دوشنبه 24 آذر 1393 - 9:25

آتش سوزی 8 ساعته در ساختمان مرکزی عسلویه (+عکس)

آتش سوزی گسترده در ساختمان مرکزی سازمان منطقه ویژه پارس در عسلویه (برج تندگویان)بعد از 8 ساعت خاموش شد.

به گزارش «خلیج فارس»؛ خبرهای اولیه حاکی از آن است که این حادثه از ساعت 22 یکشنبه شب آغاز شد.
شاهدان عینی می گویند: زبانه های آتش در طبقه های بالای این برج 16 طبقه قابل مشاهده است.

پیگیری های اولیه «خلیج فارس» از برخی منابع آگاه حاکی از آن است که هرچند خسارت زیادی به این ساختمان وارد شده، اما خوشبختانه آسیب دیدگی یا سوختگی شخصی گزارش نشده است.

خاموش کردن آتش با کندی صورت می گیرد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر در خصوص وقوع آتش سوزی در ساختمان سازمان مرکزی منطفه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این آتش سوزی در طبقات 14 و 15 این ساختمان رخ داده و نیروهای آتش نشانی منطقه برای خاموش کردن آتش بسیج شده اند.

کاظم مرادی در گفت وگو با ایرنا افزود: براساس تماسی که با مسوولان اچ اس ای سازمان منطقه ویژه پارس داشته ایم، اعلام کرده اند که امکانات کافی برای خاموش کردن آتش دراختیاز دارند اما با توجه به اینکه آتش سوزی در ارتفاع 70 80 متری از سطح زمین رخ داده خاموش کردن آن سخت و با کندی صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: تاکنون این آتش سوزی تلفاتی نداشته اما یک نفر در این ساختمان گیر افتاده که نیروهای امدادی و آتش نشانان در تلاش برای نجاتش هستند.

مرادی گفت: با وجود اینکه مسوولان اچ اس ای سازمان منطقه ویژه اعلام کرده اند که نیرو و امکانات کافی در اختیار دارند اما به همه نیروهای امدادی و آتش نشانی شهرستان های استان بوشهر آماده باش اعلام شده تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند.

وی افزود: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست.

آتش سوزی که از ساعاتی پیش آغاز شده تا زمان مخابره خبر ادامه دارد و درحال نفوذ به طبقات پایین تر است.

ساختمان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در شهرستان عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

برج شهید تنگویان منطقه ویژه پارس قبل از حادثه

 

آتش سوزی 8 ساعته در ساختمان مرکزی عسلویه  (+عکس)

اعزام بالگرد از کیش و خارگ

خبر می رسد دو بالگرد از جزیره خارگ و کیش برای حضور در امدادرسانی به سمت منطقه ویژه پارس پرواز کرده اند. بالگرد اعزامی از کیش قابلیت عملیات در شب را دارد و انتظار می رود با حضور آن، در زمینه اطفا حریق تسریع شود.

نجات فرد محبوس در برج

یک منبع آگاه به «خلیج فارس» گفت: آقای قبادی از نیروهای سازمان منطقه ویژه پارس که در این برج گرفتار شده، خوشبختانه با کمک نیروهای امداد از آنجا خارج شده و وضعیت مناسبی دارد.

آتش سوزی ادامه دارد

آتش سوزی ساختمان مرکزی سازمان منطقه ویژه پارس همچنان ادامه دارد. همچنین بر حجم نیروهای امدادی برای اطفا حریق اقزوده شده است.

سرپرست دفتر مدیرعامل پارس جنوبی از ادامه تلاش برای مهار آتش‌سوزی پارس جنوبی خبر داد و گفت: آتش‌سوزی در ساختمان شهید تندگویان هیچ تلفاتی نداشته است.

فرشید باغبان‌نژاد خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه آتش‌سوزی در طبقات بالایی ساختمان 14 طبقه رخ داده، مهار آتش نیازمند زمان بیشتری است و هم‌اکنون تیم‌های امداد و نجات با امکانات و تجهیزات کامل در حال مهار آتش هستند.

هنوز خبری از بالگرد نیست

قریب 50 خودروی امدادی، آتش نشان و آمبولانس در محل حضور یافته اند. البته هنوز خبری از بالگردها نیست و آتش سوزی ادامه دارد.

آتش همچنان می سوزاند

تا کنون آتش سوزی ادامه داشته و به گفته منابع محلی هنوز خبری از حضور بالگرد نشده است. گفته می شود با ادامه این وضعیت، حجم تخریب این برج افزایش یافته و تنها نمای آن باقی می ماند.

آتش خاموش شد

خبر می رسد پس از 8 ساعت، سرانجام زبانه های آتش مهار شده و اکنون نیروهای امدادی در حال تلاش برای خاموش کردن شعله و خاکسترهای احتمالی هستند.
خبرهای تکمیلی درباره حجم دقیق خسارت وارده متعاقبا منتشر می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132118
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما