یکشنبه 16 آذر 1393 - 15:04

پشت پرده مرگ عقاب ها در یاسوج/ چه بلایی سر مردم کهگیلویه و بویراحمد می آید؟ (+تصاویر)

۵ – اگر به دلیل مصرف این مرغ های اتفاقی برای مردم ” می افتاد و یا بیفتد” جه کسی پاسخگوست؟ آیا سیستم های نظارتی تا اتفاقی نیفتد نباید دست به کار شوند؟

گروه اجتماعی –  نهم آذرماه سالجاری طی یک فاجعه زیست محیطی۱۰ عقاب صحرایی و ۲ عقاب شاهی در اثر مصرف ضایعات مرغ ریخته شده در اطراف شهر یاسوج و در نزدیکی روستای تنگ کناره تلف شدند.

1

یک روز پس از انتشار این خبر در «بویر نیوز» مسئولان محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد دست به کار شدند و بر تائید این موضوع صحه گذاشتند.

به گزارش «بویر نیوز»، جالب اینجاست که مسئولان از احتمال وقوع این اتفاق مطلع بودن چرا که بعد از افشای این  فاجعه زیست محیطی؛ معاون محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد ۱۰ آذرماه در این باره گفت: در تاریخ ۲۹ آبانماه گزارشی به محیط زیست استان مبنی بر پخش و پراکنده شدن ضایعات کشتارگاه های مرغ در محور یاسوج به گچساران به اداره محیط زیست شهرستان بویراحمد واصل شد.

همچنین در همین تاریخ رییس اداره حفاظت محیط زیست بویراحمد در مرکز کهگیلویه وبویراحمد نیز بیان داشت: بدنبال مرگ چند بهله عقاب براثرمسمومیت غذایی، دو کشتارگاه مرغ این شهرستان به دادگاه معرفی شدند.

2

پیرامون این فاجعه زیست محیطی و تبعات آن چند نکته لازم بذکر است که نبادی بسادگی از کنار آن گذشت:

۱ – اگر ۲۹ آبانماه گزارشی به اداره محیط زیست رسیده بود؛ چرا نسبت به جمع آوری و یا انهدام ضایعات مرغ ها اقدام نشد و از طرف دیگر ماموران محیط زیست در محل احتمال وقوع اتفاق گشت زنی نکردند تا اینگونه نشود که پس از انتشار این خبر از «بویر نیوز»، ماموران محیط زیست از مرگ این ۱۲ پرنده نادر مطلع شوند چرا که همانگونه تصاویر روایت می کند تلف شدن برخی از عقاب ها به چندین روز بر می گردد.

4

۲ – آیا اعلام شکایت علیه دوکشتارگاه زودتر نمی تواسنت اتفاق بیفتد! مگر نه این بود که محیط زیست از اقدام غیرقانونی این کشتارگاه ها مطلع بود پس چرا تعلل یا خدای نکرده مدارا صورت گرفته بود!؟

۳ – سوال دیگر اینکه؛ در همه خبرها آمده است “ضایعات مرغ” که بخشی از بدن مرغ اطلاق می شود که توسط انسان مصرف نمی شود! یعنی با این حساب به احتمال اینکه سایر اعضای بدن مرغ به بازار عرضه شده باشد وجود دارد!

۴ –  نظر به اینکه عقاب ها حیوانات وحشی هستند و معمولا از  لاشه ها و گوشت چند روز مانده نیز استفاده می کنند و بصورت طبیعی و بر اساس سیستم گوراشی بدنشان  برایشان اتفاقی نمی افتد؛  باید پرسید در گوشت و یا ضایعات این مرغ ها چه ماده ای بوده که توانسته عقاب ها را از پای درآورد؟

۵ – اگر به دلیل مصرف این مرغ های اتفاقی برای مردم ” می افتاد و یا بیفتد” جه کسی پاسخگوست؟ آیا سیستم های نظارتی تا اتفاقی نیفتد نباید دست به کار شوند؟

3

بعد از التحریر:

“مردم شاکر باشند که نمی توانند با این گرانی ها مرغ بخرند!”

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=131133
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حمید گفت:

    اتفاقی میفته سرطان هاییه که روز به روز داره بیشتر میشه خصوصا سرطان معده که مستقیم به تغذیه مربوط میشه ما چی می خوریم؟مرغ های هورمونی میوه های تغذیه شده با کودهای شیمیایی بسیار خطرناک رفتارهای غلط غذایی به عنوان مثال مصرف دوغ به عنوان نوشیدنی همراه غذا (غذایی می خوریم گرمه و اکثر غذاها چربیشون تو لوله مسیر غذا می مونه دوغ وقتی همراه با غذا مصرف میشه چربی های باقی مونده رو به خاطر سرد بودنش تو مسیر منجمد می کنه و اون چربی تو مسیر می مونه همین چربی های باقی مونده بهترین محل برای ایجاد سلول سرطانی و رشدش میشه) خصوصاکسانی سیگار میکشن دودی میکشن داخل بدن رو همین چربی ها انباشته میشن و دیگه خودتون تصور کنید چه بلایی دران سر خودمون میاریم و میارن ….چند روز پیش دیدم خونواده ای رو که پسر 8سالشون سرطان معده گرفته بود ….کی مسوول تباه شدن زندگی این پسربچه اس؟

  2. ناشناس گفت:

    همي گوشتل تمام مردمه ايكشن

  3. کانتونا گفت:

    سلام. همه موارد بالا را قبول دارم. قطعا همین مرغایی که میا بازار مشکلاتی دارند. بویرنیوز، باید منبع عکسهارو ذکر می کردی

  4. مهمان گفت:

    تمامی این موارد در خصوص هورمون دادن به مرغها کاملا دروغ محض و فقط شایعه هست.چنین چیزی صحت ندارد-مرغ مثل فرزند انسان فقط از داروهای مجاز استفاده می کند و بزرگ میشود- و در سالن های مرغداری طی 50 روز با جیره غذایی استاندارد و بدون تحرک اضافی به این وضعیت میرسند. اصلا مرغ بیمار زنده نمیمونه که بخواد به کشتار برسه

  5. مرضیه گفت:

    خدا غضب سه و ای مرغداریل و محیط زیست بواره.هردشو مقصرن. ایقد سی ای عقابل ناراحتم ک خدا دونه و بس.آیمل بدبخت هم خ د هیچ.

  6. دامدار گفت:

    این موضوع را فقط عطا پورشیرزاد باید جواب بده که چه بر سر حیات وحش اورده

دیدگاه شما