جمعه 14 آذر 1393 - 22:53

«سيب» و «خيار» را با پوست نخورید

 به گزارش  بویرنیوز، وي افزود: البته پارافين از محصولاتي است که به صورت قاچاق وارد کشور مي‌شود و بنابر بررسي وزارت جهاد کشاورزي، قرار است اين محصول مانند ساير داروها شناسنامه دار شود، بر اساس مطالعات انجام شده ميزان نيترات خيار و سيب نسبت به ساير ميوه‌ها بيشتر است و افراد بايد از مصرف سيب غافل نشوند.وزير بهداشت با بيان اينکه مردم حتما ميوه بخورند، از مردم خواست ميوه‌هايي همچون سيب را با پوست مصرف نکنند.

روغن پارافين را داخل گوني هاي سيب مي ريزند
علي اکبر سياري، ‌معاون وزير بهداشت نيز در همين زمينه گفت: کشاورزان جزو زحمتکش ترين اقشار جامعه هستند و متاسفانه اين موضوع نيز به آن‌ها سرايت کرده است و براي اينکه سيب و نارنگي زيباتر ديده شود، روغن پارافين را داخل گوني‌ سيب‌ها مي‌ريزند.

وي در پاسخ به اينکه آيا اين روغن عوارضي براي بدن دارد يا نه،‌ اذعان داشت: پارافين خود بسيار مضر است،‌ چه برسد به گريس و وازلين که جزء خطرناک ترين روغن‌‌ها محسوب مي‌شوند.

وي بيان کرد: سيب‌ها و سبزيجات با دقت شسته شوند و پوست آن‌ها از مغزش جدا شود و افراد بايد در طي روز 5 واحد ميوه و سبزي مصرف کنند.

وي در پايان عنوان کرد: بايد سعي شود آبي که پاي درختان مي‌رود، آزمايش شود تا بعد‌ها ميوه ‌ها و سبزيجات آسيب نبينند و به بدن افراد آسيب نرسانند.ميدان دار‌ها و کشاورزها بايد اين کارها را انجام دهند و بايد نظارت کامل بر روي آن‌ها صورت گيرد.

*باشگاه خبرنگاران
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=130801
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما