انگلیس نشان می‌دهد 11 میلیون و 700 هزار کودک در این کشور قربانی آزارجنسی هستند و باید خدمات حمایتی جدی‌تر و موثرتری برای مراقبت از کودکان انگلیسی صورت گیرد. البته پیش‌بینی می‌شود آمار واقعی بیشتر از این تعداد باشد چون بسیاری از این موارد به دلیل ترس، نگرانی و شرم گزارش نمی‌شوند. مشاوران دولتی انگلیس در خصوص عواقب منفی این آمار وحشتناک هشدار داده‌اند که امروزه تبدیل به یک اپیدمی فراگیر ملی شده است. آنها معتقدند این بحران هزینه‌های مستقیمی را بر جامعه تحمیل می‌کند. روزنامه گاردین به نقل از اسکای نیوز منتشر کرد که طبق آمار فوق در انگلیس از هر شش کودک پسر یک نفر مورد آزارهای جنسی قرار می‌گیرد و این در حالیست که این آمار در مورد دختران بیشتر است به طوری که از هر چهار کودک دختر، یک کودک مورد آزار جنسی قرار می‌گیرد.
ده ها هزار پاکستانی تابعیت بحرینی گرفتند!
به گزارش تابناک “محمد سعید خان” سفیر پاکستان در منامه پایتخت بحرین اعلام کرد که 25 هزار تا 30 هزار تبعه پاکستانی دارای گذرنامه بحرینی هستند، و نزدیک به 4 هزار تا 5 هزار تبعه دیگر نیز منتظر دریافت تابعیت بحرینی هستند. روزنامه انگلیسی زبان “گلف دیلی نیوز” چاپ بحرین به نقل از سعید خان نوشت: داشتن دو تابعیت در پاکستان ممنوع است، لذا اتباع پاکستانی که گذرنامه بحرینی دریافت کرده اند، باید تابعیت پاکستانی خود را لغو کنند.سعید خان افزود : هیأتی از پاکستان به زودی وارد منامه خواهد شد تا درباره استخدام پزشکان پاکستانی در مراکز درمانی بحرین مذاکره کند. سفارت پاکستان در منامه همچنین از مسؤولان بحرینی درخواست کرده است که قطعه زمینی را به ” احداث دانشگاهی برای اتباع پاکستانی مقیم بحرین ” اختصاص بدهند.

سفارت پاکستان اعلام می کند که درآمد اتباع پاکستانی مقیم بحرین خصوصاً شاغلین در سرویس های امنیتی اندک است، و نمی توانند فرزندان خود را برای تحصیلات دانشگاهی به پاکستان یا دیگر کشورها بفرستند؛ و احداث دانشگاهِ ویژۀ اتباع پاکستانی کمک شایانی به آنها در ادامه دادن به تحصیلات شان خواهد کرد.اعطای گسترده تابعیت به بیگانگان در بحرین درحالی است که رژیم آل خلیفه همواره مخالفان و فعالان این کشور را با لغو تابعیت تهدید می کند، و تا کنون تابعیت ده ها نفر را لغو کرده است.گروه ها و جریانهای بحرینی بارها به اقدامات رژیم آل خلیفه در زمینه اعطای تابعیت سیاسی به بیگانگان به ویژه اتباع پاکستانی و هندی اعتراض کرده و این اقدام را  به هدف تغییرات در بافت جمعیتی عنوان کرده اند.

شناسایی هفت هزار عابر غیرمجاز در مهران
سرهنگ غلام صحرایی اظهار کرد: با هوشیاری مرزبانان و کسب اخبار و اطلاعات مبنی بر اینکه تعداد کثیری عابر غیرمجاز در پوشش زائر عتبات که قصد خروج از کشور در نقطه صفر مرزی و محل خروج زوار را دارند، از خروج این افراد جلوگیری شد و به پشت دروازه مرزی عودت داده شدند.فرمانده هنگ مرزی مهران افزود: مرزداران خستگی‌ناپذیر این یگان، با تمام توان در این ایام به طور شبانه‌روز برای حفظ و حراست از کیان جمهوری اسلامی ایران تلاش می‌کنند.صحرایی اضافه کرد: مرز مهران با وجود شلوغی در کنترل کامل دستگاه‌های امنیتی است.
هوای مشهد برای ششمین روز در حالت هشدار
به گزارش ایرنا، حمید صالحی افزود: بر اساس گزارش ساعت هفت و 30 دقیقه امروز از ایستگاه‌های سنجش آلودگی شاهد تداوم ماندگاری آلاینده ها در هوای تنفسی مشهد هستیم.وی بیان کرد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای امروز مشهد به 116 پی.اس.آی رسیده است.وی گفت: از روز سه شنبه هفته گذشته کیفیت هوای مشهد ناسالم و وضعیت آن در حالت هشدار قرار دارد.وی با بیان اینکه وضعیت آلودگی هوا به دلیل وقوع پدیده وارونگی هوا (Inversion) از قبل پیش بینی شده بود، افزود: رعایت نکاتی از جمله استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و حذف تردد های غیر ضرور شهروندان و کاهش استفاده از خودرو شخصی می تواند در بهبود این وضعیت موثر باشد.صالحی گفت: قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 پی.اس.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و اعداد بین 151 تا 200 پی.اس.آی نیز حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.روزانه 800 هزار دستگاه خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند.
اختلاف ۶ میلیونی بر سر قیمت دنا
به گزارش دنیای اقتصاد، هر چند اختلاف‌نظر در تعیین قیمت خودروهای داخلی موضوع جدیدی نیست اما آنچه این اختلافات را وارد فاز جدیدی کرده خط و نشان‌ها و تهدیدات دوطرف برای توقف خط تولید یا عدم بررسی مجدد در قیمت‌گذاری است، در هر حال به نظر می‌رسد که مشتریان ثبت‌نامی دنا باید در انتظار پایان این مناقشه باشند تا بلکه بتوانند به خودروی خود دست پیدا کنند؛ اما چرا قیمت‌گذاری دنا به این مناقشه ختم شد. چهارشنبه گذشته شورای رقابت قرار بود قیمت دنا را به‌طور قطعی اعلام کند اما پس از پایان جلسه شورا، رضا شیوا رئیس شورای رقابت  تصمیم نهایی در مورد قیمت این خودرو لوکس ایران خودرو را به پایان تعطیلات موکول کرد؛ این در شرایطی است که عضو ناظر شورای رقابت بلافاصله پس از پایان جلسه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از تعیین قیمت خودرو سواری دنا به ارزش ۴۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در جلسه شوراخبر داد. همچنین عنوان کرده بود که پیشنهاد ایران خودرو برای سواری دنا 48 میلیون تومان بود اما در نهایت شورای رقابت با قیمت 41 میلیون و 900 هزار تومان موافقت کرد.مصاحبه این عضو ناظر شورای رقابت با واکنش مدیر فروش و بازاریابی ایران خودرو از یکسو و رئیس این شورا از سوی دیگر مواجه شد. به‌طوری‌که عبدالله بابایی در مصاحبه با «دنیای اقتصاد» از نپذیرفتن قیمت جدید و ارسال نامه اعتراض‌آمیز به شورای رقابت خبر داد.این در حالی است که وی حتی اعلام کرد در صورت اصرار شورای رقابت بر قیمت تعیین شده، احتمال توقف خط تولید دنا نیز وجود دارد زیرا عرضه این محصول با قیمت 42 میلیون تومان موجب ضرر و زیان ایران خودرو خواهد شد. اما اظهارات معاون فروش بازاریابی ایران خودرو بلافاصله با واکنش شیوا مواجه شد این در شرایطی است که وی پیش از مصاحبه عضو ناظر شورای رقابت و علنی شدن قیمت دنا عنوان کرده بود که قیمت نهایی این خودرو پس از تعطیلات اعلام می‌شود. در هر حال وی در پاسخ به اظهارات بابایی ضمن منتفی خواندن بازنگری در قیمت دنا عنوان کرده که امکان بازنگری قیمت این خودرو وجود ندارد چرا که براساس بررسی‌های به عمل آمده، این خودرو همان سمند سورن است که به صورت ارتقا یافته تولید می‌شود. حال با توجه به اختلافات شکل گرفته در این زمینه باید دید که برنده مناقشه قیمت‌گذاری دنا شورای رقابت است یا ایران خودرو ؟
اختصاص ۴ قطار فوق‌العاده برای بازگشت زائران
به گزارش فارس ‌ابوالفضل راشدی اظهار داشت: در راستای تسهیل عبور و مرور زائران اباعبدالله الحسین و کاهش ترافیک در مسیرهای برگشت زائران، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی کرده است تا قطارهای فوق‌العاده در مسیر جنوب راه‌اندازی کند.وی ادامه داد:‌ در این راستا 4 رام قطار فوق‌العاده بعدازظهر روز شنبه 22 آذرماه مصادف با اربعین حسینی و بعدازظهر روز یکشنبه 23 آذرماه، زائران را از خرمشهر به تهران جابه‌جا می‌کند.راشدی ادامه داد: سازمان این قطارها اتوبوسی بوده و متوسط ظرفیت آنها 750 نفر است.معاون مسافری راه‌آهن گفت:‌ در صورت نیاز بیشتر، راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی کرده که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 24 و 25 آذرماه نیز قطار فوق‌العاده از خرمشهر به تهران حرکت کند.معاون مسافری راه‌آهن بیان کرد: همچنین در راستای تسهیل عبور و مرور زائران برنامه‌ریزی شده است که 4 دستگاه ریل‌باس در اهواز آماده به کار باشند تا در صورت نیاز در مسیر خرمشهر – اهواز تردد کرده و زائران را جابه‌جا کند.درختی مختص جزایر قناری+ عکس

وزیر میهمان قلعه‌نویی در اربعین +تصاویر
حمید درخشان سرمربی پرسپولیس به همراه تعداد زیادی از اهالی فوتبال شب گذشته میهمان امیرقلعه‌نویی سرمربی استقلال بود. در این مراسم عزاداری که به میزبانی سرمربی استقلال برگزار شد، میهمانان به عزاداری سالارشهیدان پرداختند. وزیر اطلاعات، مهمترین مهمان این مجلس عزاداری بود.
حمید درخشان در کنار مشایی +عکس
مراسم اختتاميه نخستين جشنواره شعر بهار با حضور مشايي و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران از جمله افسانه بایگان و حمید درخشان در 17 اردیبهشت 92 قبل از انتخابات ریاست جمهوری دهم برگزار شده بود.
بانوان دانمارکی در راهپیمایی اربعین+عکس

سرکیسه کردن زائران در مرز مهران
به گزارش فارس، بیش از یک میلیون نفر از ایران برای حضور در مراسم اربعین حسینی در کربلا حضور یافتند.در هنگام ورود زائران به کربلا با صف های کیلومتری در مرز رو به رو شدند و ساعت ها منتظر شدند تا وارد خاک عراق شوند.در خاک عراق هم به دلیل وجود آوارگان عراقی در موکب ها زائران جایی برای ماندن نداشتن و بسیاری از آنها شب را در خیابان‌ها سپری کردند.امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص برنامه‌های شهرداری تهران در این باره گفت: موکب‌های صلواتی از آوارگان عراقی پر شده به همین دلیل اقامتگاه‌ها در طول مسیر کم است.وی اعلام کرد: ۳۰ دستگاه اتوبوس در هر یک از محورهای سه گانه چزابه، مهران و شلمچه برای حمل و نقل زائرین حرم سید الشهدا (ع) در اربعین حسینی در نظر گرفته‌ایم که قابلیت افزایش آن نیز به ۱۵۰ ناوگان به ویژه در روزهای برگشت زائرین وجود دارد.از شب گذشته زائران برای بازگشت به ایران اقدام کردند و با دپوی جمعیت در مرزها رو به رو شدیم. زائران مدت ها در سرما گرفتار شدند و اقدامی برای رفع این مشکل صورت نگرفت.محمد رضا حاجی بیگی مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک‌سوارهای شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهرداری تهران از ۷ روز پیش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به داخل خاک عراق اعزام کرده است گفت: همچنین ۱۵۰ اتوبوس از نجف تا کربلا سرویس‌دهی می‌کردند (تا قبل از اربعین) و حدود ۱۷۰ اتوبوس از مهران تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کردند.وی با اشاره به اینکه ۵۰۰ اتوبوس بین‌شهری و برخی هم اجاره‌ای به زائران خدمت‌رسانی کرده و آنها را به مرز می‌رسانند گفت: دیشب اوضاع مرز مهران خوب نبود، حجم مسافر بسیار زیاد بود اما اکنون تا حدودی وضعیت ساماندهی شده است.به گفته حاجی‌بیگی روزانه از تهران ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به مرز مهران اعزام می‌کنیم.مدیرعامل سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهرداری تهران ادامه داد: در مرز شلمچه و چزابه مشکلی وجود ندارد.وی در خصوص قیمت اتوبوس‌ها از مرز تا تهران گفت: قیمت‌ها مشخص است ابلاغ کرده‌ایم و اگر تخلفی صورت گیرد وزارت راه و شهرسازی با آنها برخورد می‌کند.به گفته حاجی‌بیگی اتوبوس‌هایی که در داخل خاک عراق به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند رایگان هستند اما اتوبوس‌هایی که از مرز مسافران را به مقصد می‌رسانند بر اساس مسیر کرایه خود را دریافت می‌کنند.به گفته برخی از زائران در آن سوی مرز وسایل حمل و نقل کم است و برخی زائران با تراکتور خود را به مرز ایران می رسانند.همچنین در این شرایط عده ای دلال در مرز ایران اقدام به سود جویی در مرزها کرده و از زائران قیمت های گزافی دریافت می کنند تا آنها را به شهرهایشان برسانند.البته مسئول رسیدگی به قیمت بلیت اتوبوس ها وزارت راه و شهرسازی است و بهتر است مسئولان در این بین اقدامات لازم را انجام دهند تا عده ای سود جو زائران را سر کیسه نکنند.

 

آب معدنی نایاب شد
به گزارش فارس، این روزها اگر کسی قصد خرید یک بطری آب معدنی را داشته باشد، به سختی می‌تواند به آن دست یابد و تقریباً همه آب‌های بسته بندی عرضه شده در بازار آب آشامیدنی هستند.در عین حال، برخی بسته‌های آب عرضه شده در بازار نیز طوری طراحی شده که در نگاه نخست کمتر کسی متوجه معدنی نبودن آنها می‌شود و بسیاری افراد آن را به عنوان آب معدنی خریداری می‌کنند.آب آشامیدنی در حالی جای آب معدنی را در بازار گرفته که هزینه تولید آب آشامیدنی کمتر از آب معدنی است و در شرایطی که مشتریان حق انتخابی ندارند، شرکت‌های تولید کننده آب بسته‌بندی شده، فعالیت خود را بر عرضه آب آشامیدنی متمرکز کرده‌اند که به علت برخورداری از بازار انحصاری، در مورد فروش همه تولیداتشان مطمئن هستند و در مقابل، آب معدنی تولید خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند به طوری که به گفته فروهر، دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران صادرات آب معدنی طی سه سال گذشته روندی صعودی داشته و این رقم از ۵ میلیون دلار در سال ۹۱ به ۷ میلیون دلار در سال گذشته رسید و طی ۹ ماهه امسال نیز ۷ میلیون دلار آب معدنی از کشور صادر شده که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به ۱۰ میلیون دلار برسد.در حال حاضر آب معدنی تولید ایران به عراق، افغانستان و امارات صادر می‌شود و این در حالی است که این نوع آب در بازار داخلی تقریباً نایاب شده است، در مقابل آنچه به وفور وجود دارد آب آشامیدنی است که آب تصفیه شده شهری است که گفته می شود تنها برخی املاح مزاحم آن جدا شده است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132128
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما