یکشنبه 23 آذر 1393 - 18:13

تنبیه گروهی یک کلاس با لوله پولیکا/ عفونت دست یک دانش آموز! (+تصاویر)

گفتنی است که طبق تایید پزشک معالج، عفونت دست ناشی از ضربه لوله پولیکا بر دستان دانش آموز و در نتیجه قطع شدن رگ دست وی است. پزشک معالج این دانش آموز گزارشی از روند درمان ارائه کرد و از وضعیت عمومی این نوجوان اعلام رضایت نموده است.

دانش آموزان یک کلاس در گناوه به دلیل درس نخواندن، توسط مدیر مدرسه با لوله پولیکا تنبیه شدند که این اقدام منجر به عفونت دست یکی از دانش آموزان این کلاس شد.

به گزارش تابناک به نقل از “سپاس”، تنبیه بدنی دانش‌آموزان همواره از خطوط قرمز آموزش و پرورش محسوب شده و می‌شود؛ البته این موضوع در گذشته و پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشورمان به گونه دیگری دنبال می‌شد؛ تنبیه‌بدنی و به اصطلاح فلک کردن دانش‌آموزان یک امر بدیهی در مدارس بود که اتفاقاً دولت آن زمان هم به این موضوع اصرار می‌کرد.

اما با گذشت سال های بسیار از آن روزهای وحشت‌آور در مدارس و پیشرفت تکنولوژی و وسایل ارتباطی دیگر تنبیه ‌بدنی موضوع پذیرفته شده‌ای درون مدارس نیست و در سال های اخیر هم تمامی مدیران و مسئولان آموزش و پرورش به آن تأکید داشته‌اند.

با این وجود شاهد هستیم در استان بوشهر و شهر کوچکی مانند گناوه در مدت کوتاهی دو بار اتفاقی ناگوار رخ می دهد که نه تنها اقدامی جهت جلوگیری آن صورت نمی گیرد، بلکه با ظاهرپوشانی بر گذار از این اتفاقات اهتمام ورزیده می شود.

تنبیه به نوبت!/ وقتی همه دانش آموزان یک کلاس در صف تنبیه می ایستند

ماجرا از این قرار است که در یکی از مدارس گناوه وقتی معلم در کلاس حاضر می شود تا ارزشیابی را از دانش آموزان صورت دهد، متوجه می شود که اغلب آنان در وضعیت مطلوب درسی قرار ندارند. همین دلیل کافیست تا معلم مربوطه –که مدیر مدرسه نیز است- همه دانش آموزان آن کلاس را به حیاط مدرسه ببرد و تک به تک آنان را تنبیه بدنی کند!

در پی این تنبیه حال یکی از دانش آموزان به شدت رو به وخامت می رود، طوری که اثرات آن روی دست های وی روز به روز نمایان تر می شود. طبق گفته یک منبع آگاه در گناوه، بعد از این حرکت ناپسند، دانش آموزان توسط معاون مدرسه در رابطه با مسئله پیش آمده مورد تهدید قرار می گیرند و در نتیجه این دانش آموز 15 ساله تا سه روز هیچ حرفی در رابطه با این ماجرا نمی زند!

عیادت مسئولان استانی و شهرستانی از مصدوم/ مدیرکل هزینه ها را تقبل کرد

به محض وقوع اتفاق مزبور، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گناوه تمام اهتمام خود را برای پیگیری و بررسی موضوع نشان داد و البته مدیرکل آموزش وپرورش استان و معاون و مشاور اداره کل به گناوه آمدند تا از نزدیک در جريان وضعیت دانش آموز و حادثه مزبور قرار بگیرند.

اعضای خانواده این دانش آموز از حضور مسئولان آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کردند و اعلام نمودند که ما تا این لحظه هیچ گونه شکایتی نکرده ایم و در حال حاضر تنها سلامت و بهبودی فرزندمان برای ما مهم است.

خبر می رسد که اصغر حصیری در بیمارستان گناوه، از دانش آموز مصدوم گناوه ای عیادت کردند و تمام هزینه های درمان وی را تقبل نمودند. وی با مشاهده وضعیت بیمار، درخواست کرد که دانش آموز برای ادامه درمان به شیراز اعزام شود.

نظر پزشک معالج/ ممکن است به قلب دانش آموز صدمه وارد شود

این نوجوان مضروب که از شدت درد و عفونت حتی ممکن است به قلبش نیز صدمه وارد شود، تا روز پیش در بیمارستان امیرالمومنین گناوه بستری بود اما اکنون جهت مداوا به شیراز منتقل شده است.

گفتنی است که طبق تایید پزشک معالج، عفونت دست ناشی از ضربه لوله پولیکا بر دستان دانش آموز و در نتیجه قطع شدن رگ دست وی است. پزشک معالج این دانش آموز گزارشی از روند درمان ارائه کرد و از وضعیت عمومی این نوجوان اعلام رضایت نموده است.

تنبیه گروهی یک کلاس با لوله پولیکا/ عفونت دست یک دانش آموز! (+عکس)

واکنش فرهنگیان گناوه در خصوص تنبیه نوجوان 15 ساله با لوله پولیکا چه بود؟

در پی این اقدام نامتعارف و غیر قانونی، جمعی از فرهنگیان در نامه ای از مدیرکل آموزش پرورش استان بوشهر بدون اظهار نظر در مورد این حرکت مدیر خاطی، خواستار نرمش در برخورد با وی گردیده و برای دانش آموز مضروب آرزوی سلامتی کرده اند! لازم به ذکر است که یکی از معاونان آموزش و پرورش گناوه پیگیر جمع آوری این نامه شده و خود آن نامه را در فضای مجازی منتشر کرده است. به همین دلیل برخی از رسانه ها به اشتباه از آن به عنوان اطلاعیه آموزش پرورش یاد کرده اند در صورتی که این نامه هیچ رسمیتی ندارد.

این اتفاق واکنش ها و نظرات متفاوتی را به دنبال داشت و برخی فرهنگیان در فضای مجازی به بحث راجع به آن پرداختند. عده ای عنوان می کنند که تنبیه در هر صورت راهکار مناسب برای آموزش نیست و دسته ای دیگر نظر بر این داشتند که دانش آموز سالاری در حال رواج است و باید به هر نحوی از آن جلوگیری شود.

تنبیه گروهی یک کلاس با لوله پولیکا/ عفونت دست یک دانش آموز! (+عکس)

اگر چه سلامتی دانش آموز بسیار مهم به شمار می رود اما حفظ حیثیت حرفه ای معلم و مدیر آن مدرسه نیز اهمیت خاص خود را دارد که نباید با اقدامات نسنجیده با آبروی کسی بازی شود. در هر صورت سلامتی دانش آموزان اولویت اول جامعه فرهنگی است و خانواده ها از مسئولان انتظار دارند تا فضای آرام، پرنشاط و دور از خشونت جهت تحصیل فرزندانشان محیا شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=132042
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. معلم گفت:

    اگر بخواهیم عدالت را رعایت کنیم باید مدیرکل استان و رییس شهرستان و همین معلم نما را در رسانه ملی نشان بدهنند عزلشان کنند و چون این ضربه و کتک جرم است ، دیه دارد عینا بالوله پولیکا  رگ دست معلم مربوطه قطع شود تا این رفتارهای دوراز انسانیت تکرار نگردد بچه بیچاره چه گناه کرده اینطوری تنبیه شده 

  2. مرضیه گفت:

    باید معلم ایطورینه بنی سقط کنی.

  3. ناشناس گفت:

    متاسفانه در شهر یاسوج هم دانش آموزان توسط معلمان تنبیه میشوند. متاسفانه پسر من تاکنون چند بار توسط معلمش در مدرسه تنبیه شده است. همینجا از مسیولین آموزش و پرورش خواهش میکنم جلوی تنبیه بچه ها را بگیرند. درس بلد نبودن و یادگیری با کتک درست نمیشوند. اگر اینطور بود … به معلمی که بچه ام را کتک میزند هم اخطار میکنم حرمت معلمی خویش نگه دارد.

    • معلم بی ارزش ترین شغل جامعه ما گفت:

      فاتحه برای اون معلمی که توسط دانش آموز بروجنی کشته شد
      درود بر معلم گچسارانی که توسط اولیا جلوی شصت چشم باز در کلاس مثل توپ فوتبال له شد این ها خبر نیست این ها مربوط به کشور های اروپایی نمی باشد این ها در همین نزدیکی خودمون اتفاق افتاده ولی اگه یک دانش آموزی کتک بخوره دنیا بهم می خوره خدا می دونه که چه کاری کرده که کتک خورده در مدارس تا نباشه چوب تر درس هم نیست عزیز ناشناس به معلم بچه ات بگو تا کاری به درسش کمتر داشته باشن معلم رو هم از دست بچه ات نجات بده بعضی بچه ها رو خانواده ها فقط برای اینکه از دست شیطونی هاشون راحت بشن می فرستن مدرسه

      • گلناز گفت:

        افرین بر شما . کار این معلم اصلا درست نبوده ولی باید فکری به حال وضعیت کنونی اموزش و پرورش بشود متاسفانه در حال حاضر معلمی به کم ارزشترین شغل در جامعه تبدیل شده و دانش اموز سالاری باب شده و وضعیت سواد دانش اموزان روز به روز با این وضعیت بدتر میشود

      • ناشناس گفت:

        آقای معلم اشکال کار اینجاست که جنابعالی خیال میکنی با تنبیه میشه دلسوزی کرد!!! وقتی طرز فکر یک معلم این باشه او قادر به تربیت و تعلیم مناسب نخواهد بود. خیلی هم پررو و گستاخی که میگویی اگر یک دانش آموزی کتک بخوره دنیا به هم میخوره؟ بله که دنیا به هم میخوره. نمیدانی که تنبیه قصاص دارد؟ نمی دانی که تنبیه در هیچ یک از کشورهای پیشرفته اجرا نمی شود؟ جناب اگر کتک چیز خوبی است لطفا برای بچه و بستگان خودت تجویز کن. قسم میخورم اگر به حرمت معلم نبود معلمی که بچه ام را تنبیه بدنی کرده بود میدادم به دادگاه. وقتی معلمی با 40-50 سال سن یک بچه ده دوازده ساله را کتک میزنه انتظار داری آن بچه چه چیزی یاد بگیرد؟ احتمالا او هم همکلاسی و شاید هم فردا دانش آموزانش را کتک بزند. از همه اینها گذشته از نظر قانونی تنبیه دانش آموزان کار خلافی است و معلمی که مرتکب کار خلاف میشود نمی تواند جامعه ساز باشد. چه انتظاری می رود از یک خلافکار که نام معلم برخود گذاشته و در حین انجام وظیفه قانونی اش به کرات کارهای خلاف اخلاق و قانون انجام میدهد؟

  4. وئ گفت:

    که یه خه قرد بومه

  5. علی گفت:

    اینجانب فرهنگی نیستم ولی این را میدانم که قداست معلم شکسته شده بعضی اوقات بی تدبیری معلم ودر اکثر اوقات هنجار شکنی دانش آموزان باعث بروز همچون حوادثی شده است در گذشته دانش آموزان از معلمان خود حساب میبردند ولی متاسفانه هم اکنون معلمان باید از دانش آموزان حساب ببرند تعلیم وتربیت در کشور نیاز به دگرگونی وسیع دارد اگر فکری نشود در آینده نه چندان دور دانش آموزان مسلح وارد کلاس خواهند شد. مسئولین بایدفکری کنند.سپاسگزارم

  6. محقلی گفت:

    معلم فیزیک سال اول دبیرستان ما کونگ فو کار بود و تمریناشو تو کلاس انجام میداد!!!! پشت سر بچه ها راه میرفت و کسایی که یه ذره سر کلاس حرف میزدن با لگد تو سرشون میزد!!!! بعدها فهمیدیم که ما چقدر بدبخت بودیم که از سر ترس این چیزا رو هیچ جا نگفتیم—– دانش آموز نامنظم و درس نخون رو میشه به دفتر مدرسه معرفی کرد تا با اولیاش صحبت بشه و اگر طرف برا درس ساخته نشده ، عمرش رو تو کلاسای درسی که آخر ترم با هزار التماس و تمنا نمرش رو میگیره تلف نکنه و بره سراغ یه حرفه دیگه …قرار نیست که همه درس بخونن تا سعادتمند بشن،،، چه بسا لیسانس دارا و فوق لیسانسه های بیکاری که برای گذران زندگی هر کاری میکنن به جز کار تخصصی که درسش رو خوندن!!!! این قضیه “تا نباشد چوب تر ” مربوط به قصه هاست، “””تا عقل نباشد جان در عذاب است””” این معلم کم عقل و بیخرد هم باید عزل بشه تا حسابی وقت داشته باشه به کاری که کرده فکر کنه—– پیشاپیش از معلمان عزیزی که به خاطر تعصب (!) امتیاز منفی میدهند مراتب تشکر و قدردانی خودم رو اعلام میدارم

  7. م گفت:

    این دوره زمونه که کسی رو برای نمره تنبیه نمی کنند و گر نه با چاقو شکم معلم بدبخت سفره میشه شاید دلیل دیگه ای داشته باشه!

  8. گرسیوز گفت:

    البته خداوکیلی عده زیادی از دانش اموزان خیلی پررو هستند وهر از چند مدتی یه کتک حسابی خستگی از دل معلم فقیر در می اورد یا شاگردان با کشتن معلمان  خودی نشان میدهند ولی این مشکلات ناشی از ناهنجاریهای جامعه است ومدرسه هم نمی تواند جدا از جامعه باشد چرا زمان مرحوم بهمن بیگی با اینهمه فقر ونداری از این خبر ها نبود  امیدوارم که شاهد این مشکلات در این کشور هیچ وقت نباشیم

  9. انسان گفت:

    عجب مدیر کل بررویییه ؟؟؟؟؟؟ فقط با برداخت هزینه بیمارستان میخاد همه چی رو ماست مالی کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من با دیدن این خبر قلبم به درد اومد و گریه کردم.اگه هرجای دیگه دنیا بود مدیر کل و یا هر مسوول دیگه ای خودش استعفا میداد یا………………

  10. آریوبرزن بویراحمدی گفت:

    متاسفانه برخی از معلمان بدلیل کمبودهای عاطفی ناشی از دوران کودکی و همچنین مشکلات فراوان اقتصادی اقدام به تنبیه دانش آموزان میکنند که نه تنها تاثیر مثبتی بر یادگیری نداره بلکه باعث ترس و استرس و مشکلات روحی و روانی برای کودکان میشه

    • باید دانش آموزا کتک بخورند تا آدم بشوند گفت:

      باید دانش آموزا کتک بخورند تا آدم بشوند

    • سلام گفت:

      وقتی ارزش علم و علم آموزی در جامعه روند نزولی داشته باشد آن جامعه قطعا عقب افتاده می شود. کار این معلم بسیار ناپسد بوده و از نظر من احمق بود به او چه مربوط که دانش آموزا درس نمی خوانند. تنبیه ممنوع شده – نمره صفر نمی تونی ثبت نمائی – اخراج کردن تقریبا ممنوع شده. قبولی قطعی شده -مردودی نیست- معلم به خاطر اینکه نمره واقعی را برا دانش آموز ثبت نموده دانش آموز با مشت زد لب و بینیش را خونی کرد- دانش آموز موبایل میاره سر کلاس از معلم عکس و فیلم میگیره و با تغیرات بلوتوث میکنه. فحش ناموسی علیه معلم تو در دیوار می نویسه…………………..الان معلما موجه بین دانش آموزا ضعیف ترین معلما هستند چون کاری به آموزش و تربیت دانش آموزا ندارن با ساز دانش آموزا می رقصند

  11. معلمي گفت:

    تا حالا معلم نبوديد ببينيد دانش اموز از زماني كه فهميد تنبيه ممنوعه چه پررو و گستاخ شدند.بارها ديديم دانش اموز به معلم سر كلاس فحش داده و حتي معلمشو زده.دانش اموزا بي ادب بايد تنبيه بشن .البته خشونت زيادي هم خوب و چاره ساز نيست .اما براي بي ادبي بايد تنبيه باشه.تا معلم نباشي و ساعتها حرف بزني و اين همه راه اونوقت درك ميكنيد

  12. سرابیز باشت گفت:

    معلم رو به سزاش برسونید

  13. کربویراحمد گفت:

    یعنی اخراج وزندانی کم این معلم بی علمه.

  14. ناشناس گفت:

    خوبش کرد. دانش آموز بیشعور رو باید تنبیه کرد

  15. محمد گفت:

    فرزند یکی از معلمان زحمت کش آموزش و پرورش دزفول :
     از شب قبل من و داداشم با ذوق و شوق منتظر رسیدن فردا بودیم. مادر لباسهای بابا را اتو میکرد پدرم کفش هایش را واکس می زد و …

    همه چیز آماده ی رفتن به مراسم تجلیل از بازنشستگان فرهنگی بود.

    صبح بود پدرم سر و رویی صفا داد و راهی شد او را تا دم در همراهی کردیم من به داشتن همچین بابای مهربان،دلسوز،کم ادعا و زحمت کشی می بالم همیشه به او عشق می ورزم اما نمی دانم چرا این روزها که به تازگی بازنشسته شده دوست داشتنی تر شده. خاصه اینکه بعد از این همه سال خدمت صادقانه که من همواره شاهد آن در طول سالیان زندگی ام بودم و اینکه دیگر کسی سراغش را نمیگیرد بیشتر دلم میسوزد. وقتی صبح ها دیگر صدای رفتن او را به محل کار نمیشنوم از شما چه پنهان دلم می گیرد نه اینکه دوست داشته باشم در رنج و عذاب باشد نه! اما …

    هر چه بود از برگزاری چنین مراسمی برای تجلیل از بازنشستگان بیشتر بخاطر او شاد بودم . بعد از گذشت چند ساعت فرجام صدای قفل در خبر از آمدن پدر می داد مشتاقانه به سویش رفتم لبخند همیشگی اش زینت بخش صورت پر ابهت و مردانه اش بود و آن نگاه مظلومانه و معصومانه اش که گاه آتش به قلبم می زد لابد می پرسید چرا ؟

    در دست های مهربانش پوشه ی صورتی رنگی بود که برگه ی تجلیل و تقدیرش در آن جای گرفته بود و کارت هدیه ای ۳۰هزار تومانی که به محض ورود با شرمندگی و احترام آن را به مادرم تقدیم کرد.

    نه باورم نمی شد برادرم دو،سه بار سوال کرد بابا ۳۰ هزار تومان یا ۳۰۰ هزار تومان و پدرم بوسه ای بر گونه اش نشاند که جان پدر پول که اهمیتی ندارد مهم این است که با سلامتی کنار هم هستیم و با سرافرازی اینهمه سال را گذرانده ایم و …

    سخنانش مثل همیشه بدجور به دلم می نشیند اما نمی تواند قلب ملتهب مرا آرام کند آخر با چه محاسبه ای شاید طنز مادرم درست باشد که:
    بچه ها سالی ۱۰۰۰تومان بد هم نیست ! فکر کنم دست و دل باز شده اند!

    و بالاخره آن حرفی که همیشه ی خدا فرهنگیان را از پا درآورده را تکرار کرد : بالاخره ما زیادی هستیم نه ببخشید زیادیم دیگر بودجه نمیرسد بیشتر از اینها و …

    و آیا به واقع این حق تقدیر از کسانی است که عمر خود را برای خدمت در راه آموزش و پرورش فرزندان ایران عزیز صرف کرده اند ؟!

    بگذریم ؛ بله بگذریم وقتی پدر بعد از آن همه سال کار و تلاش بی توقع و ساده می گذرد باید من هم بی توقع باشم اما نمی دانم چرا دلم می سوزد … :

    برای مادرم که باید چند سال دیگر اینگونه از دست های زحمت کشش تقدیر شود …

    دلم می سوزد برای برادرم برای خلوت و تفکرات کودکانه اش در این باب …

    دلم می سوزد برای بچه های سرزمینم که معلمانشان اینگونه به جُرم زیادی حتی در مراسم تقدیر هم تحقیر می شوند …

    دلم می سوزد برای وطنم که بودجه ای برای متصدیان آموزشش ندارد …
    دلم می سوزد برای تمام شیر زنان و غیور مردان سرزمینم که چه خالصانه وظیفه سنگین تعلیم و تربیت فرزندان ایران را به دوش می کشند …
    دلم می سوزد برای معلم عزیز بروجردی که چندی قبل از میان ما چه مظلومانه پرگشود و رفت …

    دلم می سوزد برای همه !

    برای همه ی همه ی همه

    با آرزوی موفیت و سربلندی برای تمام معلمان سرزمینم

دیدگاه شما