یکشنبه 16 آذر 1393 - 16:41

بی توجهی به کهگیلویه و بویراحمد حتی در گفتن محرومیت ها

جاده یاسوج به سمیرم، یاسوج به بابا میدان، یاسوج به دشتروم، باشت به گچساران و .. روزی نیست که فردی را به کام مرگ نبرد.

گروه حوادث – بر اساس اعلام سازمان راهداری و آمارهای کشته‌شدگان در حوادث جاده‌ای، ۱۰جاده خطرناک کشور مشخص شد.

به گزارش «بویر نیوز»، این ۱۰ محور عبارتند از:  محور های ”  تهران – سمنان – مشهد” –  “تهران – قم ” – ” اصفهان – شیراز” – ” قم‌-‌ اصفهان ” – “تهران – خوزستان” – “جاده چالوس” – “سیرجان ـ بندرعباس” – “جاده وهن‌آباد” – “اتوبان پردیس”  – “بندرعباس – لار” که پیرامون این آمار ذکر چند نکته ضروری است:

۱ – بنظر نمی رسد این گونه کلی گوئی و مشخص نکردن نقاط اصلی حادثه خیز دردی را درمان کند؛ چرا که بعنوان نمونه  از “تهران – خوزستان” فاصله حدود ۱۰۰۰ کیلومتر است! و معرفی کردن این مسیر بعنوان یک مسیر حادثه خیز شبیه طنز است!

۲ – اگر سازمان راهداری با جزئیات بیشتر و دقیقتری آمار خود را اعلام می کرد، با توجه به جمیعت و آمار تلفات استان کهگیلویه و بویراحمد در سوانح جاده ای مشخص می شد که سهم این استان در حوادث جاده ای غیرقابل چشم پوشی است که نباید از آن غافل ماند و اگر نیت انتشار چنین آمارهایی اصلاح مسیرها و تذکر به رانندگان باشد، بهتر بود آمارهای دقیق تری ارائه می شد.

جاده یاسوج به سمیرم، یاسوج به بابا میدان، یاسوج به دشتروم، باشت به گچساران و .. روزی نیست که فردی را به کام مرگ نبرد.
۳ – اگر به مسیرها دقت کنیم مشخص است بیشتر این مسیرها به تهران ختم می شود که به دلیل اهمیت و اعتبار پایتخت و خیل عظیم مسافران راهی این کلانشهر است و از طرفی دیگر اکثر مسیرها در نیمه جنوبی کشور قرار دارند که خود قابل توجه است!

ای کاش تدبیری اندیشیده می شد که نقاط حادثه خیز اصلاح می شد و از طرفی مردم نیز در رانندگی خود با احتیاط بیشتری عمل می کردن تا شاهد مرگ دردنا بیش از ۲۰۲ هزار نفر از هموطنانمان در ۱۰ سال گذشته نبودیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=131167
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    چرا مثل همه استانهای دیگر جاده های استان دو بانده نمی شوند!

  2. آرمین امون گفت:

    متاسفم واسه این مردم بیچاره

دیدگاه شما